Tinklalapio logotipas
Grįžti

Loreta Šernienė: Prisitaikykime etatinį modelį savo mokyklai
event 2018-05-22 domain 15min.lt

Loreta Šernienė: Prisitaikykime etatinį modelį savo mokyklai
Jau keletą metų garsiai svarstome, kad reikia įvesti etatinį mokytojų darbo užmokestį. Mokytojai lyg ir susierzina, lyg ir lūkuriuoja. Ir staiga vėl viskas tarsi atslūgsta, – sakoma, atidėkim... Galų gale reikia priimti sprendimą ir tai daryti drąsiai. Manau, etatinį mokytojų darbo užmokestį reikia įvesti, nes ta situacija, kokia yra dabar, mokytojų tikrai netenkina.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/loreta-serniene-prisitaikykime-etatini-modeli-savo-mokyklai-18-975368?c=18

Jau keletą metų garsiai svarstome, kad reikia įvesti etatinį mokytojų darbo užmokestį. Mokytojai lyg ir susierzina, lyg ir lūkuriuoja. Ir staiga vėl viskas tarsi atslūgsta, – sakoma, atidėkim... Galų gale reikia priimti sprendimą ir tai daryti drąsiai. Manau, etatinį mokytojų darbo užmokestį reikia įvesti, nes ta situacija, kokia yra dabar, mokytojų tikrai netenkina.

Netenkina dėl to, kad didžioji dalis mokytojų kol kas dirba darbus, už kuriuos jiems nėra apmokama, jie dirba neatlygintinai. Dėl to manau, kad etatinis modelis bus teisingesnis mokytojų atžvilgiu. Mokytojai tikisi, laukia, kad, įvedus etatinį darbo apmokėjimą, jiems bus atlyginta už darbus, už kuriuos jiems niekada nebuvo mokama. Net ir už veiklas mokyklos bendruomenei, kuriose mokytojai ne tik dalyvauja, bet ir jas organizuoja. Visos valandos bus apmokamos vienodu tarifu. Ir tai didelis šio etatinio modelio pliusas.

Galvoju, kad reikėtų ne piktintis, ne neigti, o etatinį modelį prisitaikyti savo mokyklai. Paimti iš jo visa, kas geriausiai tinka konkrečiai mokyklai, kad pagerėtų mokytojų darbo sąlygos. Pavyzdžiui, yra dalis mokytojų, kurie iš principo nenori dirbti klasių vadovais. Jie puikūs dalykų specialistai, bet vadovauti klasei nenori, nesugeba, nejaučia didelio malonumo. Nors man ne visai suprantama tokia pozicija, kai mokytojui nepatinka būti su mokiniais, tačiau realybėje tokių mokytojų turi kiekviena mokykla. O yra mokytojų, kurie kaip tik vadovaudami klasei jaučiasi stipriai ir kompetentingai.

Yra mokytojų, kurie metodiškai stiprūs, užsiima ekspertine veikla ir daug prisideda prie ugdymo kokybės gerinimo mokykloje. Įvedus etatinį apmokėjimą, galėtume tenkinti daugumos poreikius. Ir už tai jiems bus atlyginta! O laimingas mokytojas ugdytų laimingesnius mūsų vaikus. Kiekviena mokykla etatinio modelio sistemoje gali surasti tą „grūdą“, kuris padėtų jos mokytojams tapti laimingesniems, saugesniems. Tai duotų daugiau naudos mokyklai ir mokytojui taip pat. O kai mokytojas bus saugus, įvertintas, jam bus atlyginta, jis labiau stengsis ir augs. Kartu su juo augs ir jo mokiniai.

Daugiau skaitykite čia.