Tinklalapio logotipas
Grįžti

Mokyklos vėl atsiveria – naujos mokyklų ir kitų suinteresuotųjų subjektų bendradarbiavimo galimybės
event 2021-06-29 domain School Education Gateway label_outline Projektai ir konkursai

Mokyklos vėl atsiveria – naujos mokyklų ir kitų suinteresuotųjų subjektų bendradarbiavimo galimybės

Pastaruoju metu dažnai kalbama apie mokyklų bendradarbiavimą su kitomis tarnybomis ir suinteresuotųjų subjektų grupėmis. Mokykloms atveriant duris po karantino gali atsiverti ir galimybės išbandyti naujus bendradarbiavimo būdus, kurie būtų naudingi platesnei mokyklos bendruomenei. Šį mėnesį pristatome tris tokio bendradarbiavimo pavyzdžius.

Melting Potes – Tulūzos pavyzdys

Tulūzos miesto demografinio augimo tempas yra vienas iš didžiausių Prancūzijoje – net 64 proc. vaikų yra jaunesni nei trejų metų ir nemaža dalis jų auga migrantų šeimose. Miesto ikimokyklinio ugdymo skyrius parėmė NVO „Unis-Cités“ vykdomą „Melting Potes“ (Tikrų bičiulių) projektą, kuriame pagrindinis dėmesys skiriamas pabėgėlių ir migrantų šeimų integracijai. Konkrečiai kalbant, jis sujungia prancūziškai kalbantį vaiką su vaiku, nemokančiu prancūzų kalbos, siekiant lavinti kalbos ir bendravimo įgūdžius. Bendravimas vyksta padedant profesionaliems socialiniams darbuotojams. Be to, migrantams ir romams, gyvenantiems skurdesniuose rajonuose, teikiama informacija švietimo ir sveikatos klausimais.

Prie šio projekto vykstymo prisidėjo ir Europos projektas VALUES, kuris stiprina „Melting Potes“ ir miesto bendradarbiavimą. Tolesni veiksmai apims platformos „Early Childhood Referent“ ir mobilios vaikų ir jų artimųjų bendravimo vietos sukūrimą.

Pagalba šeimoms – Madrido pavyzdys

Madrido miestas labai nukentėjo nuo COVID-19 pandemijos. Sumažėjo net trečdalio namų ūkių pajamos, visų pirma – vienišų tėvų. Atsakydama į tai, miesto savivaldybės taryba ėmėsi priemonių, skirtų užtikrinti, kad būtų ir toliau teikiamos svarbiausios paslaugos, be to, nuo sveikatos bei ekonominės krizės labiausiai nukentėjusios šeimos sulauktų pagalbos.

Siūloma parama apėmė sveiką maistą, kurį vaikams į namus siuntė savivaldybs darželiai, taip pat iš anksto apmokėtas korteles maistui įsigyti, dar vadinamas šeimos kortelėmis. Taip pat buvo paskelbtos rekomendacijos apie tai, kaip per karantiną elgtis su vaikais, atsižvelgiant į jų amžių ir šeimos padėtį. Savivaldybių darželiai parengė medžiagą ir organizavo vaizdo konferencijas interaktyviam darbui su vaikais, o Vaikų ir paauglių komisijos tinklalapyje buvo pateikti pasiūlymai, kaip leisti laisvalaikį, informacija apie paramą ir aktualios naujienos apie pandemiją. Be to, atsakydamas į karantino priemones, judėjimo apribojimus, taip pat fizinį ir emocinį atsiskyrimą nuo ugdymo įstaigų, savivaldybė ir miesto jaunimo centrai  nuo 2021 m. birželio mėn. pradės teikti psichologines paslaugas. Visą planą galite peržiūrėti čia.

Projektas „SpeelPath4Teachers“

The SpeelPath4Teachers project

Interaktyviosios kalbėjimo ir kalbos patologijų korekcijos priemonės pradinio ugdymo mokytojams yra pagal programą „Erasmus +“ finansuojamas projektas, kuriame dalyvauja mokyklos, įmonės, universitetai ir nevyriausybinės organizacijos. Šis projektas skirtas atsakyti į du pagrindinius poreikius: užtikrinti aukštos kokybės ugdymą ir pasiūlyti priemonių, reikalingų ankstyvam vaikų kalbėjimo ir kalbos patologijų atpažinimui.

„SpeelPath4Teachers“ ikimokyklinio ugdymo specialistams ir pradinių klasių mokytojams siūlo internetinį įrankį kalbėjimo ir kalbos patologijoms nustatyti, pritaikytą skirtingų kalbų specifikai. Jį galima atsisiųsti nemokamai, tad mokytojai, tėvai ir globėjai gali lengvai juo naudotis.

Mokytojai, nevyriausybinės organizacijos ir kitos suinteresuotosios šalys jau naudojasi projekto rezultatais, kurie pateikti toliau.

  1. Ankstyvosios kalbėjimo ir kalbos terapijos ataskaita
  2. Kalbėjimo ir kalbos terapijos gairės
  3. Kalbėjimo ir kalbos terapijos internetinės priemonės
  4. Išteklių paketas pradinio ugdymo mokytojams

Daugiau informacijos apie projektą rasite jo svetainėje.