Tinklalapio logotipas
Grįžti

Andrius Navickas: Mokykla reformų dulkėse
event 2018-08-17 domain 15min.lt

Andrius Navickas: Mokykla reformų dulkėse

Mokykla turi parengti tolesniam gyvenimui, o ne tik egzaminams. Neabejotinai –teisingas teiginys, kuris Lietuvos švietimo sistemoje gerokai primirštas. Tiesa, nėra paprasta sutarti, ką reiškia „pasiruošimas tolesniam gyvenimui“?

Labai norisi, kad mokykla kiekvienam mokiniui padėtų geriau pažinti save ir pasaulį, padėtų atskleisti turimus talentus, ugdytų tai, kas Vakarų civilizacijoje buvo įvardinta klasikinėmis dorybėmis: drąsą, saikingumą, teisingumą ir išmintį. Taip pat svarbu ir dalykinės kompetencijos, kurias vėliau jaunuoliai galėtų panaudoti studijose ar darbinėje veikloje.

Šiandien, deja, dažnu atveju esame supainioję tikslą su priemonėmis. Kalbant apie švietimo politiką, dažnai kartojama, kad svarbu ne padėti kiekvienam žmogui kūrybiškai išskleisti savo unikalius talentus, bet tai, jog jauni žmonės turi būti „suformatuoti“ taip, jog patogiausiai atitiktų darbo rinkos, verslo poreikius. Tarsi rinka, o ne kiekvieno asmens klestėjimas, būtų mūsų tikslas.

Ką derėtų keisti švietimo sistemoje, kuri ir taip jau gerokai nualinta nuolatinių reformų ir viena kitai prieštaraujančių direktyvų? Ar tikrai situaciją pagerino prailginti mokslo metai? Ar mokytojo profesijos prestižą stiprina tokios darbo apmokėjimo tvarkos reformos, kurios patvirtinamos tik vasaros atostogų įkarštyje? Ar valstybinių egzaminų, kurių rezultatai yra pagrindinis rodiklis, nulemiantis abituriento būsimą akademinę karjerą, atsisakymas ir yra tas lauktas žingsnis link „paruošimo gyvenimui“?

Daugiau skaitykite čia.