Tinklalapio logotipas
Grįžti

Metodinė – praktinė konferencija Šiaulių „Romuvos“ gimnazijoje
event 2018-03-20 domain Lietuvos geografijos mokytojų asociacija

Metodinė – praktinė konferencija Šiaulių „Romuvos“ gimnazijoje

Šiaulių „Romuvos“ gimnazijoje įvyko geografijos mokytojų metodinė – praktinė konferencija „Šiandieninė geografijos pamoka. Kokia ji?“

Laikmetis reikalauja pokyčių įvairiose gyvenimo srityse. Ypač tai aktualu švietimo sistemoje, nes mokykla – ta erdvė, kuri ruošia jauną žmogų šiam labai greitai besikeičiančiam pasauliui. Vasario 21 d. „Romuvos“ gimnazijoje vyko Šiaulių apskrities geografijos mokytojų metodinė – praktinė konferencija. Dalyviai iš Šiaulių miesto, Šiaulių rajono (Naisių, Kuršėnų, Šilėnų, Ginkūnų), Radviliškio, Radviliškio rajono (Šiaulėnų, Alksniupių), Kelmės rajono (Šaukėnų), Akmenės rajono (Papilės, Akmenės), susirinko atsakyti į probleminį klausimą – kokia ta šiandieninė geografijos pamoka?

Konferenciją pradėjo GIS (geografinių informacinių technologijų) specialistas, geomentorius Valdas Krikščiūnas, kuris pasidalino darbo su GIS patirtimi, skatino mokytojus nebijoti išbandyti naujausių technologijų, aktyviau įsitraukti į skaitmeninių žemėlapių kūrimą. Geomentorius Valdas vyksta į pamokas mokyklose, praktiškai supažindina mokinius su GIS galimybėmis.  

Temą apie novatoriškas pamokas, naudojant arcGis kompiuterinę programą, pratęsė Šiaulių Saulėtekio gimnazijos mokytoja Asta Titenienė, kuri kartu su mokiniu Pauliumi Balčiūnu pristatė jau sukurtus virtualius žemėlapius. Gerąja patirtimi taikant GIS integruotuose projektuose dalinosi V.Kudirkos progimnazijos mokytoja Indrė Staliorevičienė. Mokytoja taip pat supažindino su interaktyvių žemėlapių kūrimo įrankio NatGeo Mapmaker Interactive panaudojimo galimybes geografijos pamokose. 

28056523_10213645159676014_7704382772590778782_n

Loreta Kundrotienė, Lieporių gimnazijos, S.Sondeckio menų gimnazijos geografijos mokytoja, parengė ir pristatė „Smart Notebook 11“ programa sukurtas mokymo(si) priemones. Interaktyvių lentų panaudojimas geografijos pamokose vis dar yra iššūkis mokytojams. Sukurta metodine medžiaga „Geografijos testai I ir II klasėms“ dalinosi Šiaulių universiteto gimnazijos mokytoja Diana Čepauskienė.

27973632_10213645155555911_6945527080840558029_n

Aistė Kavanauskaitė-Lukšė, Šiaulių Dainų progimnazijos mokytoja, skaitė pranešimą „Geografijos mokomės praktiškai“. Pristatė mokinių kūrybinius darbus (gaublio, ugnikalnio maketus), pasakojo apie edukacines išvykas, patyriminio geografijos mokymosi svarbą žemesnėse klasėse.

28055841_10213645162676089_2545682222191812072_n

Pranešimą „Mąstymo raiška argumentuojant“ parengė Juventos progimnazijos mokytoja Laima Zonienė. Mokytoja dalinosi patirtimi, kaip mokyti vaikus kritinio mąstymo bei ugdyti mokėjimo mokytis kompetencijas.

Joana Mekšriūnienė, „Romuvos“ gimnazijos mokytoja, skaitė pranešimą „Integruotas geografijos ir vokiečių kalbos mokymas taikant integruotą dalyko ir užsienio kalbos dėstymo metodą (IDUKM)“. Apie dalykų integraciją geografijos pamokose kalbėjo ir „Romuvos“ progimnazijos mokytoja Jūratė Paulauskienė. Mokytoja pristatė integruotą geografijos, lietuvių kalbos, matematikos pamoką „Kelionė po Lietuvos piliakalnius“.

27973296_10213645162116075_1971171256233087105_n

Konferenciją baigė Juliaus Janonio geografijos mokytoja Gitana Kazimieraitienė, kuri konferencijos dalyviams pravedė aktyvią pamoką – protmūšį „MES – Lietuva”.

Apibendrinant konferencijoje pateiktą medžiagą tiktų fiziko Alberto Einšteino pasakyti žodžiai: „Mokslas nebuvo ir niekuomet nebus užbaigta knyga. Kiekvienas svarbus laimėjimas iškelia naujų klausimų, o visokia raida ilgainiui susiduria su naujais, kaskart didesniais sunkumais“. Taip ir šiandieninė geografijos pamoka kaskart vis kitokia, apimanti vis daugiau mokomųjų dalykų, verčianti mokytoją nesustoti vietoje, augti kartu su savo mokiniais.