Tinklalapio logotipas
Grįžti

Europos Komisijos ataskaitos apie atvirąjį švietimą
event 2018-01-22 domain Ugdymo plėtotės centras

Europos Komisijos ataskaitos apie atvirąjį švietimą

Europos Komisija paskelbė naujus dokumentus: „Atvirojo švietimo politikos metodai – 28 Europos Sąjungos narių atvejų analizė“ (angl. Policy Approaches to Open Education - Case Studies from 28 EU Member States) ir „Atvirojo švietimo politikos rekomendacijos Europos šalims“ (angl. Going Open: Policy Recommendations on Open Education in Europe). Ugdymo plėtotės centras ir Švietimo informacinių technologijų centras kartu su 27-iomis kitų Europos Sąjungos šalių švietimo institucijomis dalyvavo vykdant atvejų analizę ir teikė medžiagą ataskaitai.

Paskelbta atvejų analizė „Atvirojo švietimo politikos metodai – 28 Europos Sąjungos narių atvejų analizė“ (angl. Policy Approaches to Open Education - Case Studies from 28 EU Member States) pirmą kartą apibendrina atvirojo švietimo politikos veiklos kryptis visose Europos Sąjungos šalyse. Atvejų analizė – tai išsami informacija apie kiekvienos valstybės strateginės politikos požiūrį ir supratimą apie atvirąjį švietimą. Ataskaitoje šalių atvirojo švietimo politika yra suskirstyta į kategorijas ir analizuojama atsižvelgiant į 10 atvirojo švietimo dimensijų pagal atviresnio švietimo metmenis (Opening up Education).

Paskelbtas dokumentas „Atvirojo švietimo politikos rekomendacijos Europos šalims“ (angl. Going Open: Policy Recommendations on Open Education in Europe). Švietimo institucijų vykdomos misijos ir įsipareigojimai – gerinti švietimo kokybę ir daryti švietimą veiksmingesnį. Atvirasis švietimas padeda didinti socialinę įtrauktį ir lygias galimybes. Atvirojo švietimo praktika įgalina švietimo įstaigas būti atskaitingas visuomenei, modernizuoti švietimą, pasinaudoti skaitmeninėmis technologijomis, kurti skaidrias strategijas.

Atvirojo švietimo įgyvendinimas įtraukia institucijas, besimokančią visuomenę. Šis procesas priklauso nuo kuriamų skaitmeninių ir neskaitmeninių priemonių, dėl kurių švietimas tampa labiau bendradarbiaujantis, skaidresnis ir įtraukesnis. Atvirąjį švietimą rekomenduojama remti ne tik vykdant šalies švietimo politiką, bet ir įtraukiant įvairias suinteresuotas šalis. Tai padėtų sistemiškai siekti atvirojo švietimo sklaidos valstybėse narėse ir sukurti „atvirąją švietimo ekosistemą“.