Tinklalapio logotipas
Grįžti

Penkeri metai po ISM studijų baigimo – puiki galimybė apmąstyti nueitą kelią, dalytis savo patirtimi
event 2019-05-22 domain Lyderių laikas label_outline Projektai ir konkursai

Penkeri metai po ISM studijų baigimo – puiki galimybė apmąstyti nueitą kelią, dalytis savo patirtimi

Nors praėjo penkeri metai, kai baigtos magistrantūros studijos ir įgyvendintas projektas „Lyderių laikas 2“, lyderystės idėjos Šakių rajone neišblėsta. „Manau, kad visiems Švietimo lyderystės studijų programos studentams labai pasisekė, nes įsitraukę į šį projektą jie turėjo puikių galimybių bendrauti su aktyviais, išskirtiniais žmonėmis, taip pat įgyti naujos profesinės patirties“, – akcentuoja viena iš projekto „Lyderių laikas 2“ dalyvių Lilija Liutvinienė, Šakių rajono Kriūkų mokyklos-daugiafunkcio centro direktorė.

Suvienijo bendri darbai

Pasak pašnekovės, visas studijų laikotarpis nebuvo lengvas. Jis sukėlė daugybę minčių, teko spręsti įvairias užduotis, mąstyti, kaip pagerinti Šakių rajone veikiančių švietimo įstaigų darbą, kaip mokymąsi padaryti malonų, kitokį. „Diskutavome labai daug, nagrinėjome savivaldybėje kylančias švietimo problemas, analizavome, kaip jas mato kūrybinės komandos nariai. Kad suformuluotume viziją, tikslus ir uždavinius, kūrybinei komandai teko rinktis ne vieną kartą. Bendri darbai, idėjos ir sunkumai labai suvienijo mus, bet smagiausia, kad turėjome sąlygas labai gerai pažinti kolegas iš visos Lietuvos“, – noriai dalijasi savo patirtimi Lilija Liutvinienė.

Lilija liutviniene1 20190522

Smagiausia sutikti bendražygius – studijų kolegas

Direktorė atviravo, kad nuolat reflektuoja savo nueitą kelią, svarsto apie nuveiktus darbus, apmąsto ateities perspektyvas. Daug gražių prisiminimų iškilo LL3 pirmojo srauto (Pietų Lietuvos) savivaldybių forume, kuriame buvo puiki proga apmąstyti esamą situaciją, prisiminti praeitį ir pasvarstyti apie ateities perspektyvas, nuveiktus ir numatomus atlikti darbus. „Kartu su pavaduotoja Daiva džiaugėmės, kad tikrai nuveikėme daug: padaugėjo bendradarbiavimo, dalijimosi apraiškų, pozityvaus profesionalumo“, – atviravo pašnekovė, tačiau smagiausia joms sutikti buvusius kurso draugus, dėstytojus ir kolegas. „Šiemet jau prabėgo penkeri metai nuo studijų baigimo. Mūsų kursas buvo pirmasis. Labai džiaugiamės susitikę savo bendramokslius įvairiose švietimo konferencijose ar renginiuose ir tikrai turime apie ką padiskutuoti, pasidalyti patirtimi. Manau, kad visiems Švietimo lyderystės studijų programos studentams labai pasisekė, nes įsijungimas į šį projektą padėjo įgyti naujos profesinės patirties“, – akcentavo pašnekovė. Jos nuomone, tik kalbantis, bendraujant, būnant kartu atsiranda prasmingų iniciatyvų, gimsta naujų idėjų.

Projekto „Lyderių laikas 2“ dalyvė Lilija Liutvinienė mano, kad, praėjus penkeriems metams nuo studijų, neverta sėdėti sudėjus rankų. Visada atsiranda naujų idėjų, tikslų, kuriuos reikia įgyvendinti.

Pirmieji žingsniai – nedrąsūs

„Dabar, praėjus kuriam laikui, galime įvertinti, kiek patobulėjome, kiek daug sužinojome, patyrėme. Gal iš pradžių nelabai supratome nei metodikos, nei tikslų, bet diskutuodami, gilindamiesi atradome labai įdomių dalykų, sustiprėjo pasitikėjimas savimi, išdrįsome išsakyti savo nuomonę. Tikrai paaugome ir kaip pedagogai, ir kaip asmenybės. Anuomet mus visus vienijo tikėjimas, kad naujai įgytos žinios ir kompetencijos leis aktyvinti veiklą ir tai turės įtakos sėkmingam mokinių mokymui ir mokymuisi“, – prisimena savo pirmuosius žingsnius projekte Lilija. Tačiau dabar, įvertinus visus pasiekimus per pastaruosius penkerius metus, ji drąsiai gali teigti, kad studijos pateisino lūkesčius su kaupu. Pašnekovė pabrėžia, kad labai atsinaujino Šakių rajono metodinė taryba, taip pat susibūrė direktorių pavaduotojų metodinė grupė, kuri skatina dalytis profesine patirtimi, naujovėmis, todėl geriau pažįstama ir suprantama, kuo gyvena šalia esanti mokykla. Grupei vadovauja ir ją vienija magistrantūros studijų dalyvė Alina Staniulienė. Dalyvaujant projekte gimė suaugusiųjų mokymo užuomazga, įsisteigė Trečiojo amžiaus universitetas, kuriam sėkmingai vadovauja rajono metodinės tarybos pirmininkė Margarita Liukaitienė. Į veiklas įsitraukia ir kiti projekto formaliųjų ir neformaliųjų studijų dalyviai: Odeta Vasiliauskaitė, Žaneta Pratusevičienė, buriasi nemažai aktyvių, smalsių ir siekiančių save realizuoti švietimo srityje specialistų. „Siekėme naujų ir kokybiškesnių bendradarbiavimo formų, tačiau esminis pokytis, sakyčiau, buvo mūsų pačių vidinė branda – mąstymo pasikeitimas. Tobulėjome, analizavome veikimo galimybes nuo prisitaikymo aktyvios veiklos, pokyčių kūrimo link,“ – džiaugėsi prasminga veikla pašnekovė.

