hero

Metodinė medžiaga medijų raštingumo tema

Metodinė medžiaga medijų raštingumo tema

2022-05-23
Nacionalinė švietimo agentūra

Siekiant mokinius ugdyti kaip sąmoningus ir atsakingus medijų informacijos vartotojus, svarbu, kad jie išmoktų atsižvelgti į žinutės tikslinę auditoriją, kokybę, autentiškumą, patikimumą ir potencialų poveikį arba pasekmes. Jie turi žinoti, kur rasti aktualios informacijos, kaip medijos formuoja populiariąją kultūrą ir nuomonę, daro įtaką asmens pasirinkimams, formuoja visuomenės nuomonę, kaip naršyti internete ir užtikrinti asmens privatumą kibernetiniame pasaulyje.

Saugesnio interneto projekto („Safer Internet Centre Lithuania: draugiskasinternetas.lt IV“) parengta medijų raštingumo metodinė medžiaga skirta padėti į medijų kuriamas žinutes pažvelgti „iš vidaus“, kad būtų lengviau suprasti, kaip medijos gali kurti netikros informacijos burbulus, formuojančius klaidingą nuomonę apie egzistuojančią tikrovę.

Pateikiama medžiaga padės atsakyti į klausimus: kaip atpažinti klaidinančią informaciją? Kaip reaguoti į klaidinančią informaciją? kaip sumažinti klaidinančios informacijos neigiamą poveikį?  

 

Daugiau metodinės medžiagos medijų ir informacinio raštingumo ugdymo tema galima rasti metodinės medžiagos saugykloje paieškoje įvedus raktinį žodį „MIR“.  

Primename, kad Nacionalinė švietimo agentūra nėra atsakinga už kitų autorių metodinės medžiagos naudojimą. Joje pateikiama asmeninė autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su oficialia organizacijos pozicija. Viešinama medžiaga yra rekomendacinė ir dėl jos naudojimo sprendžia mokytojas.