Tinklalapio logotipas
Grįžti

Evelina Jaleniauskienė: Būtinas naujas požiūris į užsienio kalbų mokymą(si) universitetuose
event 2018-04-12 domain 15min.lt

Evelina Jaleniauskienė: Būtinas naujas požiūris į užsienio kalbų mokymą(si) universitetuose
Daugybė Europos Komisijos (EK) inicijuotų projektų bei mokslinių komitetų akcentuoja užsienio kalbos mokymosi svarbą ir tęstinumą aukštajame moksle. Tačiau šiandien situacija yra vis dar atvirkštinė – pastebimas užsienio kalbų mokymo ir mokymosi sumažėjimas. Tiek Europos, tiek Amerikos aukštojo mokslo institucijose užsienio kalba kaip atskiras universitetinis dalykas neretai yra išbraukiamas iš studijų programų. Tai ypač dažnai liečia anglų kalbą Europoje.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/evelina-jaleniauskiene-18-955390?c=18

Daugybė Europos Komisijos (EK) inicijuotų projektų bei mokslinių komitetų akcentuoja užsienio kalbos mokymosi svarbą ir tęstinumą aukštajame moksle. Tačiau šiandien situacija yra vis dar atvirkštinė – pastebimas užsienio kalbų mokymo ir mokymosi sumažėjimas. Tiek Europos, tiek Amerikos aukštojo mokslo institucijose užsienio kalba kaip atskiras universitetinis dalykas neretai yra išbraukiamas iš studijų programų. Tai ypač dažnai liečia anglų kalbą Europoje.

Taip elgiantis tikimasi, kad anglų kalbos gebėjimams tobulinti pakaks lankyti paskaitas, vedamas anglų kalba. Tokių paskaitų skaičius auga ypač greitais tempais.

Lietuvoje realybė yra tokia, kad daugumos bakalauro studijų pirmakursių anglų kalbos mokėjimas atitinka tik B2 lygį ar net jo nesiekia. Tokio lygio dažnai neužtenka profesionaliam kalbos vartojimui – jis turėtų siekti bent C1 lygį.

Svarbiausiuose Europos Sąjungos kalbų mokymąsi ir mokymą reguliuojančiuose dokumentuose pabrėžiama, kad užsienio kalba aukštajame moksle turi išlikti kaip atskiras dalykas. Todėl būtent aukštojo mokslo institucijos tampa atsakingomis už studentų tolesnį kalbų mokymąsi.

Džiugu, kad bakalauro studijų metu Kauno technologijos universitetas (KTU) suteikia studentams galimybę ne tik toliau tęsti anglų kalbos mokymąsi, bet ir pasivyti tą lygį, kurio studentai nepasiekė mokyklose: pvz., pasiekti B2 lygį ir tik tada tęsti mokymąsi C1 lygiu.

Daugiau skaitykite čia.