Tinklalapio logotipas
Grįžti

Inovacijų mokymas (-is): ar inovatorių ugdymas turėtų tapti švietimo sistemos prioritetu?
event 2019-07-10 domain 15min.lt label_outline Spaudos apžvalga

Inovacijų mokymas (-is): ar inovatorių ugdymas turėtų tapti švietimo sistemos prioritetu?

Nors yra pagrindo teigti, kad ekonomine prasme dar niekada taip gerai negyvenome, norime gyventi dar geriau, nes lyginamės ne su savo praeitimi, o su kaimynais iš Vakarų. Galima daug diskutuoti, ar ne per maža BVP „pyrago“ dalis yra perskirstoma biudžete ir kaip geriau jį sudėlioti, tačiau, kaip nedalintume, mūsų atlyginimai, viešųjų paslaugų finansavimas absoliučiąja išraiška prilygti vakarietiškiems dar negali. Priežastis paprasta – mūsų BVP „pyragas“, tenkantis vienam gyventojui, nors kas metai ir auga, tačiau dar nesudaro nė pusės ES vidurkio.

Šalies BVP „pyragą“ „kepa“ visi dirbantieji – kiekvienas savo darbo vietoje, todėl šalių pažangą šiuo aspektu geriausiai iliustruoja darbo našumo dinamika. EUROSTAT duomenimis, 2000 m. vienas statistinis darbuotojas Lietuvoje per valandą sukurdavo 4,8 Eur pridėtinės vertės, o ES šalių atitinkamas darbo našumo vidurkis tada buvo 26,3 Eur. Pernai šie rodikliai atitinkamai buvo 17,8 Eur ir 40,7 Eur – santykinį atotrūkį sumažinome 2,4 karto, tačiau tokiam tempui palaikyti ir toliau reikės vis didesnių pastangų. Pavyzdžiui, ES „senbuvėms“ Graikijai ir Portugalijai iki šiol pavyko viršyti tik pusę ES darbo našumo vidurkio. Beje, iš kaimynų lenkiame Latviją (2018 m. – 17,3 Eur) ir Lenkiją (15,2 Eur), bet atsiliekame nuo Estijos (21,8 Eur), ir šis atsilikimas, deja, nemažėja. Inžinerija vertės kūrimo procese užima ypatingą vietą, nes ji plačioje savo srityje (nuo mechanikos, energijos ir elektronikos iki informatikos, aplinkos ir medijų inžinerijos), integruodama ir pritaikydama gamtos mokslų, informatikos ir kitų sričių žinias, kuria ir palaiko gamybos priemones bei technologijas visiems kitiems ekonominės veiklos sektoriams. Būtent todėl šios pastabos skirtos, pirmiausia, inžinerijos ir susijusių technologijų sričių inovatorių ugdymo aktualijoms.

Daugiau skaitykite čia.