Tinklalapio logotipas
Grįžti

Ekspertė paaiškino, kokią žalą daro mokymasis dėl pažymio
event 2018-04-26 domain Delfi.lt

Ekspertė paaiškino, kokią žalą daro mokymasis dėl pažymio
Tėvai ir pedagogai dažnai diskutuoja apie tai, kokią įtaką vaikų pasiekimams turi konkurencija, individuali veikla ir įvairūs vertinimo metodai. Nors vis dažniau pasigirsta raginimas atsisakyti neefektyvių vertinimo būdų, ypač – vaikų reitingavimo, tačiau Lietuvoje šis metodas dar taikomas.

Ilgametę patirtį švietimo srityje turinti „Šviesos“ direktorė Jurgita Nacevičienė įsitikinusi, kad vaikų rikiavimas nuo geriausio iki blogiausio neskatina jų tobulėti, nemotyvuoja ir neįkvepia siekti daugiau, rašoma pranešime spaudai.
 
Pasak J. Nacevičienės, kai mokomasi ne dėl pažymio, keičiasi moksleivių požiūris į mokymąsi bei komandinį darbą. Vietoje varžymosi, anot specialistės, vaikų tarpusavio konkurencijos galią galima būtų paversti bendradarbiavimu.
 
„Patirdami spaudimą geriau mokytis, būti talentingiausi ir daugiausiai pasiekę savo klasėje ar grupėje, vaikai jaučia nuolatinę įtampą. Ilgainiui tai gali sukelti nepageidaujamų pasekmių – pakitęs požiūris į gyvenimą bei aplinką, neigiami vaiko charakterio ir asmenybės pokyčiai. Dėl to reikėtų kuo daugiau dėmesio skirti individualiai moksleivio pažangai, kurią taip pat galime vadinti konkurencija, tik ji vyksta varžantis ne su kitais, o su pačiu savimi“, – sako J. Nacevičienė ir pateikia šešis naudingus patarimus.

Daugiau skaitykite čia.