Tinklalapio logotipas
arrow_back Grįžti

Europos mokyklų tinklo informacinis biuletenis (kovas)

Europos mokyklų tinklo informacinis biuletenis (kovas)

Tapk „ES kodavimo savaitės“ (angl. EU Code Week) bendruomenės nariu!

2018 m. daugiau nei 2,7 mln. asmenų dalyvavo kodavimo ir matematinio mąstymo veikloje visoje Europoje ir už jos ribų. Šių metų tikslas – pritraukti daugiau žmonių iš kiekvieno žemyno. Jei mokytojas nori prisijungti prie aktyvių mokytojų bendruomenės, būtinai kreipkitės iki kovo 26 d. Sužinoti daugiau apie „ES kodavimo savaitę“ galite šioje interneto svetainėje!

„STEM atradimų savaitės 2019“ renginiuose – įkvepiančios STEM varžybos

2019 m. „STEM atradimų savaitė“ yra bendra tarptautinė iniciatyva, kurią organizavo „Scientix“, „SYSTEMIC“, „STEM Alliance“ ir daugelis kitų projektų. Ji kviečia organizacijas, mokyklas ir projektus švęsti karjerą ir ugdymą mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos (STEM) srityse.

Jei vykdote STEM veiklą bet kuriuo metu nuo vasario 1 d. iki balandžio 30 d., galite dalyvauti „STEM atradimų savaitės“ konkursuose. Šie konkursai yra puiki galimybė pritaikyti STEM savo klasėje ir dalintis žiniomis. Galima laimėti puikių prizų. Daugiau informacijos rasite apsilankę „Scientix“ svetainėje.

 
„Europeana jūsų klasėje“ internetinis kursas dabar yra jau dviem kalbomis! Šis 5 modulių kursas vyks nuo kovo 18 d. ispanų ir portugalų kalbomis. MOOC siekia supažindinti pedagogus su „Europeana“ platforma, kurioje jie ras įvairius išteklius ir priemones, kurias galima lengvai integruoti į savo pamokas.
 
Patyčios turi didelę įtaką mokinių savijautai, o internete dar sunkiau kontroliuoti kibernetinį elgesį. Mokytojų akademijos internetinis kursas „Patyčios - ne mano klasėje!“, kuris padeda kurti saugesnę mokymosi aplinką, prasideda kovo 25 d. 
 
Nuo balandžio 9 d. prasidėsiantis „Moksliniais tyrimais grindžiamas mokymas“ kursas padeda gyvybės mokslų mokytojams tobulinti jų pedagogines kompetencijas ir praktiką. Šis kursas siūlo testų, klasių užsiėmimų pasirinkimą.
 
 
Europos mokytojų bendruomenė „eTwinning“ džiaugiasi galėdama paskelbti šių metų „eTwinning“ apdovanojimų konkurso nugalėtojus. Iš 860 pateiktų projektų buvo pripažinti 8 bendradarbiavimo projektai 4 amžiaus kategorijose ir 8 projektai specialiosiose kategorijose, nes jų pastangos diegti naujoves Europos klasėse buvo išskirtinės! Šie projektai yra puikūs bendradarbiavimo darbo pavyzdžiai ir pademonstravo puikius pasiekimus.
 
 
Šis pavasaris yra susijęs su žiniasklaidos priemonių naudojimo raštingumu. „Social Media Literacy 4 Change“ („Sml4change“) projektas pasakoja apie tai naujai paskelbtoje mini svetainėje. Jos tikslas – suteikti pagrindinių ir vidurinių mokyklų mokytojams ir mokyklų vadovams galimybę kurti visą mokyklą apimančią socialinės žiniasklaidos strategiją, kuri leistų mokiniams tapti labiau informuotais ir aktyvesniais skaitmeninės visuomenės piliečiais.

Konsultacija apie autorių teises, mokymą ir internetą

Autorių teisės yra teisinės apsaugos forma, suteikianti turinio kūrėjams išskirtines teises. Autorinio darbo naudojimas gali būti sudėtingas ir kartais painus. Mokytojams gali kilti autorinių teisių klausimai, kai skelbiate pamokų planus internete, naudojate kito asmens nuotrauką pristatyme ar su mokiniais sukurtame filme naudojate kito autoriaus muziką.

Mokyklų ugdymo vartai (angl. School Education Gateway) instrukciją, kurią galima rasti 23 kalbomis, kad padėtų jums laikytis autorių teisių taisyklių ir paaiškintų, kodėl tai yra svarbu.

Nauji internetinės saugos ištekliai mokytojams

„ESafety Label +“ projektas paskelbė keletą naujų internetinės saugos išteklių apie duomenų saugą, medijų raštingumą ir internetines patyčias.

Šiuos mokomuosius, pedagogams skirtus išteklius, vadinamus „eSafety Champion“ medžiaga, sukūrė mokytojai. Jie teikia pasiūlymus dėl pamokų planų, įsivertinimo, rekomendacijų ir kt. Jų tikslas – įkvėpti mokytojus ir mokinius mokyklose dalyvauti diskusijose apie saugumą internete.

Ką manote apie psichinę sveikatą ir gerovę mokyklose?

Mokyklos yra viena iš pagrindinių aplinkų, kur vaikai užmezga draugystę ir ugdo savigarbą. Svarbus mokyklos vaidmuo vaikų gyvenime daro ją vienu iš pagrindinių psichikos sveikatos veiksnių. Daugelis Europos mokyklų teikia psichinę ir emocinę pagalbą mokiniams ir ieško būdų, kaip skatinti jų gerovę. Kaip emocinė savijauta gerinama jūsų mokykloje, kurioje dirbate? Atlikite trumpą „Mokyklos ugdymo vartų“ apklausą ir pasidalinkite savo nuomone. Jis veiks iki kovo 24 d.

„School Education Gateway“ atkreipia dėmesį į kovos su patyčiomis priemones

Žmonės, kurie reguliariai patiria nesaugumą, dažnai nesistengia siekti aukštesnių tikslų, mąžta jų kūrybiškumas. Dėl patyčių mokiniai dažnai nustoja mokytis. Tai rimta problema, turinti realią įtaką, ir ją reikia spręsti.

Dr. Paulas Downesas iš DCU Švietimo instituto aptaria būdus, kaip mokyklos gali taikyti skirtingus požiūrius į pokyčius šioje srityje. Su patyčių tema susijęs ne vienas švietimo projektas. „SELMA“ projekto pagrindinis dėmesys skiriamas internetinės neapykantos kurstymo sprendimams, skatinant abipusį supratimą, toleranciją ir pagarbą. Išmėginkite ENABLE siūlomus išteklius, skirtus ugdyti socialinius ir emocinius gebėjimus.