Tinklalapio logotipas
Grįžti

Kokios sporto šakos tinka vaikams pagal amžių: tai, kas geriausia penkiamečiui, nebetiks aštuonmečiui
event 2018-09-13 domain Delfi.lt

Kokios sporto šakos tinka vaikams pagal amžių: tai, kas geriausia penkiamečiui, nebetiks aštuonmečiui
Šį rudenį daugelis moksleivių pradės dalyvauti tam tikroje sportinėje veikloje, tačiau tėvai turėtų daugiau dėmesio skirti sprendžiant, kokią sporto šaką pasirinks jų vaikas. Remiantis „4F“ tyrimo duomenimis, 76 proc. tėvų leis savo vaiką į sporto būrelį, kuriuo jie patys domisi, ir tik 6 proc. pirmiausia pasikonsultuos su pediatru apie tai, kokia sporto šaka labiausiai tinka jų vaikui. Tačiau pediatrai mano, kad tam tikri fiziniai aspektai turėtų būti treniruojami sulaukus skirtingo amžiaus, o tėvai būtinai turėtų pasikonsultuoti su gydytoju, jeigu jų vaikas serga lėtinėmis ligomis, rašoma pranešime spaudai.
 
Pediatrė Liene Smane sako, kad nuo 6 iki 7 metų amžiaus vaiko sąnariai tampa stipresni, tačiau nuo 8 iki 11 metų geriausia ugdyti vaiko greitį, todėl tokio amžiaus vaikams rekomenduojama bėgioti, o jėga ir ištvermė turėtų būti treniruojami tik sulaukus vienuolikos metų. Reakcija turėtų būti ugdoma 8–9 metų, ritmo pojūtis ir pusiausvyra – 9–12 metų, tačiau sulaukus 12 metų jau daug sunkiau gerinti erdvinį supratimą ar judesių kontrolę. „Daugelis tėvų nerimauja, kada pradėti leisti savo vaikus į sporto būrelius ar komandas. Jau 4–5 metų vaikus jūs galite supažindinti su įvairiomis sporto rūšimis ir pastebėti, kurią iš jų jūsų vaikas mėgsta labiausiai. Remiantis tarptautinėmis sporto organizacijų rekomendacijomis, vaikas turi būti fiziškai aktyvus ne mažiau kaip 60 minučių per dieną, tačiau Lietuvoje tėvai ne visada to laikosi. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl apie 25 proc. vaikų turi antsvorio“, – sako pediatrė Liene Smane.

Gydytoja primena, kad bet koks fizinis aktyvumas turi teigiamą poveikį vaiko imuninei sistemai, nesvarbu, ar jis žaidžia lauke, važiuoja dviračiu, ar dalyvauja rimtesnėse veiklose, pavyzdžiui, žaidžia futbolą. Mažiausiai tris kartus per savaitę vaikui reikia tam tikros fizinės veiklos, kuri skatina raumenų funkcionalumą ir stiprina judėjimo aparatą. Tai taip pat taikoma vaikams, turintiems sveikatos problemų ar specialiųjų poreikių. „Tačiau viską reikėtų daryti apgalvotai“, – sako gydytoja. „Kiekvienas sportas turi teigiamų ir neigiamų aspektų. Pavyzdžiui, plaukimas gerina koordinaciją ir kvėpavimo sistemą, dailusis čiuožimas – pusiausvyrą, o jodinėjimas puikiai veikia laikyseną, plėtoja ryšį tarp žmogaus ir gyvūno, o ir vaikas praleidžia daugiau laiko lauke. „Reiterterapy“ – tai visame pasaulyje pripažintas gydymo metodas vaikams ir suaugusiems, sergantiems ligomis, susijusiomis su periferine nervų sistema, kvėpavimo sistema bei turintiems judesio sutrikimų ar sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis. Šis gydymo metodas taip pat yra labai naudingas vaikams, kurie kenčia nuo lėtinio streso, nerimo priepuolių ir apatijos.“

Daugiau skaitykite čia.