Tinklalapio logotipas
Grįžti

EBPO leidinys „Mokytojai kaip mokymosi aplinkos kūrėjai. Naujoviškos pedagogikos svarba“
event 2018-07-04 domain Lyderių laikas

EBPO leidinys „Mokytojai kaip mokymosi aplinkos kūrėjai. Naujoviškos pedagogikos svarba“

EBPO Švietimo mokslinių tyrimų ir inovacijų centras (angl. OECD Centre for Educational Research and Innovation, CERI) parengė ir pristatė naują leidinį „Mokytojai kaip mokymosi aplinkos kūrėjai. Naujoviškos pedagogikos svarba“ (angl. Teachers as Designers of Learning Environments. The Importance of Innovative Pedagogies).

Pedagogika – ugdymo mokslas ir menas. Norint, kad ugdomi jauni žmonės taptų visą gyvenimą besimokančiais asmenimis, turinčiais nuodugnių dalykinių žinių ir įvairiausių reikiamų socialinių gebėjimų, reikia geriau suprasti, pedagogikos poveikį mokymosi procesui. Sutelkus dėmesį į pedagogiką, keičiasi požiūris į mokytoją – mokytojai jau nėra laikomi specialistais, siekiančiais ugdymo programose nustatytų tikslų; mokytojai tampa ugdymo mokslo ir meno ekspertais.

Vertinant šiuo požiūriu, ugdymo inovacijos suprantamos ne kaip pavienių mokytojų kai kuriose mokyklose taikomos papildomos poveikio priemonės ugdymo procese, bet kaip nuo mokytojų profesionalumo priklausantis ugdymo problemų sprendimas.

Leidinys „Mokytojai kaip mokymosi aplinkos kūrėjai. Naujoviškos pedagogikos svarba“ – tai žvilgsnis į šiuo metu viso pasaulio šalių klasėse taikomas naujoviškas pedagogikos priemones. Supažindindamas su šiuolaikinėmis pedagoginėmis inovacijomis, leidinys suteikia žinių ir galimybių, skatinančių ugdymo praktikus ir švietimo specialistus taikyti mokymo naujoves atsižvelgiant į mokyklų aplinkoje esančias palankias pokyčiams prielaidas ir sąlygas. Visi leidinyje pristatyti naujoviški metodai ir priemonės grindžiami būdingu besimokantiesiems polinkiu žaisti, mąstyti ir veikti kūrybiškai, bendradarbiauti, smalsauti. CERI parengtame leidinyje pateikti 27 nacionalinių ir tarptautinių mokyklų tinklų pavyzdžiai, atskleidžiantys, kaip mokytojai taiko naujovišką praktiką.

Šiame vertingos patirties pavyzdžių rinkinyje žengtas dar vienas žingsnis – juo siekiama įrodyti, kad mokytojai negalės padėti mokiniams išspręsti naujų mokymosi uždavinių, jei ugdymo procese remsis vien iš anksčiau sukauptais, paveldėtais, neatnaujinamais ir nuolat nepapildomais ugdymo metodais ir priemonėmis. Todėl taip svarbu, kad pedagogika būtų naujoviška.

Leidinį „Teachers as Designers of Learning Environments. The Importance of Innovative Pedagogies“ galite skaityti čia.

OECD iLibrary inf.