Tinklalapio logotipas
Grįžti

Mokytojas apie gerą mokyklą: „Norisi tikėti, kad galime“
event 2018-08-16 domain Lrytas.lt

Mokytojas apie gerą mokyklą: „Norisi tikėti, kad galime“

Įdomu tai, kad atsakymus, kaip ieškoti, kurti kokybę švietime, kokia yra toji gera mokykla, iš esmės mes turime. Negali sakyti, kad ir nieko nedarome. O ir paieškos, kaip sukurti tą gerą švietimą, buvo itin ilgos, prasidėjusios Tautine mokykla, pasibaigusios skambiu Geros mokyklos vardu, kai dar 2015 m. „švietimietė profesionalė“ ministrė patvirtino Geros mokyklos koncepciją.

Koncepcija valstybės tarnautojams tapo kaip užduotis, kurią privalu vykdyti. Tačiau čia pakibome, nes konkreti užduotis nesuformuluota (paprastai įsakymo tekste būna aiški nuoroda į tuos, kas įgyvendins, atliks reikiamus veiksmus, bet šįkart to visiškai nebuvo).

Tačiau kas ta Gera mokykla? Kaip ir užsienio autorių akimis (L. Lezzote (1991), R. J. Marzano (2003), D. Hudson (2009), H. C. Silins, R. Murray-Harvey (1999) ir kitų), taip ir lietuviškoje Geros mokyklos koncepcijoje – bendrojo ugdymo įstaiga nėra tik mokymo(si) standartus atitinkanti įstaiga, bet organizacija, kurios veiklos sėkmę (rezultatus) lemia platus spektras vidinių ir išorinių veiksnių.

Apibendrinus įvairias nuomones, Gerai mokyklai būdingas demokratiškumas ir bendruomeniškumas, atvirumas pokyčiams bei mokinių lūkesčiams, daroma mokinių pažanga ir geri mokymosi pasiekimai, empirinių ugdymo(si) metodų taikymas, bendradarbiavimas su vietos bendruomene, humaniškumas ir geras mikroklimatas.

Visi šie komponentai vienodai svarbūs, nes daro įtaką vienas kitam, taip konstruojant organizaciją, kurioje visi su jos veikla susiję aspektai tarpusavyje dera.

Daugiau skaitykite čia.