Tinklalapio logotipas
Grįžti

Indrė Rauleckienė: Siekdami tikslo „mokytojas – prestižinė profesija“ per mažai kalbame apie mokytojų mokymąsi
event 2018-05-02 domain 15min.lt

Indrė Rauleckienė: Siekdami tikslo „mokytojas – prestižinė profesija“ per mažai kalbame apie mokytojų mokymąsi

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje daug kalbama apie mokytojo karjeros patrauklumą bei pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos pertvarką. Dažnas sutinka, kad Lietuvos švietimui reikalingas atsinaujinimas, ne tik struktūrine, bet ypatingai filosofine, vertybine prasme. Tai puikiai rodo stiprus idėjos „Mokytojas – prestižinė profesija iki 2025 metų“ palaikymas visuomenėje.

Kodėl pasiilgome mokytojo – sėkmingos asmenybės ir savo srities eksperto vaizdinio savo sąmonėje? Kodėl viena svarbiausių Lietuvos 100-mečio idėjų išrinkome idėją skirtą mokytojo profesijos prestižo augimui?

Greičiausiai todėl, jog kritinė visuomenės dalis jau suvokia, kad sėkmingus mokinius ugdo sėkmingi mokytojai. Dauguma tėvų būtent tokių mokytojų, mokyklų linki ir ieško savo vaikams.

Lietuvoje turime išties įkvepiančių mokytojų ir mokyklų lyderių. Bėda ta, kad jų nepakanka ir reikia gerokai daugiau. Galiausiai, turbūt, atėjo laikas, kai nepaneigiamai tapo akivaizdu, jog valstybės raidos ir gerovės sėkmė slypi jos švietimo sistemoje.

Pagaliau imtasi veiksmų

Sakyčiau, šiuo metu Lietuvoje turime unikalią situaciją, kai švietime vienu metu yra pertvarkomos labai svarbios sritys – mokytojų rengimas, mokytojų kvalifikacijos tobulinimas, peržiūrimas ugdymo turinys. Toks valstybės išteklių ir visuomenės dėmesio sutelkimas į švietimą išties teikia vilties, kad bus pradėta kurti aukštesnė švietimo kokybė.

Žinoma, bet kuriai idėjai, kad ji taptų realybe, reikalingas palaikymas. Kiekvienas dirbantis ar dalyvaujantis švietimo sistemoje turėtų labai tvirtai atsistoti ant vertybinio pamato, permąstyti savo vaidmenį ir aiškiai suprasti, koks yra jo veiklos siekinys.

Daugiau skaitykite čia.