Tinklalapio logotipas
Grįžti

J. Petrauskienė: negalime rūšiuoti mokytojų į svarbius ir mažiau svarbius
event 2018-09-12 domain LRT.lt

J. Petrauskienė: negalime rūšiuoti mokytojų į svarbius ir mažiau svarbius

Jau kone dvi savaites šalies mokyklos ir mokytojai gyvena su naujove – etatiniu darbo apmokėjimo modeliu. Apie tai švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė kalbėjo antradienį vykusiame Seimo plenariniame posėdyje.

Kaip sakė ministrė, 2017 metų kovą sudaryta darbo grupė buvo susitarusi dėl esminių mokytojų darbo apmokėjimo naujo modelio įvedimo tikslų. Anot jos, reikia įgalinti mokyklas veiksmingai planuoti žmogiškąjį potencialą, siekiant ugdymo tikslų, ugdymo proceso kaitos.

„Taip pat svarbu didinti mokytojo profesijos patrauklumą, numatant adekvatų atlygį mokytojams už visas jų atliekamas veiklas, įtvirtinti sąlygas pradedančių ir patyrusių mokytojų profesinei karjerai, tobulėjimui, įgyjant aukštesnio lygmens kompetencijas bei sudaryti prielaidas socialiniam mokytojų saugumui“, – kalbėjo ministrė.

J. Petrauskienė sakė, kad nuo 2001 metų mokyklų skaičius sumažėjo 51 proc., tuo pačiu 46 proc. sumažėjo moksleivių. Gerokai sumažėjo ir mokytojų iki 25 metų skaičius – jis krito 71 proc., o tai lėmė, kad dvigubai išaugo mokytojų, vyresnių nei 55 metai, skaičius. Pasak ministrės, kalbant apie švietimo kokybės užtikrinimą būtina kalbėti apie mokytojus ir jų situaciją.

Skiriasi pasiekimai, rezultatai kelią nerimą

Kaip sakė J. Petrauskienė, svarbu žiūrėti į tai, kas vyksta mokyklose. Jos teigimu, tarp miesto ir kaimiškų vietovių mokyklų mokinių pasiekimų yra milžiniškas skirtumas. Skaičiuojama, kad kaimo vaikams prisivyti Vilniaus vidurkį prireiktų daugiau nei 2 papildomų mokslo metų.

Mokinių pasiekimų skirtumai Lietuvoje yra vieni didžiausių iš 72 EBPO PISA (Program for International Student Assessment) tyrimo šalių. Lietuva yra 55 vietoje, stipriai nutolusi nuo EBPO vidurkio. Negana to, ketvirtadalis Lietuvos mokinių nepasiekia bazinio lygmens matematinio, gamtamokslio ugdymo, skaitymo gebėjimų srityse.

„Kalbant apie švietimo kokybę, mokinių pasiekimus, labai svarbus ir socioekonominis kontekstas. Mokykla turėtų padėti įveikti socialinę atskirtį, deja, šiandien taip nėra. 25 proc. vaikų iki 15 metų gyvena skurdo rizikos sąlygomis, 40 proc. vaikų kaime gauna socialinę paramą, dvigubai mažiau mieste“, – kalbėjo ministrė, pridurdama, kad tai atsispindi žiūrint į moksleivių rezultatus.

Daugiau skaitykite čia.