Tinklalapio logotipas
Grįžti

MOSTA: nauja priėmimo į aukštąsias mokyklas tvarka nenaudinga jaunuoliams
event 2018-09-12 domain 15min.lt

MOSTA: nauja priėmimo į aukštąsias mokyklas tvarka nenaudinga jaunuoliams

Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) iniciatyva keisti priėmimo į aukštąsias mokyklas sąlygas, skiriant didesnę svarbą metiniams pažymiams, yra per daug drastiška ir gali turėti neigiamų padarinių mokymosi aplinkai bei jaunuolių galimybėms siekti aukštojo mokslo. Tokią išvadą daro Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA).

„Tinkamai nepasiruošus tokiam pokyčiui jis gali daryti neigiamą įtaką mokytojų darbo sąlygoms. Ne tik mokytojų ir tėvų, tačiau ir mokytojų santykiams su mokiniais, kuriuos mokytojai šiuo metu vertina labai teigiamai. Pavyzdžiui, mokytojai gali pradėti jausti spaudimą iš mokinių ar jų tėvų rašyti geresnius pažymius, kadangi jie didele dalimi lems, ar mokinys galės siekti aukštojo mokslo, ar ne“, – svetainėje cituojamas MOSTA Studijų politikos ir karjeros analizės skyriaus vadovas Gintautas Jakštas.

Į prestižines specialybes bus dar sunkiau įstoti berniukams

MOSTA skaičiavimais, metinių pažymių vidurkių svarbos padidinimas dar labiau sumažins jaunuolių galimybes įstoti į kai kurias didžiausius konkursus turinčias studijų programas, tokias kaip medicina, teisė, ekonomika, politikos mokslai.

„Nagrinėjant dešimties brandos egzaminų rezultatus matyti, kad penkis iš jų mergaitės išlaikė kur kas geriau nei berniukai, du egzaminai išlaikyti apylygiai, o tris egzaminus berniukai išlaikė geriau nei mergaitės.

Tuo metu, metinių pažymių analizė atskleidžia, kad pagal šiuos vertinimus berniukai nusileido mergaitėms visuose 10 dalykų.

Ryškiausi skirtumai matomi nagrinėjant informacinių technologijų, biologijos, rusų kalbos, fizikos bei lietuvių kalbos ir literatūros metinius pažymių vidurkius – mergaičių metiniai pažymiai aukštesni už berniukų daugiau nei 10 proc.“, – rašo Mosta.lt.

Daugiau skaitykite čia.