Tinklalapio logotipas
Grįžti

Mindaugas Grigaitis: Ar jau žinome, koks turi būti XXI amžiaus verslininkas? Mokytojo atsakas R.Dargiui
event 2018-06-05 domain 15min.lt

Mindaugas Grigaitis: Ar jau žinome, koks turi būti XXI amžiaus verslininkas? Mokytojo atsakas R.Dargiui
Nesunku pastebėti, kad mūsų visuomenėje labai aiškus galios pasiskirstymo laukas: stambus verslas ir politikai – visuomenės elitas; kūrybininkai, mokytojai, mokslininkai – patarnautojai, turintys įgyvendinti elito interesus atitinkančias vizijas. Paskutinis tokią įžvalgą patvirtinantis ženklas – Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidento Roberto Dargio straipsnis „Ar jau žinome, koks turi būti XXI amžiaus mokytojas?“

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/mindaugas-grigaitis-ar-jau-zinome-koks-turi-buti-xxi-amziaus-verslininkas-mokytojo-atsakas-r-dargiui-18-982194?c=18

Nesunku pastebėti, kad mūsų visuomenėje labai aiškus galios pasiskirstymo laukas: stambus verslas ir politikai – visuomenės elitas; kūrybininkai, mokytojai, mokslininkai – patarnautojai, turintys įgyvendinti elito interesus atitinkančias vizijas. Paskutinis tokią įžvalgą patvirtinantis ženklas – Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidento Roberto Dargio straipsnis „Ar jau žinome, koks turi būti XXI amžiaus mokytojas?“

Verslo lyderių vadas kreipiasi į anoniminę mokytojų masę ir klausia: kodėl jūs tylit? Klausimas nėra visai tikslingas ir gali būti atremtas kontrklausimu: kodėl nesiklausote?

Kaip ir ponas Dargis, esu nepatenkintas Lietuvos švietimo sistema ir politika. Bet nepatenkintas dėl kitų priežasčių: Lietuvos, kaip ir visos Europos, švietimas visiškai nutolo nuo savo šaknų – humanistinių principų. Technologinio progreso adoracija virto naujų ugdymo formų paieška, todėl visiškai nesirūpinama kokybišku ugdymo turinio atnaujinimu. Pono Dargio straipsnyje radau nuogąstavimą dėl antro aspekto, bet net neabejoju, kad mokytojo ir verslininko vizija, kaip atnaujinti ugdymo turinį, skirtųsi.

Kiek nesąžiningai elgiasi gerbiamas pramoninkų konfederacijos prezidentas, klausdamas, kodėl tyli mokytojai, pats taip ir neišgrynindamas strategijos, kaip jis siūlo keisti švietimo turinį. Juk įvardinti problemą, bet nepateikti jos sprendimo būdo versle tikrai nėra sveikintina taktika. Kalbos apie programą „Renkuosi mokytis!“ vargu ar gali būti vertinamos kaip turinio atnaujinimo strategija, nes tai projektas, kuris, mano manymu, būtent ir skatina naujų formų paiešką, bet konkretesnių turinio atnaujinimo vizijų kol kas nepateikė (teko asmeniškai susidurti).

Daugiau skaitykite čia.