Tinklalapio logotipas
Grįžti

Lyderystė: ką svarbu žinoti?
event 2018-03-13 domain Švietimo informacinių technologijų centras

Lyderystė: ką svarbu žinoti?

Lyderystė šiais laikais akcentuojama tiek mokykloje, tiek darbe. Lyderystė padeda rasti problemų sprendimo būdus, nepasimesti kritinėse situacijose. Kas svarbiausia būnant lyderiu? Kokios yra jo savybės?

Lyderystės ugdymą, kuriant šokio kompoziciją „Išskirtinumas vienodume“ tyrė Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) šokio pedagogikos studentas Armandas Pilkauskas.

Lyderiu tampama ar gimstama? „Tyrimo metu ne kartą girdėjau kitų žmonių pastebėjimus, kad lyderystės išmokti neįmanoma, ji yra įgimta. Sutinku, kad vieni nuo pat mažens yra panašūs į lyderius, o kitiems yra sunkiau parodyti save ir imtis vadovavimo. Tačiau, savybės, kuriomis pasižymi lyderis, gali būti ugdomos ir tai gali padėti jaunam žmogui atsiskleisti“, – pasakoja Armandas.

Svarbiausios lyderio savybės – pasitikėjimas savimi, socialumas ir kūrybiškumas. „Lyderystė, o tiksliau savybės, būdingos lyderiui yra naudingos ne tik mokykloje, tačiau ir kitose srityse. Pasitikėjimas savimi, socialumas ir kūrybiškumas – tai lyderio savybės, kurias išskiria mokslininkai, tyrinėję lyderio bruožus“, – teigia pedagogas.

„Išskirtinumas vienodume“ – kodėl taip pavadinta šokio kompozicija? „Jos idėja buvo parodyti, kad „pilkoje žmonių masėje“, judančioje vienu ritmu, visada atsiranda tas, kuris nusprendžia parodyti savąjį Aš. Jis nebepaklūsta grupės nuostatoms ir pradeda kurti savo judėjimo ritmą. Toks žmogus dažnai patraukia dėmesį ir tampa lyderiu, parodančiu tai „pilkai masei“, kad gyvenime yra labai daug skirtingų krypčių, kurios padeda atrasti save ir pažinti savitą gyvenimo džiaugsmą“, – pasakoja jaunasis tyrėjas.

Lyderystės lavinimas mokykloje taip pat yra labai svarbus. „Lyderystės fenomenas yra pastebimas jau ankstyvame amžiuje, todėl labai svarbu jį lavinti. Mokykla yra ta vieta, kurioje vaikai praleidžia didžiąją dalį savo laiko, todėl šioje įstaigoje diegiamos vertybės yra svarbios vaikų ateičiai“, – teigia Armandas.

Ypatingai svarbus – pasitikėjimas savimi. „Siekdamas ugdyti šokėjų kūrybiškumą, pastebėjau, kad tam įtakos turi pasitikėjimo savimi ugdymas. Skirdamas įvairias kūrybines šokio ir minčių išdėstymo užduotis bei kalbėdamasis su šokėjomis, pamačiau, jog, atsirandant didesniam pasitikėjimui savimi, atsiranda ir platesni bei kūrybiškesni šokėjų išsireiškimai tiek žodžiu, tiek šokiu“, – dalinasi savo patirtimi pedagogas.

Pačiam šokėjui taip pat yra svarbiausias pasitikėjimas savimi. „Lyderio savybes savyje pastebėjau tik atvykęs studijuoti į Vilnių. Pradėjus gyventi savarankiškai, pačiam teko priimti įvairius sprendimus, o tai padėjo ugdytis pasitikėjimą savimi“, – pasakoja Armandas.

Vaikinas taip pat dalyvauja įvairiuose šokių projektuose. „O kalbant apie šokių projektus, tai manau, kad juose didelę svarbą turi visos trys lyderio savybės, tačiau norėčiau išskirti socialumą. Dalyvaudamas įvairiuose projektuose susipažįsti su labai daug skirtingų žmonių. Tai leidžia nuolat ugdyti bendravimo įgūdžius ir padeda atrasti naujų socialinio prisitaikymo būdų“, – teigia šokio pedagogikos studentas.