Tinklalapio logotipas
Grįžti

Akvilė Giniotaitė: Mokytojai – apie lytiškumo ugdymo situaciją mokykloje
event 2018-09-18 domain 15min.lt

Akvilė Giniotaitė: Mokytojai – apie lytiškumo ugdymo situaciją mokykloje

Lytiškumo ugdymo temos aptarimas dažniausiai vyksta tik po skaudžių ir didelių skandalų. Tačiau jiems praėjus – gyvenimas ir mokymas mokykloje tęsiasi ir toliau. Suprantama, viena pati mokykla už lytiškumą atsakinga būti negali ir nėra.

Lytiškumas nėra vien lytiniai santykiai. Lytiškumas yra ir nuosekli diskusija, kur puoselėjamos žmogaus teisės, kur atpažįstama ir priimama žmonių, jų kūnų, šeimų ir mylimųjų įvairovė, kur linkima, kad asmuo ieškotų savo individualios laimės, o ne normatyvios laimės ir kur skatinama kurti santykius, grįstus abipuse pagarba, o ne stereotipinių rolių išpildymu. Todėl savaime suprantama, kad už lytiškumą atsakinga ir visuomenė. Jeigu visuomenėje drąsiau, aktyviau kalbėtumėme šiomis temomis, o ne pasyviai stebėtume atkaklius bandymus lytiškumą ir toliau laikyti tabu, stigmos, gėdos pozicijose – mokyklai tenkantis krūvis būtų kur kas švelnesnis.

Atsakomybės dalį turėtų neštis ir patys tėvai/globėjai, reikalaudami mokslu grįsto mokslo, o ne itin konservatyvių pažiūrų asmenų baimėmis grįsto mokslo. Atsakomybės dalis tenka ir viešiems asmenims, ir akademinės bendruomenės nariams. Žmonės, kurie turi balsą turėtų juo naudotis.

Tačiau kol to dar neturime... Pasistenkime pažvelgti, kokioje stadijoje lytiškumo ugdymas yra iš tiesų? Bendrą situaciją aptarsime pasitelkę du neseniai atliktus tyrimus*. Štai šių tyrimų rezultatų apibendrinimas:

Lytiškumo ugdymas – savo nuožiūra

Ruošiantis lytiškumo ugdymo pamokoms – dažniausiai iniciatyvos imasi patys mokytojai, ieškosi papildomos medžiagos, savo nuožiūra įtraukia programos temas į savo dalyko pamokas. Aktualiausia problema mokytojams yra akivaizdus mokymų bei metodinės medžiagos poreikis.

Mokytojai jaučiasi palikti likimo valiai; bijo visuomenės, tėvų, kolegų reakcijos, kalbant apie lytiškumo, seksualumo temas.

Daugiau skaitykite čia.