Tinklalapio logotipas
Grįžti

Aušra Burbienė: Ar norime, kad mokytojams būtų geriau?
event 2018-06-19 domain 15min.lt

Aušra Burbienė: Ar norime, kad mokytojams būtų geriau?

Etatinio mokytojų apmokėjimo modelis — seniai pribrendęs reikalas. Apie etatinį modelį kalbama jau 10 metų — tai buvo visų ankstesnių valdžių, politikų svajonė. Pagaliau reikia imti ir tai padaryti. Man atrodo, kad mokytojai, kaip ir visi Lietuvos gyventojai, turi turėti etatinį darbo apmokėjimą pagal šiuo metu galiojantį darbo kodeksą. Juo labiau kad šiemet visos, išskyrus vieną, mokytojų profesinės sąjungos pasirašė kolektyvinę sutartį su Švietimo ir mokslo ministerija, kur buvo aptartos pokyčių sąlygos. O juk mokytojų profesinių sąjungų esmė yra atstovauti mokytojų interesams.

Mes, mokyklų vadovai, esame tiesioginiai mokytojų darbdaviai, privalome atsižvelgti į jų teigiamą požiūrį į mokytojų etatinio apmokėjimo reformą. Mes visi esame suinteresuoti, kad mokytojų darbo užmokestis kiltų, nes tai viena svarbiausių profesijų valstybėje. O kad naujas užmokesčio modelis tai garantuos, rodo didžiulė numatyta suma etatiniam modeliui: 95 milijonai eurų.

Manau, kad visi valstybėje norime, jog mokytojo atlyginimas būtų padorus ir siektų bent 1000 eurų į rankas.

Pereinant prie etatinio, didžiausi iššūkiai laukia mokyklų vadovų. Reikės numatyti, kas sudarys mokytojų 36 darbo valandas, o direktoriams teks iš naujo perskaičiuoti mokyklų finansus, apskaičiuoti „žirkles“ — tam tikras ribas, numatančias, kiek mokykla gali skirti lėšų mokytojo atlyginimui pagal kvalifikaciją. Labiausiai mokyklų vadovus neramina garsusis „penktas priedas“, dėl kurio teks įsitikinti, ar apmokėjimas atitinka mokytojų veiklą, reikės apskaičiuoti apmokėjimus pagal mokytojų kvalifikacines kategorijas. Daug laiko skirsime įdėmiam ir teisingai skaičiavimui.

Daugiau skaitykite čia.