Tinklalapio logotipas
Grįžti

Emocinis ir socialinis ugdymas – kodėl klasės padaužos iš tiesų nėra kalti dėl savo elgesio?
event 2018-09-13 domain 15min.lt

Emocinis ir socialinis ugdymas – kodėl klasės padaužos iš tiesų nėra kalti dėl savo elgesio?

Lietuvos švietimo sistemoje vis dažniau kalbama apie emocinį intelektą, vaikų emocinį, socialinį ugdymą ir jo poreikį šiandieninėje visuomenėje. Turime matematiką ir pilietinio ugdymo pamokas, tačiau emocinis ugdymas, jį jau taikančių mokyklų atstovų nuomone, nėra ir negali būti vienos pamokos „tema“. Valdyti emocijas, tinkamai bendrauti vaikas turi būti mokomas visą laiką, kol yra mokykloje, bet kurios pamokos ar pertraukos metu. Kokius metodus taiko emocinį ugdymą jau kelerius metus taikančios mokyklos?

Pokalbiai „vienas ant vieno“ – labai svarbūs

„Demokratinės mokyklos“ įkūrėjas Nerijus Buivydas pasakoja, jog jei šioje mokykloje tarp vaikų įvyksta konfliktas, bet kuris mokytojas, kuris tai pastebėjo, įsikiša, sustabdo moksleivius ir čia pat kalbasi apie tai: kas įvyko? Kodėl? Ar tinkamai reaguota į bendramokslio elgesį? Kaip kitaip buvo galima išspręsti šį konfliktą?

„Mokykloje turime tam tikrą priminimų ir pasekmių sistemą. Kai vaikas netinkamai elgiasi, iš pradžių gauna tik priminimą, vėliau – priminimą ir pasekmę už savo elgesį. Natūralią ir logišką. Vaikas gauna signalą, kad toks elgesys nebus toleruojamas“, – kalbėjo „Demokratinės mokyklos“ atstovas.

Daugiau skaitykite čia.