Tinklalapio logotipas
Grįžti

Andrius Navickas: Nepripažinti klaidos – tai daryti antrą klaidą
event 2018-10-01 domain 15min.lt

Andrius Navickas: Nepripažinti klaidos – tai daryti antrą klaidą
Rugsėjo mėnesį tapo akivaizdu, kad skubotai įvedama mokytojų etatinio apmokėjimo sistema yra ydinga, visai neparengta teisiškai, sukelia destruktyvias pasekmes VISOS valstybės mastu. Esant dideliam įstatymų neapibrėžtumui, mokyklų vadovams suteikiama per daug diskrecijos norminant pedagogų darbą, nustatant jiems konkretų atlygio dydį. Direktoriai priversti chaotiškai improvizuoti.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/andrius-navickas-nepripazinti-klaidos-tai-daryti-antra-klaida-18-1037690?c=18&copied

Rugsėjo mėnesį tapo akivaizdu, kad skubotai įvedama mokytojų etatinio apmokėjimo sistema yra ydinga, visai neparengta teisiškai, sukelia destruktyvias pasekmes VISOS valstybės mastu. Esant dideliam įstatymų neapibrėžtumui, mokyklų vadovams suteikiama per daug diskrecijos norminant pedagogų darbą, nustatant jiems konkretų atlygio dydį. Direktoriai priversti chaotiškai improvizuoti.

Ir nutinka labai įdomus dalykas: to paties steigėjo mokyklų mokytojams už identišką darbą skaičiuojamas visiškai skirtingas atlyginimas, kuris, dar vis neaišku, ar apskritai pasieks kai kuriuos mokytojus. Taip visos valstybės lygmeniu sudaromos sisteminės prielaidos viešųjų finansų skirstymo neskaidrumui, protekcionizmui, piktnaudžiavimams, masiniam lygių galimybių pažeidinėjimui labai feminizuotame darbo rinkos sektoriuje. Mokyklose nuo pat pasiruošimo naujiems mokslo metams pradžios tvyro sumaištis, žiebiasi konfliktai ir vyksta masinis pažemintų bei nusivylusių mokytojų pasitraukimas iš švietimo darbo rinkos.

Šalies bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo sektoriuje yra apie 60 tūkst. pedagoginių etatų. Žinant, kad vidutinis mėnesinis pedagogo atlyginimas „į rankas“ siekia apie 650–750 eurų, nesunku suskaičiuoti, apie kokio dydžio viešąsias lėšas, judančias neskaidriai, dabar tenka kalbėti. Jei atsižvelgiame ir į priskaičiuoto atlyginimo dydį, tai per metus susidaro suma, viršijanti pusę milijardo (!) eurų.

Šioje situacijoje svarbu ir tai, kad, turint galvoje valstybinio švietimo sektoriaus ir jam skiriamų viešųjų lėšų dydį, pedagogai, kaip ir visi mokesčių mokėtojai, turėjo (o šventas naivume!) ir tebeturi teisėtą lūkestį, jog bus atsakingai parengtas ir išleistas atskiras „Pedagogų etatinio apmokėjimo įstatymas“ ar pan. Remiantis Teisėkūros pagrindų įstatymu, toks svarbus teisės aktas, jį lydintys poįstatyminiai aktai turėjo būti plačiai išdiskutuoti visuomenėje, interesų grupėse, privalėjo būti įvertintos galimos neigiamos, netikėtos teisės akto taikymo pasekmės. Maža to, privalu buvo palikti mokykloms laiko, kad jos tinkamai pasiruoštų tokio įstatymo vykdymui.

Daugiau skaitykite čia.