Tinklalapio logotipas
Grįžti

Kodėl „buksuoja“ mokytojų etatinio apmokėjimo sistema ir ką siūlo daryti jaunas žmogus
event 2018-12-03 domain Lrytas.lt

Kodėl „buksuoja“ mokytojų etatinio apmokėjimo sistema ir ką siūlo daryti jaunas žmogus

Akivaizdu, kad šios Vyriausybės įgyvendinami „kokybiniai“ pokyčiai švietimo sistemos srityje supriešino mokytojų bendruomenę ir kelia visą tautą į streikų sūkurį. Nejaugi mokytojai prieš kokybę ir jiems reikia tik kiekybės, t. y. didesnio atlygio? Kodėl jie jaučiasi sukiršinti, pažeminti?

Ar Vyriausybės „buldozeriu prastumtas“ mokytojų etatinio apmokėjimo modelis tikrai yra beviltiškas ir konceptualiai ydingas? Kiek dar laiko nebus užtikrinta dešimčių tūkstančių mokinių konstitucinė teisė į mokslą, o mokytojo, kaip konstitucinės valstybės piliečio, teisė į orumą?

Ar tikrai iš mokytojo norėta pasityčioti valdžios institucijų? Jau beveik mėnesį į šiuos skaudžius klausimus bandoma atsakyti, bet tik kitą savaitę galų gale Vyriausybės ir Parlamento lygmeniu pasiryžta galų gale priimti sprendimus.

Šią savaitę galų gale prasidėjo „derybos“, ketvirtadienį jos tęsėsi beveik 13 valandų. Derybose kalbama būtuoju laiku, mokytojų profsąjungų atstovai vadina valdžios sprendimus sugriovusius mokytojų orumą, pasitikėjimą vieni kitais, mokyklų vadovais, sprendimų priėmėjais ir pan., valdžios atstovai vadina siūlymus neadekvačiais, griaunančiais valstybės biudžeto sąrangą ir viršijančiais galimybes.

Galų gale vieni kitus apkaltina nekonstruktyvumu, retesniais atvejais pavyksta pateikti konkrečių faktų, demonstruojančių nekonstruktyvumą. Pavyzdžiui, kad mokytojo darbo valandos įkainis „ant popieriaus“ yra 5 eurai su centais, todėl sunkiai suvokiama, jog prašymas jį padidinti iki 6 eurų su centais (LŠDPS reikalavimas padidinti atlyginimus 20 proc.) tikrai taptų valstybės biudžetui nepakeliama našta.

Daugiau skaitykite čia.