Tinklalapio logotipas
Grįžti

Ateities darbo rinka: kaip keičiasi mūsų įpročiai?
event 2019-11-13 domain Nacionalinė švietimo agentūra

Ateities darbo rinka: kaip keičiasi mūsų įpročiai?

Spėjama, kad ateityje daugiau nei 75 mln. darbo vietų išnyks dėl galimybių technines užduotis perleisti robotams. Žinoma, dirbtiniam intelektui prilygti žmogaus kritiniam ir kūrybiniam mąstymui dar prireiks daug laiko, tad robotai tikrai neužvaldys visos darbo rinkos. Tačiau, kaip pasikeis žmonių darbo įpročiai ir tendencijos bėgant laikui?

Daugiau interaktyvių darbo priemonių

Jau dabar akivaizdu, kad pažangios technologijos gerina darbo efektyvumą ir greitį. Dėl to ieškoma naujų sprendimų, kaip padaryti, kad paprastus darbus galėtų atlikti dirbtinis intelektas. Tačiau visiškai nebūtina laukti pramonės/technologinės revoliucijos, kad savo našumą pakeltumėte į efektyvesnį lygį.

Viena iš šiame dešimtmetyje populiariausių formų dirbant komandoje – „brain storming“ (liet. minčių lietus), kuris skatina kūrybinį mąstymą ir greitą komandinį sprendimų ieškojimą. Jo metu, darbuotojai kilusias idėjas žymisi į bloknotus ar ant lentos. Galvodami, kaip palengvinti šį procesą, technologijų gamintojai kuria įvairias interaktyvias lentas – ekranus, kuriuose informacija būtų galima dalintis greičiau, paprasčiau ir pažangiau.

Žmogaus smegenys vaizdinę informaciją fiksuoja 60 tūkst. kartų greičiau nei tekstinę ir net 90 proc. galvoje kaupiamos informacijos yra vaizdai. Skaitmeninės lentos gali būti pritaikomos įvairioms verslo užduotims. Pavyzdžiui, „Samsung“ sukurtuose „Flip 2“ interaktyviuose ekranuose yra integruoti iš anksto paruošti kalendoriaus, užduočių grafiko ir kiti projekto planavimui skirti šablonai.

Tokius ekranus galima naudoti ne tik susitikimų metu vizualinės medžiagos pateikimui, bet kaip darbo kalendorių ar užduočių grafiką ir nuotoliniu būdu visa informacija dalintis su kolegomis.

Reikalingos naujos savybės ir idėjos

Tyrimai, rodo, kad ateinančiame dešimtmetyje darbdaviai ieškodami naujų darbuotojų labiausiai kreips dėmesį į savybes, kurios leidžia greitai spręsti problemas, kritiškai ir kūrybiškai mąstyti. Šie kriterijai taps svarbūs ir santykiuose su klientais. Augant konkurencijai taps vis sudėtingiau išsiskirti iš kitų.

Kūrybiškai pateikti savo idėjas galima ir žodžiu, tačiau pranašumą turės vizualinės priemonės. Tam, kad gerai pasirodytumėte prieš vadovą ar klientą, visai nebūtina kurti vaizdo filmukų, užteks parodyti, kad mokate išnaudoti visas jums teikiamas galimybes.

Ant interaktyviame ekrane „Flip 2“ pateiktų maketų ar vizualizacijų galima išmaniu rašikliu užrašyti reikiamas pastabas ar greitai ir profesionaliai redaguoti ir stilistiškai tvarkingai sudėlioti nuotraukas.

Darbo modelių įvairovė

Visiems geriausiai žinomas darbo modelis – įprastos 8 valandos darbo vietoje. Tačiau vis daugiau įmonių pasaulyje pradėjo taikyti kitokį darbo metodą – dirbti ne 5, o 4 dienas per savaitę. Darbuotojus skatindamos atrasti balansą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo, teigia pasiekusios itin gerų rezultatų – nors darbo laikas sutrumpėjo, darbuotojų produktyvumas išaugo net 40 proc.

Be to, pakeistas požiūris į susirinkimų poreikį – vadovai darbuotojus skatina susirinkimuose praleisti ne daugiau nei 30 minučių. Siūloma apsvarstyti, ar nebūtų naudingiau surengti pasitarimą virtualioje erdvėje – bendraujant laiškais ar telefonu surengti konferenciją. Net 90 proc. taip dirbančių įmonių darbuotojų teigė, kad šie pokyčiai teigiamai paveikė jų darbo efektyvumą.