Lilija liutviniene2 20190522

Pasak pašnekovės, daug gražių prisiminimų iškilo LL3 Pietų regiono forume, kuriame buvo puiki proga apmąstyti esamą situaciją, prisiminti praeitį ir pasvarstyti apie ateities perspektyvas.

Svarbiausia – kurti aplinką, kurioje atsiskleidžia žmogaus gebėjimai

Lilijos nuomone, svarbiausia lyderystės savybė yra ne vadovauti ir kontroliuoti, o kurti aplinką, kurioje atsiskleidžia žmogaus gebėjimai. Tokią aplinką kurti labai padeda palankus požiūris, paskatinimas, naujų dalykų išbandymas, nebijant rizikuoti. „Tikras lyderisneturi užsidaryti savoje aplinkoje, turi gebėti įžvelgti naujas galimybes, gebėti prisitaikyti prie nuolat vykstančių pokyčių švietimo sistemoje, įkvėpti žmones, motyvuoti juos. Šiuolaikiška mokykla, manau, turėtų būti tokia, kurioje dirbtų laimingas mokytojas. Tik toks mokytojas išugdys pasitikinčius ir laimingus vaikus. Todėl būtina investuoti į mokytojus ir jų nenutrūkstamą profesinį tobulėjimą. Taip pat labai svarbu sudaryti sąlygas kiekvienam vaikui, nesvarbu, kur jis gyvena – didmiestyje ar kaime, tolygų išsilavinimą, teikti reikiamą pagalbą“, – dalijosi savo patirtimi Lilija.

Motyvuoja tikėjimas žmogumi

Lilija pasakojo, kad būti mokytoja labiausiai motyvuoja tikėjimas žmogumi. „Nuo pat vaikystės svajojau būti mokytoja, augau šeimoje, kur turėjau laisvę reikštis savarankiškumui, sutikau kelyje daug puikių mokytojų, kuriems esu iki šiol dėkinga. Man visada patiko telkti žmones, vienyti bendrai veiklai. Džiugina bendravimas su vaikais, įvairiais žmonėmis, nuolatinis tobulinimasis, mokymasis. O kai po keleto metų sulauki savo ugdytinių gero žodžio, padėkos, tai tiesiog medum patepa. Įgaunu vėl tikėjimo ir einu į priekį, nes tikiu tuo, ką darau, tikiu žmogumi“, – atviravo pašnekovė.

Lyderystės idėjas ir toliau skleidžia darni Šakių rajono komanda

Anot jos, projekte užgimusios draugystės, bendradarbiavimas skatina mokytojus lyderiauti, keistis, imtis iniciatyvos, atlikti naujus vaidmenis, tobulinti mokymą, gerinti mokinių mokymosi rezultatus. „Kiekvienas žmogus turi lyderio savybių ir, priklausomai nuo situacijos, gali juo būti. Svarbu dalytis informacija ir sudaryti sąlygas visiems prisiimti atsakomybę už savo darbą, taip pat skatinti savarankiškai veikti, kad būtų pasiekti puikūs rezultatai. Dalyvavimas projekte buvo ne tik iššūkis, bet ir puiki proga išbandyti save kitoje aplinkoje, pasitikrinti savo vertybes ir sustiprinti pasitikėjimą savo gebėjimais“, – atsisveikindama dalijosi savo sukauptomis žiniomis Lilija Liutvinienė.

Lilija liutviniene4 20190522.jpg

Tiesa atrandama tik būnant kartu, bendraujant ir bendradarbiaujant. Susirinkimuose aptariami iššūkiai, diskutuojama veikla.

Dana Lukauskienė
Projekto „Lyderių laikas 3“ žurnalistė

„Lyderių laikas 3“ yra nacionalinis švietimo projektas. Vykdytojas – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo aprūpinimo centras, partneriai – Mokyklų tobulinimo centras ir ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas.