Tinklalapio logotipas
Grįžti

Beteisis mokytojas negali būti gerbiamas: „Kaip nesmuks jo prestižas?“
event 2018-10-16 domain Lrytas.lt

Beteisis mokytojas negali būti gerbiamas: „Kaip nesmuks jo prestižas?“

Mokytojo autoritetas yra tragiškai smukęs. Ant mokytojo pečių kraunama didžiulė našta: biurokratizmas ir popierizmas, krūvos ataskaitų, tėvų išpuoliai, atsakomybė bendraujant su vaikais, kurie, kaip žinia, šiais laikais akcentuoja savo teises, tačiau visiškai pamiršta, jog turi pareigų. Mokymas, ugdymas, kuris ir yra pagrindinė mokytojo veikla, tampa tarsi antraeiliu dalyku.

Tačiau aš tikiu ateities mokytojo idėja – mokytojo, kuris turi autoritetą, kuris turi galimybę kūrybiškai dirbti, kurio darbas deramai įvertinamas. Manau, kad yra galimybių šią idėją paversti tikrove, tačiau reikia įgyvendinti keletą reikšmingų dalykų.

Kelti atlyginimus

Pirmiausia, tai mokytojo atlyginimas. Mokytojo, jeigu jis neturi didelio darbo stažo, dar nėra apsigynęs mokytojo metodininko ar mokytojo eksperto vardo, atlyginimas yra artimas minimumui. Vyresni mokytojai už pilną krūvį gauna mažesnį nei vidutinis, atlyginimą. Mokytojas iš savo asmeninių lėšų dažnai perka ir įvairius mokymo, kanceliarinius reikmenis. Pedagogas, gaudamas tokį atlyginimą, ne visada gali ir reikiamą knygą nusipirkti, nekalbant apie brangesnius tobulėjimo būdus.

Apskritai, noras tobulėti, galvoti apie aukštesnes idėjas, kaip sako motyvacijos teorijų autoriai, pavyzdžiui, toks kaip A. Maslow, atsiranda tada, kai būna patenkinti žemesnieji poreikiai: kai žmogus yra pakankamai apsirūpinęs materialiai, jaučiasi komfortabiliai savo aplinkoje, gali pasinaudoti reikiamomis paslaugomis ir t.t.

Tačiau taip yra ne visada. Ne visi mokytojai gali pasigirti, jog yra patenkinti savo apsirūpinimu. Tad į mokytoją ir vaikai, ir tėvai žiūri kaip į vargšą. Mokytojo profesijos prestižas smunka. Mokytojas dėl to jaučiasi prastai, sumažėja jo siekis tobulėti – o dėl to jo autoritetas dar labiau mažėja. Gaunasi toks užburtas ratas.

Daugiau skaitykite čia.