Tinklalapio logotipas
Grįžti

Mokytoja apie istorijos egzaminą: svarbiau mokėti ne datas, o suvokti istorijos vertę
event 2018-04-18 domain 15min.lt

Mokytoja apie istorijos egzaminą: svarbiau mokėti ne datas, o suvokti istorijos vertę

Birželio 18 dieną šalies mokyklose abiturientai laikys istorijos valstybinį brandos egzaminą. Apie jo užduotis ir pasiruošimą – žiniasklaidai išplatintame interviu su Vilniaus Žemynos gimnazijos istorijos mokytoja eksperte, Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos tarybos pirmininke, serijos „Prieš egzaminą“ leidinio „Istorija. Dešimt žingsnių egzamino link“ bendraautore Žaneta Vaškevičiene ir „Šviesos“ leidybos vadove Daiva Bartninkiene.

– Šie metai Lietuvai ypatingi – švenčiame Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį. Ar pastebėjote didesnį, negu įprastai, moksleivių susidomėjimą istorija? Ar pasikeitė mokinių požiūris į istorijas pamokas?

– Ž.Vaškevičienė: Švenčiant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį buvo organizuojama daug su Lietuvos istorija, jos kultūra ir tradicijomis susietų renginių. Šios veiklos palietė ne vieną moksleivį, kuris iki tol net nesidomėjo savo Tėvynės praeitimi. Labiau motyvuoti mokiniai visada vertino istorijos pamokas, suprasdami šio dalyko svarbą, tačiau pastebėjau, kad istorijos žinojimas jiems tapo svarbesnis.

– D.Bartninkienė:
Šiuolaikiniams mokiniams labai svarbu mokymosi medžiagą pritaikyti ir gyvenime. Šimtmečio proga netrūksta aktyvių diskusijų ir įsimintinų įvykių – tokių kaip Liudo Mažylio surastas Nepriklausomybės aktas ir apie tai parašytas, nors ir ne moksleiviams skirtas, romanas. Toks gyvenimo aktualijų kontekstas jiems parodo, kad istorijos žinios ir gebėjimai jas interpretuoti yra reikalingai ne tik pamokose.


Daugiau skaitykite čia.