Tinklalapio logotipas
Grįžti

Alvydas Nikžentaitis: Mokslo ir studijų reformos keliai ir klystkeliai
event 2018-04-06 domain 15min.lt

Alvydas Nikžentaitis: Mokslo ir studijų reformos keliai ir klystkeliai
Pradėkim nuo to, kad rimtų reformų aukštajam mokslui reikėjo. Mažėjant studentų skaičiui, jau dešimtmetį universitetai medžiojo „galvas“. Iškilus klausimui būti ar nebūti, pro pirštus buvo žiūrima į studijų kokybę, o Lietuvos aukštosios mokyklos virto biurokratinėmis kontoromis, išdavinėjančiomis pažymas. Tad pirmasis sprendimas – kiekybiškai sumažinti universitetų skaičių Lietuvoje – teisingas.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/komentarai/alvydas-nikzentaitis-mokslo-ir-studiju-reformos-keliai-ir-klystkeliai-500-951054

Pradėkim nuo to, kad rimtų reformų aukštajam mokslui reikėjo. Mažėjant studentų skaičiui, jau dešimtmetį universitetai medžiojo „galvas“. Iškilus klausimui būti ar nebūti, pro pirštus buvo žiūrima į studijų kokybę, o Lietuvos aukštosios mokyklos virto biurokratinėmis kontoromis, išdavinėjančiomis pažymas. Tad pirmasis sprendimas – kiekybiškai sumažinti universitetų skaičių Lietuvoje – teisingas.

Tačiau vien mechaninis aukštųjų mokyklų skaičiaus sumažinimas tikrai problemų neišsprendžia. Be to, tokie mechaniniai veiksmai į antrąjį planą nustumia esminį klausimą: kokių universitetų mes norime ir kokios naudos tikimės iš mokslo?

Mokslo biurokratai į šiuos klausimus atsako paprastai. Mums reikia konkurencingų universitetų, reikia siekti, kad vienas, o geriausiai – kad bent du Lietuvos universitetai patektų į geriausių pasaulio universitetų 100-uką. Tam reikia, kad mokslininkai daugiau tekstų skelbtų tarptautinės bendruomenės pripažintuose mokslo leidiniuose. Toks atsakymas girdimas labai dažnai. Didžiausia problema yra ta, kad jis klaidingas.

Kaip žinia, blogai suformuluotas reformų tikslas negali duoti gerų vaisių. Atsakymas turėtų būti kitoks. Mums reikia siekti, kad universitetai suteiktų kokybišką išsilavinimą studentams, kad šie po studijų galėtų nesunkai savo žinias panaudoti praktikoje. Labai svarbu ne vien mokslinių tyrimų tarptautiškumas, tačiau reikia, kad tai tarnautų ne kokiai nors tarptautinei bendruomenei, o žmonėms, kurie gyvena čia, Lietuvoje. Reikia sąžiningai pripažinti, kad šiuo metu mokslas ir aukštosios studijos tokią funkciją atlieka ne itin gerai. Kur to priežastys?

Daugiau skaitykite čia.