Tinklalapio logotipas
Grįžti

Jurgita Šiugždinienė: Ar tikrai norime tik gaminti ir taikyti tai, ką sukūrė kiti?
event 2018-05-18 domain 15min.lt

Jurgita Šiugždinienė: Ar tikrai norime tik gaminti ir taikyti tai, ką sukūrė kiti?
Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) paskelbė skaičius, į kokias specialybes ir kiek pirmakursių šiemet planuojama priimti universitetuose, kolegijose ir profesinėse mokyklose. Pagrindinė žinia – universitetuose nemokamų vietų skaičius didės 2 proc. ir sieks 7,6 tūkst., o kolegijose – daugiau nei trečdaliu. Čia į valstybės finansuojamas vietas šiemet planuojama priimti beveik 8,9 tūkst. pirmakursių.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/jurgita-siugzdiniene-ar-tikrai-norime-tik-gaminti-ir-taikyti-tai-ka-sukure-kiti-18-973942?c=18

Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) paskelbė skaičius, į kokias specialybes ir kiek pirmakursių šiemet planuojama priimti universitetuose, kolegijose ir profesinėse mokyklose. Pagrindinė žinia – universitetuose nemokamų vietų skaičius didės 2 proc. ir sieks 7,6 tūkst., o kolegijose – daugiau nei trečdaliu. Čia į valstybės finansuojamas vietas šiemet planuojama priimti beveik 8,9 tūkst. pirmakursių.

Inžinerijos, technologijos, informatikos, fiziniuose moksluose valstybės finansuojamų vietų kolegijose daugės net 50 proc. Tuo tarpu universitetuose studijuoti matematikos ir fizinius mokslus žadama priimti 4 proc., inžinerijos ir technologijų mokslus – 3 proc. daugiau studentų, o informatikos mokslus – 1 proc. mažiau studentų.

Iš principo tai yra teisingas žingsnis, nes šiandienos Lietuvos ekonomikai (o dar labiau – Darbo biržai) tūkstančių aukšto lygio inžinierių – vystytojų ar inžinierių – inovatorių tikrai nereikia. Daug svarbiau rengti pakankamai gamybos, inžinerijos, statybos, transporto specialistų, kurių reikia verslui, pramonei, investuotojams.

Pateikdama tokį poreikį ir jį atspindinčius skaičius, ŠMM bei pramonės ir verslo atstovai neklysta. Proporcijas, susivedančias į piramidės principą, išlaikyti būtina. Šio principo logika sako, kad mažiausiai žmonių turėtų studijuoti universitetuose, daugiausiai – profesinėse mokyklose. Tokios proporcijos atspindėtų tiek realią studentų motyvaciją, stojančiųjų gebėjimus, tiek rinkos poreikius ir švietimo finansavimo galimybes. Jų šiandien siekiama nuosekliai didinant reikalavimus stojantiesiems, norint, kad universitetuose atsidurtų geriausieji.

Daugiau skaitykite čia.