Tinklalapio logotipas
Grįžti

Respublikinė 8-12 klasių mokinių tiriamoji – praktinė gamtos mokslų konferencija „Stebiu. Kuriu. Analizuoju.“
event 2021-04-12 domain Nacionalinė švietimo agentūra

Respublikinė 8-12 klasių mokinių tiriamoji – praktinė gamtos mokslų konferencija  „Stebiu. Kuriu. Analizuoju.“
Organizatorių nuotr.

Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijoje kovo 31 dieną vyko nuotolinė Respublikinė 8-12 klasių mokinių tiriamoji - praktinė gamtos mokslų konferencija „Stebiu. Kuriu. Analizuoju.“

Susirinko, kaip niekad gausi, panorusių mokyti ir mokytis kitaip, mokytojų ir mokinių auditorija. Iš visos Lietuvos - net 39 mokyklų.

Pokyčiai mus gali gąsdinti, galime jų nepriimti, nesuprasti. Tačiau būtent jie kiekvieną skatina mokytis, prisitaikyti ir tobulėti. Tradicinį mokymą jungiant su patyriminiu ugdymu atsivėrė naujos mokymo galimybės mokykloje. Ši konferencija parodė, kad gamtos mokslų mokytojai ir jų mokiniai noriai įsitraukė į kūrybišką ir aktyvią veiklą ir randa atsakymus per savo konkrečią patirtį.

Konferencijos metu buvo pristatyti net 72 pranešimai, juos skaitė 90 mokinių. Įkvėpėjų ir konsultantų vaidmuo atiteko 59 mokytojams.

Nauja tai, kad mokyklos randa socialinių partnerių, pasikviečia juos tapti rėmėjais, todėl projektai tampa gilesni, įdomesni.

Susirinkusiuosius pasveikino ir idėjų naujiems darbams, gilinantis į mus supančią materiją, palinkėjo Juozo Miltinio gimnazijos direktorius Vytautas Raišys.

Plenarinį pranešimą skaitė Ignas Gaižiūnas – Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos alumnas, Vilniaus universiteto fizikos fakulteto studijų kokybės specialistas,Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos fizikos mokytojas.

Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos dvyliktokė Evita Sėrikovaitė pristatė savo tiriamąjį projektinį darbą „15–19 m. mokinių grupių plaučių tūrio pokyčio tyrimas per 2019–2020 m.m.“ Su įdomumu auditorija klausėsi Jovitos Marcinkevičiūtės biologijos darbo „Cukraus kiekio Panevėžio rajono uogų augintojų auginamose skirtingų veislių braškėse nustatymas bei palyginimas su importuojamomis“ pristatymo.

Po to mokiniai savo projektus pristatė net septyniose sekcijose. Jiems talkino gimnazijos gamtos mokslų mokytojai, o moderatorių vaidmuo atiteko vyresniųjų klasių gimnazistams.

Mažiausieji progimnazijų, profesinio rengimo centro, pagrindinių mokyklų jaunieji tyrėjai dirbo dviejose sekcijose pristatė  biologijos, chemijos ir fizikos darbus.

Tematika labai įvairi. Mokinius neramina ekologiniai globalūs reiškiniai: vandens, oro, patalpų tarša „Laimingas vanduo - laimingas žmogus“, „Oro užterštumo nustatymas kerpių testu Nerėpos upelio apylinkėse“, „Girstupio upelio vandens tyrimai“, „Oro užterštumas Jonavos mieste“,  „Pelėsio nustatymas skirtingose mokyklos aplinkose“.

Auditorijai buvo įdomu išgirsti ir jaunųjų fizikų darbų pristatymus: „Kėdainių rajono hidroelektrinių galių nustatymas sukamųjų ratų pagalba“, „Kosminis skrydis“, „Garsas ir akustika“, „Molekulių traukos jėgų vandens tirpalų paviršiuje palyginimas‘, „Elektrinio variklio modelio gamyba ir tyrinėjimas“, „Dantukų fėja“, Snaigių geometrija“

Biologai, chemikai džiugino savo darbų įvairove. Pristatyti darbai:

„Granatų žievelių panaudojimo galimybės aliejaus sorbcijai“, „Bananų žievelių išrūgų poveikis pomidorų dygimui ir augimui“, „Kodėl pakyla mielinė tešla?“, Dažomosios juodauogio šeivamedžio savybės“, „Guminukų pokyčiai, juos veikiant skirtingais tirpalais“, Ar bulvės tankis priklauso nuo jos veislės“, „Drebulės vestuvės“, „Kutikulės, kamštinio audinio ir vaško sluoksnio reikšmė transpiracijai“, „Ar dezinfekcija veiksminga?“, „Ląstelių membranų savybių tyrimai“, Rūgščių poveikis spuoguotai odai“.

