Tinklalapio logotipas
arrow_back Grįžti

"MODERNIOSIOS BIOTECHNOLOGIJOS"

done_all Rekomenduojama tikslinė amžiaus grupė: Jei tu II-III gimnazijos klasės mokinys, domiesi gamtos mokslais ir nori gyventi Lietuvoje, ši ugdymo programa kaip tik tau. Biotechnologija - tai sritis, turinti aukštą plėtros potencialą šalyje, tai puiki galimybė užsitikrinti ateitį. Europos Komisijos teigimu ši pramonė viena iš XXI a. ekonomikos variklių, todėl su ja reikėtų susipažinti jau mokykloje. Šios programos trukmė 2-ji metai, 3val. per savaitę.
access_time Prasideda: 2019-09-16
person_outline Organizatorius: Rimutė Valentienė

Mokykloje chemijos, fizikos ir biologijos mokoma kaip atskirų dalykų, tačiau šiuos gamtos mokslus sieja ne tik bendros sąvokos ir sampratos, bet ir metodologiniai principai, gamtos mokslų ir praktinių problemų sprendimas. Siekiant, kad mokiniai suprastų ir galėtų kūrybingai taikyti tai, ką išmoko, programos turinys glaudžiai siejamas su visais gamtos mokslais, informacinėmis technologijomis, ekologija, sveika gyvensena, darnaus vystymosi problemomis. Šia programa stengiamasi kelti mokinių bendrąjį gamtamokslinį raštingumą, vartojimo kultūrą, norą gyventi švarioje, sveikoje aplinkoje. Užsiėmimuose bus nagrinėjamos šios biotechnologijų šakos: baltoji biotechnologija (cheminių medžiagų, biodegalų gamyba), pilkoji biotechnologija (klasikinė fermentacija), geltonoji biotechnologija (maisto, bei maisto priedų gamyba), raudonoji biotechnologija (vaistų, vitaminų bei maisto papildų gamyba), žalioji biotechnologija (organinių atliekų utilizavimas). Įgyvendinant šias programas bus vykdomos šios veiklos: - mokiniai lankysis moderniausioje biotechnologijos įmonėje Lietuvoje “Thermo Fisher Scentific Balties“ , kuri daug investuoja į mokinių gamtamokslinį švietimą, taip pat atvyks šios įmonės „Mobilioji bioklasė“. - mokiniai dalyvaus ekskursijose į šias rajono pramonės įmones: AB“Rokvesta“,KB „SVObeliai“, AB“Rokiškio sūris“, Obelių spirito varykloje, kuriose stebės ir analizuos vykdomus technologinius procesus, - praktikos darbų metu gamins natūralų ir kosmetinį muilą, dekoratyvines žvakes, natūralią kosmetiką, popierių, bioplastiką. - mokiniai lankysis VGTU, KTU, VU, ASU ir VDU, kuriuose klausysis dėstytojų paskaitų ir atliks praktikos darbus, - užsiėmimu metu mokiniai atliks tiriamuosius darbus, naudojant mokyklos ir namų aplinkoje esančias medžiagas, apibendrins tyrimų rezultatus žodžiu ir raštu, piešiniais ir schemomis. - kiekvienas mokinys programos pabaigoje pristatys tiriamųjų darbų aplanką. Baigę programą mokiniai gebės objektyviai bei argumentuotai vertinti biotechnologijos pažangos įtaką žmonijos vystymuisi ir ekosistemų išsaugojimui, siūlyti aplinkosauginių ir kitų esminių šiuolaikinių problemų sprendimo būdus naudojant šiuolaikines gyvybės mokslų technologijas. Mokinio – tyrėjo kompetencija tiriant gyvenamoje aplinkoje vykstančius procesus bei esminius gyvybės mokslų objektus, padės suprasti įgytų žinių ir gebėjimų svarbą toliau mokantis ar pasirenkant specialybę.


arrow_back Grįžti