Tinklalapio logotipas
Grįžti

Lietuvių kalbos mokytojams siūlo atsigręžti į šnekamąją kalbą
event 2018-07-04 domain Lrytas.lt

Lietuvių kalbos mokytojams siūlo atsigręžti į šnekamąją kalbą

Pastaruoju metu girdėti nemažai neigiamų reakcijų, susijusių su gimtosios kalbos mokymu mokykloje, lietuvių kalbos egzaminu, mokinių pasiekimais; su tuo neretai susiję ir priekaištai, keliami mokymo programų ir priemonių rengėjams, kalbininkams, švietimo sistemos atstovams. 

Dažnam gali pasirodyti, kad lietuvių kalbos mokėjimas – tai gramatikos taisyklių išmanymas, gebėjimas taisyklingai kalbėti ir tinkamai suvokti, rengti ar pristatyti rašytinius tekstus. Tik retai pamąstoma, kad kalbos išmanymas – tai gebėjimas naudotis kalba kaip komunikacijos priemone ne tik dalykinėse srityse, bet ir mūsų kasdienybėje. 

Deja, dažnam mokiniui susidaro įspūdis, kad kalba, kurios mokoma mokykloje, ir kalba, kuria bendraujama namų aplinkoje, yra lyg dvi skirtingos sistemos, iš kurių viena yra gera ir taisyklinga, o kita – žemo lygio ir taisytina. 

Tai ypač pastebima bendraujant su pirmojo kurso studentais lituanistais, įsitikinusiais, kad lietuvių kalbos išmanymas labiausiai susijęs su lietuvių kalbos archajiškumo suvokimu, kalbos normų laikymusi ir gramatikos taisyklių žinojimu. 

Vytauto Didžiojo universiteto Lituanistikos katedros docentė dr. Laura Kamandulytė-Merfeldienė, jau daugelį metų dėstanti lituanistams, džiaugiasi, kad jauni žmonės, baigę mokyklą, taisyklingą kalbą laiko vertybe ir suvokia ją kaip neatsiejamą žmogaus kultūros ir inteligencijos dalį. 

Daugiau skaitykite čia.