Tinklalapio logotipas
Grįžti

Darius Mockus: Etatinis mokytojų darbo užmokesčio įvedimas – tai „A“, bet reikia sakyti ir „B“
event 2018-05-14 domain 15min.lt

Darius Mockus: Etatinis mokytojų darbo užmokesčio įvedimas – tai „A“, bet reikia sakyti ir „B“

Visų pirma dėl to, kad dar metams (ar ilgiau) atidėję sistemos įgyvendinimą, atidėtume ir nedaug kontaktinių valandų turinčių mokytojų finansinių sąlygų pagerinimą. Naujoji darbo apmokėjimo sistema, tegu ir nežymiai, bet visgi pagerins daugelio mokytojų padėtį ir atneš daugiau stabilumo į mokytojo veiklą.

Tikėtina, kad dar metams atidėjus šio modelio įgyvendinimą, vėl atsirastų įvairiausių iniciatyvų kažką keisti, tobulinti ir pan. Taip galima „užsitobulinti“ iki begalybės. Nesakau, kad sistema tobula (o kas tobulai veikia?), bet ši sistema padės pagrindus teisingesniam mokytojų darbo apmokėjimui. Ir galiausiai, visi iki šios buvę veiksmai su mokytojų darbo užmokesčiu buvo tik kosmetiniai ir minimalūs, nekeitė situacijos iš esmės. Dabar prielaidų esminiams ir teigiamiems pokyčiams mokytojų darbo užmokesčio sistemoje tikrai atsiranda, tad reikia jomis pasinaudoti. Kodėl turėtume tai atidėti? Manau ir tikiuosi, kad etatinio darbo užmokesčio sistemos įvedimas sukurs geresnes galimybes didinti mokytojų atlyginimą ir ateityje, tik... kad politikai to nepamirštų. Sutvarkius mokytojų darbo krūvio struktūrą, pastarieji turėtų galvoti apie mokytojų koeficientų didinimą.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/darius-mockus-etatinis-mokytoju-darbo-uzmokescio-ivedimas-tai-a-bet-reikia-sakyti-ir-b-18-971326?c=18
Tikėtina, kad dar metams atidėjus šio modelio įgyvendinimą, vėl atsirastų įvairiausių iniciatyvų kažką keisti, tobulinti ir pan. Taip galima „užsitobulinti“ iki begalybės. Nesakau, kad sistema tobula (o kas tobulai veikia?), bet ši sistema padės pagrindus teisingesniam mokytojų darbo apmokėjimui. Ir galiausiai, visi iki šios buvę veiksmai su mokytojų darbo užmokesčiu buvo tik kosmetiniai ir minimalūs, nekeitė situacijos iš esmės. Dabar prielaidų esminiams ir teigiamiems pokyčiams mokytojų darbo užmokesčio sistemoje tikrai atsiranda, tad reikia jomis pasinaudoti. Kodėl turėtume tai atidėti? Manau ir tikiuosi, kad etatinio darbo užmokesčio sistemos įvedimas sukurs geresnes galimybes didinti mokytojų atlyginimą ir ateityje, tik... kad politikai to nepamirštų. Sutvarkius mokytojų darbo krūvio struktūrą, pastarieji turėtų galvoti apie mokytojų koeficientų didinimą.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/darius-mockus-etatinis-mokytoju-darbo-uzmokescio-ivedimas-tai-a-bet-reikia-sakyti-ir-b-18-971326?c=18

Tikėtina, kad dar metams atidėjus šio modelio įgyvendinimą, vėl atsirastų įvairiausių iniciatyvų kažką keisti, tobulinti ir pan. Taip galima „užsitobulinti“ iki begalybės. Nesakau, kad sistema tobula (o kas tobulai veikia?), bet ši sistema padės pagrindus teisingesniam mokytojų darbo apmokėjimui.

Ir galiausiai, visi iki šios buvę veiksmai su mokytojų darbo užmokesčiu buvo tik kosmetiniai ir minimalūs, nekeitė situacijos iš esmės. Dabar prielaidų esminiams ir teigiamiems pokyčiams mokytojų darbo užmokesčio sistemoje tikrai atsiranda, tad reikia jomis pasinaudoti. Kodėl turėtume tai atidėti? Manau ir tikiuosi, kad etatinio darbo užmokesčio sistemos įvedimas sukurs geresnes galimybes didinti mokytojų atlyginimą ir ateityje, tik... kad politikai to nepamirštų. Sutvarkius mokytojų darbo krūvio struktūrą, pastarieji turėtų galvoti apie mokytojų koeficientų didinimą.

Pagal naują darbo užmokesčio sistemą pabandžiau pamodeliuoti savo mokyklos mokytojų būsimą darbo užmokesčio struktūrą ir joje atsirado vietos darbams (apmokamoms valandoms), kurie anksčiau buvo neapmokami, pvz., už veiklą Vaiko gerovės komisijoje arba budėjimą pertraukų metu ir kt. Taigi, sistema šiuo požiūriu teisingesnė.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/darius-mockus-etatinis-mokytoju-darbo-uzmokescio-ivedimas-tai-a-bet-reikia-sakyti-ir-b-18-971326?c=18

Pagal naują darbo užmokesčio sistemą pabandžiau pamodeliuoti savo mokyklos mokytojų būsimą darbo užmokesčio struktūrą ir joje atsirado vietos darbams (apmokamoms valandoms), kurie anksčiau buvo neapmokami, pvz., už veiklą Vaiko gerovės komisijoje arba budėjimą pertraukų metu ir kt. Taigi, sistema šiuo požiūriu teisingesnė.

Daugiau skaitykite čia.