Tinklalapio logotipas
arrow_back Grįžti

Comenius projekto „U3N“ dalyviai: saulėtoje Ispanijoje patyrėme daug malonių ir įsimintinų įspūdžių…

Gyvenimą keičiantis šokis… 2014-11-16

Spalio 12 – 18 d. Ispanijoje, Alikantėje, jau ketvirtą kartą susitiko Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „UNITED IN NATURE – NATIONAL NATURE, INTERNATIONAL HERITAGE!”dalyviai. Kelionė iki saulėtosios Ispanijos neprailgo, nes visi nekantravo pamatyti savo draugus iš projekto dalyvių šalių. 2014-10-17 11.40.21 Pirmąją susitikimo dieną lankėmės merijoje, susipažinome su miesto istorija. Vėliau, tvieskiant kaitriai saulei, lipome į 166 m aukščio kalną, ant kurio stūkso Santa Barbaros pilis. Lipti buvo sunku, tačiau supratome, kad buvo verta – mums prieš akis atsiverė nuostabus Alikantės kraštovaizdis. Vakarop, IES Leonardo Da Vinci mokykloje vyko projekto dalyvių susitikimo atidarymo renginys. Po projekte dalyvaujančių šalių komandų prisistatymo, mokiniai pasiskirstė į grupes, dalyvavo ,,Hoguera“ dirbtuvėse. Kiekviena grupė turėjo atlikti užduotį – iš kartono padaryti daiktą, kuris teršia, niokoja gamtą ir kurį reiketų sunaikinti. Antradienį iš mokyklos kiemo išriedėjo du autobusai, pilni puikiai nusiteikusių projekto dalyvių. Visi nekantravo išvysti nacionalinį Ispanijos parką Salinas. Ten susipažinome su druskų gavybos procesu, retomis augalų ir paukščių rūšimis, stebėjome flamingus. Aplankę įspūdingą nacionalinį parką, vykome į Santa Polos miestelį. Ten esančiame muziejuje – akvariume išvydome mažų ir didelių, nematytų ir neregėtų jūros gyventojų. Vėliau plaukėme į vienintelę apgyvendintą ir itin saulėtą Ispanijos salą – Tabarką (apie 1800 m ilgio ir 400 m pločio). Įspūdį paliko siauros salos gatvelės, nedideli namukai, laukinė gamta. Papietavę mokiniai žaidė orientacinį žaidimą – turėjo atlikti užduotis, kurios padėjo pažinti salos gyvūniją ir augaliją. Plaukdami katamaranu, turėjome galimybę stebėti nuostabų jūros dugną. Puikiai nusiteikę projekto dalyviai trečiają dieną buvo kiek nustebinti – nuvykę į MAS ULL DE CANALS parką, suprato, kad ne visada ir Ispanijoje yra šilta. Parko informaciniame centre žiūrėjome filmuką apie šio įstabaus parko augaliją ir kraštovaizdį. Tuomet visi pėdinome į patį parką, kuriame, susiskirstę į grupes, turėjome surinkti parko augmenijos nuotraukas kuriamam aštuoniakalbiui gyvūnijos ir augmenijos žodynui, nusifotografuoti kokioje nors įspūdingoje parko vietoje. Vėliau lankėmės aliejaus muziejuje. Jame sužinojome, kaip skinamos, ruošiamos ir spaudžiamos alyvuogės. Vėliau apžiūrėjome senovinius įrankius, su kuriais seniau buvo spaudžiamas alyvuogių aliejus, ir aplankę kokybiško aliejaus parduotuvėlę grįžome atgal į Alikantę. Ketvirtoji diena visų labai laukiama – pagaliau išvysime urvus!Urvas sužavėjo, buvo labai gražu ir įdomu, o svarbiausia, sužinojome, kaip formuojasi stalaktitai ir stalagmitai. Penktadienį vėl kibome į darbus mokykloje. Grupėse reikėjo pabaigti pradėtas ,,Hogueras“, susisteminti surinktą medžiagą aplankytuose Nacionaliniuose parkuose, sukurti mini kryžiažodį apie Nacionalinių parkų gyvūniją bei augmeniją. Mokytojai tuo metu rinkosi aptarti projekto veiklų: apžvelgti nuveiktus darbus, galutinių projekto produktų rengimo aktualijas, numatyti tolimesnes projekto veiklas, aptarti susitikimo detales Prancūzijoje. Taip pat buvo aptarti darbai, kuriuos reikia atlikti iki susitikimo St. Gervais mieste. Po to vyko susitikimo uždarymo renginys. Per pietus mokyklos valgykloje mus vaišino tradiciniu ispanų valgiu paella. Papietavę visi nekantriai laukė ,,Hoguerų“ deginimo. Netikėta ir įdomu buvo tai, kad atvažiavo gaisrininkų komanda. Visi net krūptelėjo, kai su trenksmais užsidegė mūsų gamintos „Hogueros“. Gaisrininkai, gesindami laužą, mokinius aplaistė šaltu vandeniu. Užgesus ugniai, atėjo laikas atsisveikinti ir ruoštis kelionei namo. Saulėtoje Ispanijoje patyrėme daug malonių ir įsimintinų įspūdžių: sužinojome daug naujų dalykų apie Ispanijos kultūrą ir jos papročius, tradicijas, grožėjomės nacionalinių parkų gamta. Ispanai mums parodė, kaip svarbu yra saugoti savo krašto kultūrinį paveldą, aplinką. Raminta Sidaravičiūtė, Urtė Vinkšnaitė, 7e klasės mokinės Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis (pranešimas) atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už medžiagos turinį ir už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą

arrow_back Grįžti