Tinklalapio logotipas
Grįžti

Motyvuotiems mokiniams mokytis įdomiau
event 2018-06-20 domain Švietimo informacinių technologijų centras

Motyvuotiems mokiniams mokytis įdomiau

Mūsų namuose dar nėra robotų, bet jau savo vietą daiktadėžėse turi videožaidimai. Jie gali būti ir apie futbolą. Tada tu save gali vadinti aistringu futbolo fanatiku ir išmėginti jėgas visuose lygmenyse – nuo komandos stratego iki žaidėjo.

Kol jaunas tėtis strateguoja virtualioje futbolo aikštėje, gali būti, kad jo sutuoktinė ką tik atsivertė Davido Eaglemano knygą „Smegenys: pasakojimas apie tave“. Tai amerikiečių neuromokslininkas, kuris su užsidegimu kalba apie sudėtingiausias mokslo temas ir kelia esminius klausimus. „Smegenyse“ bus ir apie ekstremalaus sporto pasaulį, baudžiamąją teisę, genocidą, smegenų chirurgiją, robotiką, nemirtingumo paieškas. Galiausiai autorius nuves į mūsų pačių smegenų gelmes. Kas yra realybė? Kaip aš priimu sprendimus? Kur link judame kaip rūšis, kuri tik dabar po truputį pradėjo perimti šio judėjimo vadžias į savo rankas?

Ir nereikia stebėtis, kad ši jauna šeima savo atžalas jau nuo kelerių metukų mokys užsienio kalbos ar ves į meninio lavinimo studiją. Jie mąsto kitaip, nes turi žinių.

Kitaip mąstančių šiandien jau yra ir neformaliojo ugdymo įstaigose ar profesinio rengimo centruose. Čia dirbantys pedagogai entuziastai kuria projektus, ieško profesionalių partnerių ir siūlo naujas galimybes  savo mokiniams.

Štai Alytaus profesinio rengimo centro komanda mokslo metus užbaigė tarptautiniame Erasmus+ projekte Rumunijoje. Mokinės Greta Vilčinskaitė, Vitalija Balčiūnaitė ir Agnė Kubričenkaitė, vadovaujamos mokytojų Lilijos Dailidaitės ir Aušros Pangonienės, dalyvavo 5 dienas trukusiuose projekto mokymuose Bukarešte.

Tai buvo antrasis projekto partnerių susitikimas. Projekto dalyviams buvo organizuota itin intensyvi ir kūrybinga veikla. Jie išsamiau susipažino su mokymosi stiliaus nustatymo įrankiais ir išsiaiškino sau tinkamiausią mokymosi stilių.

Mokiniai buvo mokomi programuoti, naudojant HTML5 programavimo kalbą ir sėkmingai dirbo. O alytiškė Agnė Kubričenkaitė padėjo ir kitų šalių mokiniams. Bendravimas savaitę anglų kalba projekto dalyviams buvo puiki užsienio kalbos pamoka, kurios metu visi užmezgė gražias pažintis, susirado naujų draugų iš kitų ES šalių.

„Akivaizdu, jog Rumunijoje Erasmus+ KA2 tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektai ugdymo procese užima pakankamai svarbią vietą, kadangi sulaukta daug dėmesio ne tik iš švietimo, bet ir iš kitų Rumunijos valdančiųjų institucijų,“- pastebi L.Dailidaitė. „Taip pat mokinių mokymosi sesijas filmavo Trinitas televizija ir ėmė interviu iš kiekvienos šalies mokinių. Taigi projekto dalyviai pristatė savo gimtąją šalį bei mokyklą ir pasidalino įspūdžiais apie susitikimą Rumunijoje.“

Erasmus+ KA2 projektą „Žaidimais paremtas mokslas arba kaip mokytis lengviau“, skirtą sakitmeninaims žaidimamas ir mokinių gebėjimų ugdymui, kūrė net penkių šalių komanda. Pasak alytiškių pedagogių, sumanymas pasiteisino. Projektas orientuotas į kūrybiškumą ir vaizduotę. Jo dalyviai turi galimybę aktyviai dalyvauti kuriant žaidimą ir tokiu būdu ugdyti kūrybinį bei kritinį mąstymą, spręsti iškilusias problemas.

Patys populiariausi žaidimai yra tie, kurie yra susiję su realiu gyvenimu. Galiausiai skaitmeniniai žaidimai lavina bendravimo bei bendradarbiavimo įgūdžius. Yra begalė žaidimų, kuriuos gali žaisti keli žmonės ir tai vaikus moko išklausyti kitų mintis, pasiūlymus, kurti bendrus planus, pasiskirstyti darbus. Tokiu būdu žaidėjas gali praplėsti savo akiratį: susipažinti su žmonėmis iš įvairių pasaulio vietų, sužinoti apie jų tradicijas bei kultūrą. Taigi, akivaizdu, jog skaitmeniniai žaidimai ne tik skirti laisvalaikio praleidimui, bet ir aktyviai skinasi kelią į mokyklas.

Ir visai nesvarbu, kad šiandien gabūs jaunuoliai mokosi žemiškos profesijos kokiame nors profesinio rengimo centre. Nereikia nuvertinti švietimo įstaigos vien dėl jos žemiškesnio statuso. Kur kas svarbesni ir perspektyvesni visi tie žingsniai, kuriuos jie žengs kartu su motyvuotais pedagogais ar tarptautinių projektų partneriais. Ir kas žino, gal jau po kelerių metų šiandieninių moksleivių įkurta nedidelė įmonė bus pirmoji, kuri sureaguos į tokį skelbimą: „Universitetas iš Jungtinės Karalystės siekia sukurti sistemą, kuri leis pagyvenusiems žmonėms gyventi labiau nepriklausomai, ir ieško projektui partnerių. Partneriai turi specializuotis dirbtinio intelekto, mašininio mokymosi srityje.“

O kol kas motyvuoti moksleiviai iš Alytaus PRC pasakoja įspūdžius, kuriuos patyrė laisvomis nuo dalyvavimo projekte valandomis. Jie aplankė Bukarešto Kiseleff rajoną, plaukiojo laivu Herastrau parke, pabuvojo geologijos ir iliuzijų muziejuose. Neišdildomą įspūdį mokiniams bei mokytojams paliko  ekskursija į Sinaia kurortinį miestelį, įsikūrusį Karpatų kalnų papėdėje ir Peles pilį. Ši pilis buvo Rumunijos karalių vasaros rezidencija. Pilyje galima pamatyti talentingiausių Europos menininkų darbus, nuostabius fontanus bei paminklus. Ji yra laikoma viena iš gražiausių pilių visoje Europoje.

Motyvuotiems mokiniams mokytis išties įdomiau.