Tinklalapio logotipas
Grįžti

„Lyderių laikas“ – galimybė būti naujausių lyderystės idėjų apykaitoje
event 2018-02-13 domain Lyderių laikas

„Lyderių laikas“ – galimybė būti naujausių lyderystės idėjų apykaitoje

Pagrindinėse projekto „Lyderių laikas 2“ veiklose dalyvavo per 2 000 švietimo darbuotojų: kas su kolegomis kūrė savivaldybės pokyčio projektą, kas studijavo Formaliąją, kas Neformaliąją švietimo lyderystės programas, kas gilinosi į Švietimo konsultantų programą. O, svarbiausia, iš šio projekto ugdytinių girdisi pasididžiavimo gaida: priklausome „Lyderių laiko“ bendruomenei ir esame „paženklinti“ kokybės ženklu.

Besilankančiųjų Telšių r. Luokės Vytauto Kleivos gimnazijoje teigimu, čia jie sutinka lyderišką pedagogų ir mokinių bendruomenę, kurios vairą suka direktorė Renata Buivydienė. Ji – „Lyderių laiko“ ugdytinė, 2014 m. tapusi šio projekto švietimo lyderystės magistre ISM universitete.

„Projekto Lyderystės studijos man buvo didelė dovana. Patekau į ypatingą lyderystės idėjų apykaitos aplinką. Susirinkome draugėn tie, kurie ieško idėjų, ir tie, kurie jomis pasirengę dalytis“, – prisimena Renata. Ją, jauną pedagogę, į savo vietą buvo pradėjęs rengti pensijon susiruošęs direktorius Edmundas Limantas. Pradėjusi dirbti direktore Renata pajuto, kad vien gauti pasitikėjimą ir pareigas negana – reikia naujų vėjų, naujų postūmių, naujo požiūrio. „Buvau tylesnė, labiau susitelkusi į save, gi studijuodama išmokau priimti kitų patirtį ir palengva atverti kitokį pasaulį sau, o grįžusi namo – ir savo mokyklos bendruomenei. Taigi iš pradžių mokykloje dalijomės idėjomis, o paskui ėmėme dalytis ir lyderyste. Priimame idėjas ir siūlome savas. Ir augame visi“, – sako Renata. Ji džiaugiasi, kad iš pradžių mokytojai „pagavo tą patį lyderystės kampą“ (perprato lyderystės esmę, – red. past.), o vėliau – ir mokiniai. Jie tapo atviresni. Atsirado gimnazijoje naujų bendravimo ir bendradarbiavimo formų. Gimė puikių mokinių iniciatyvų. „Dar yra kas veikti su tėvais. Skatiname mažiau dejuoti, bet daugiau komunikuoti ir našiau kartu veikti. Jie jau vis drąsiau išsako savo nuomones. Tikiu, kad galime šioje srityje daug nuveikti“, – įsitikinusi direktorė. Ji teigia labai norinti, kad mokyklos pedagogai studijuotų Neformaliąją švietimo lyderystės studijų programą, taptų labiau savimi pasitikintys ir keistų savo mąstyseną. „Dabar tiek daug norinčiųjų sumenkinti, sukritikuoti mokytoją... Todėl jam reikia įgyti kuo daugiau naujų idėjų, pasitikėjimo savimi, atsparumo nepamatuotai kritikai ir mokėjimo viešai parodyti savo darbą“, – tvirtina Renata.

Telsiu r luokes vk gimnazija

„Rajone projekto lyderystės magistrais tapome keturiese, todėl galėjome drąsiau dalytis lyderystės idėjomis su visa rajono švietimo bendruomene“, – pasakoja direktorė. Pasikeitė ir komunikacija su kitomis švietimo įstaigomis. Ji džiaugiasi susibūrusia Telšių r. lyderių bendrija, kuri sėja lyderystės sėklas rajone.

„Gavus magistrės diplomą lyderystės studijos nesibaigė. Man viskas įdomu. „Lyderių laiko“ tinklalapis* mano kompiuteryje atvertas nuolatos – ten randu gausybę informacijos, puikių lyderystės pavyzdžių, idėjų. Ir tikrai jomis pasinaudoju“, – tikina Renata.

Telsiu r luokes vk gimnazija1Lankantis gimnazijoje stebina ant sienų pakabinti stendai. Vieni iš jų tradiciniai – „Jais didžiuojamės“. Tai stendai su geriausių mokinių nuotraukomis. Bet greta kabo ir šis: „Jie padarė pažangą“. „Gal mokinys praeitą trimestrą baigė penketukais, o šį – šešetukais ar net ir su keliais septynetukais. Puiku – jis padarė pažangą! Juo turime džiaugtis. Jis turi matyti, kad mes tai vertiname, tuo didžiuojamės. Tai – puiki motyvacija jam augti, stengtis, siekti“, – įsitikinusi direktorė. Kovo 11-ąją gimnazijoje (visai miestelio bendruomenei dalyvaujant) teikiamos nominacijos už metų laimėjimus. Viena nominacija (kartu su rėmėjų dovanomis) ir yra skiriama būtent mokiniui, padariusiam ryškiausią pažangą. „Tikiu, kad tai yra puikus paskatinimas eiti toliau – sėkmės keliu“, – tvirtina Renata.

Gimnazijos erdvės gražėja. Tai, pasak vadovės, kūrybingų mokytojų ir mokinių noras bei pastangos kurti jaukią aplinką. Pirmojo aukšto fojė centre – didelis medinis stalas su suolais. „Tai mėgstama mokinių vieta per pertraukas. Susėda ir diskutuoja“, – rodė direktorė ir prisėdo prie abiturientų. O jie tąsyk aptarinėjo naujametinio pašto reikalus ir artėjančių švenčių renginius. „Kai gauni lyderystės dovanas, išmoksti jomis dalytis. Ir vyksta nenutrūkstanti naujausių lyderystės idėjų apykaita“, – teigė Renata.