Gimnazistai fizikai intensyviai dirbo savo sekcijoje. Jie domisi iš ko sudarytas euras, šviesos spektrais, pastato drėgmės prevencija, elektros variklio konstrukcija, stebi dangaus foną. Atlieka skysčio takumo, kietųjų dalelių koncentracijos Vilniaus senamiesčio gatvėse ir VVDG erdvėse tyrimus, konstruoja teslos ritę, pristato fiziką puoduose.

Chemijos sekcijos dalyviai prezentavo tokius darbus kaip: „Sunkiųjų metalų bioakumuliacija“, „Nuo pieno iki sagos“, „Kas lėmė kokybiško produkto pasirinkimą“, „Chemijos mokslas visiems gali patikti“. Jie tiria medienos pelenų tinkamumą dirvožemiui, aplinkos poveikį metalams, vandens kietumą, muilo kokybę. Nustato vandenilio jonų rodiklį kremuose ir patys juos bando gaminti. Vykdo hidroksiapatito sintezę iš fosforo rūgšties gamybos atliekų, atlieka spyglių eterinių aliejų antibakterinių savybių in vitro tyrimus.

Gausiausia biologų sekcija. Pristatyta net 20 darbų. Išgirdome, kokią įtaką  turi elektromagnetinės spinduliuotės paveiktas vanduo burokėlių augimui, fizinis aktyvumas mūsų gyvenimui, alkoholis petražolių dygimui, elektroninių cigarečių skystis augalo vegetacijai, nuorūkos augalų augimui, skirtingos mitybos terpės mielių rūgimo greičiui, oro tarša paprastosios pušies spyglių augimui, garso bangos augalų augimo greičiui. Mokiniai tiria kavą, skrandžio rūgštingumą mažinančius vaistus, bičių pikio poveikį pelėsinių grybų vystymuisi, mikroorganizmų biokatalizės taikymą elektros generavimui, bulvių fermento katalizės priklausomybę nuo temperatūros, Gimnazistai sprendžia ekologines problemas globalizacijos procese, nagrinėja kaip socialiniai tinklai paveikia mūsų emocinę savijautą, žengia bioinžinerijos keliais.

Juos domina baltymų paieškos, gyvybė, vegetarizmas, namų ūkio atliekų rūšiavimas. Kad pasidalinimas patirtimi neprailgtų, dalyviai arbatos pertraukos metu pažiūrėjo šeimininkų gimnazistų sukurtą nuotaikingą filmuką „Kesadilijos technologijos paslaptis“ ir patys ją gamino.

Baigiantis konferencijai dalyviams buvo pateikta anketa ir jie  pasidalino savo įžvalgomis.

Mokiniai ir mokytojai vardino labiausiai jiems patikusius darbus. Daugumai visų darbų pristatymų buvo labai įdomu klausyti. Negali nedžiuginti tokia mokinio išsakyta mintis: „nesu buvusi tokioje konferencijoje, kuri mane taip sužavėtų ir nenutraukčiau akių nuo mokinių darbų“.

Dalyviai įžvelgė konferencijos naudą – tai ir naujos idėjos, ir veiksnys lemiantis karjeros kryptį, ir galimybė mokytis iš bendraamžių, ne tik iš mokytojų. Mokiniai, prezentavę savo tiriamąją veiklą, pasidžiaugė savo debiutu, įgyta viešojo kalbėjimo patirtimi, galimybe pasimatuoti savo gebėjimus.

Mokytojai, jau laiko horizonte planuodami savo veiklas, pasijautė stipresni, nes jie įgijo patirties organizuojant panašius renginius, dėkojo už galimybę dalyvauti puikiai organizuotoje konferencijoje.

Organizatoriai džiaugėsi, kad dalyviai, išklausę darbų pristatymų, jungėsi į kitas sekcijas ir vėl tapdavo klausytojais. Tai rodo, kad renginys reikalingas, aktualus, įdomus.

Manome, kad ši konferencija, sukvietusi bendraminčius, aktyvins ir padrąsins juos prisidėti prie kokybiškai kitokio lygio ugdymo, kuriame mokiniai patys tirs, konstruos, modeliuos ir ieškos atsakymų.

 

Panevėžio Juozo Miltinio gimnazija