Tinklalapio logotipas
Grįžti

Mokytojai – pokyčių nešėjai
event 2017-10-05 domain Lyderių laikas

Mokytojai – pokyčių nešėjai

Lisabonos strategijos tiksluose mokytojai ir švietimas vadinami tvirtais darnios ir klestinčios visuomenės pamatais. Stiprus mokytojas gali ugdyti stiprius piliečius. Mokytojas, kuris žino, kaip įkvėpti pokyčius ir vadovauti jų įgyvendinimui, gali veiksmingai paruošti mokinius daugeliui ateities iššūkių. Toliau apibūdinti projektai atskleidžia, kaip mokytojai gali tapti pokyčių nešėjais savo mokyklose – inicijuoti pokyčių procesus, vadovauti įgyvendinant juos savo darbe bei į gera pakeisti klasę.

Lyderystė mokykloje“

Lyderystė mokykloje“ yra „Erasmus+“ projektas, kurio paskirtis – išnagrinėti esamą padėtį, skatinti kokybės užtikrinimą ir gerinimą švietime bei teikti daugiau informacijos apie švietimo srities lyderių profesinį įvaizdį. Sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, kuriame mokyklos prisiima vis daugiau atsakomybės už savo tobulėjimą, du minėto projekto partneriai – Reinikendorfo švietimo, jaunimo ir mokslo senato administracija ir Vienos miesto taryba – sutelkė dėmesį į lyderystę. Partnerių tikslas buvo atkreipti dėmesį į veiksnius, kurie skatina mokytojus tapti mokymo procesus formuojančiais lyderiais.

Tęsiant iniciatyvą „Vadovavimo mokykloms Europos politikos tinklas“ (EPNoSL, 2011–2014 m.), minėto projekto tikslas buvo praktiškai įgyvendinti minėtos iniciatyvos pagrindinės idėjas ir koncepcinius metodus.

buvo vykdomas 2014–2016 m. Svarbiausias jo rezultatas – praktinis vadovas (vokiečių kalba) mokytojams ir mokyklų vadovams, kuriame pateikti gerosios patirties pavyzdžiui ir pagalbos vadovams priemonės. Ir pavyzdžius, ir priemones projekto partneriai atrinko drauge, remdamiesi praktine jų svarba.

„Lyderystės akademija“

Lyderystės akademija“ – tai visoje šalyje vykdomas daugiainstitucinis kvalifikacijos gerinimo projektas, kurį Austrijos federalinė švietimo ministerija skyrė švietimo srityje dirbantiems vadovams (mokyklų vadovams, mokyklų priežiūros institucijos specialistams, mokyklų administracijai, mokytojų rengėjams). Projektas buvo pradėtas įgyvendinti 2004 m., siekiant stiprinti Austrijos mokytojų lyderystės ir verslumo įgūdžius.

Austrijos projektas „Lyderystės akademija“ kaip gerosios patirties pavyzdys nurodytas Vadovavimo mokyklai priemonių rinkinyje. Be to, dėl visą sistemą apimančio požiūrio į lyderystės ugdymą, dėmesio naujovėms ir puikių rezultatų jį kaip pavyzdinį projektą pasirinko EBPO.

„Lyderystės akademijoje“ siūlomos paskaitos, praktiniai naujoviški projektai bei interaktyvių projektų vystymo priemonės, susijusios su ugdomuoju vadovavimu komandai. Be to, „Lyderystės akademija“ skatina skirtingose Federalinės Austrijos Respublikos žemėse dirbančius mokytojus megzti tarpusavio ryšius.

Vadovavimo mokyklai priemonių rinkinys – „Mokytojų lyderystė

Mokytojų lyderystė“ yra internetinio Vadovavimo mokyklai priemonių rinkinio dalis, kurioje teigiama, kad:

Mokytojai lyderiai – tai itin efektyvūs mokytojai, kurie prisiima klasės ribas peržengiančią atsakomybę už visos mokyklos kokybės gerinimui naudingas užduotis arba funkcijas. Tokie mokytojai veikia kaip geriausi specialistai, kurie remiasi iš išorės gautomis žiniomis ir patirtimi, stengdamiesi nuolat gerinti savo mokymo praktiką ir skirdami daug dėmesio tobulėjimui ir mokymuisi. Jie yra kolegų įkvėpimo šaltinis ir savo mokyklų ambasadoriai.

Minėtoje dalyje pateikiamos naudingos užduotys mokyklų mokytojams ir vadovams, kurias jie gali atlikti savarankiškai arba grupėse, pavyzdžiui, per darbuotojų kvalifikacijos kėlimo dieną.