Tinklalapio logotipas
Grįžti

Atrankos tapti mokyklos vadovu neįveikia apie pusė pretendentų
event 2017-02-20 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Spaudos apžvalga

Atrankos tapti mokyklos vadovu neįveikia apie pusė pretendentų
​Maždaug pusė pretendentų, norinčių tapti švietimo įstaigų vadovais, neįveikia Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros organizuojamo kompetencijų testo. Agentūros vadovai pripažįsta - reikalaujama ne tik įvairių žinių, bet komunikavimo įgūdžių, mokėjimo valdyti konfliktines situacijas, iniciatyvumo ir psichologinių gebėjimų.
 
Dėl Alytaus Panemunės pagrindinės mokyklos direktoriaus pareigų buvo skelbti du konkursai, tačiau mokykla lig šiol neturi direktoriaus. Pirmajame konkurse tapti mokyklos vadovu pageidavo trys asmenys, tačiau nė vienas nesurinko reikiamo balų skaičiaus. 
„Žmonės žino, kad apie pusė ten nuvykusių pretendentų patiria nesėkmę, todėl nesirenka šio kelio ir nenori dalyvauti konkursuose. Antra priežastis – mokytojai, sėkmingai dirbantys pedagoginį darbą, turintys aukštą kategoriją ir gerą darbo krūvį, gana gerai uždirba. Dažnai jie uždirba daugiau negu direktoriai“, – sako Alytaus miesto savivaldybės Švietimo skyriaus vedėjas Vytuolis Valūnas.
 
Iš 34 švietimo įstaigų Alytuje per metus pasikeitė aštuoni vadovai. Dauguma jų išėjo į pensiją. Kaune per dvejus metus pasikeitė apie 20 mokyklų vadovų. Čia padėtis kitokia - į vieną vietą vidutiniškai pretenduoja po 3 asmenis. 
 
„Mes sakome, kad ieškome gero vadybininko mokykloms ir mes kandidatų sulaukiame ne tik iš Kauno, bet ir kitų regionų. Žinau, kad nėra lengvas vadybinių kompetencijų vertinimo testas, bet esu įsitikinusi, kad tie iššūkiai, kurie laukia mokyklų, reikalauja labai didelės vadybinės kompetencijos, reikalauja lyderių“, – tvirtina Kauno vicemerė Rasa Šnapštienė.
 
Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros vadovas sako, kad tik kas antras asmuo išlaiko kompetencijų testus. Agentūra perka paslaugą - pretendentus į direktoriaus postą egzaminuoja psichologai ir kvalifikuoti bendrųjų žmogiškųjų išteklių vadybininkai.
 
„Dalis pretendentų ateina praktiškai nepagalvoję, nepasiruošę. Reikia gebėti, parodyti savo gebėjimus vadovauti švietimo įstaigai. Vadyba švietimo įstaigai – tai ir bendrieji gebėjimai, ir vadovavimas žmonėms, ir ugdymo procesui, ir gebėjimas burti komandą, įtraukti tėvus, mokytojus, mokinius į mokymosi procesus, į turinio vadybą, į konfliktinių situacijų sprendimą“, – sako Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros direktorius Vidmantas Jurgaitis.
 
Nesutinkantys su kompetencijų vertinumu gali skųstis Švietimo ir mokslo ministerijai bei pačiai vertinimo agentūrai. Visi kompetencijų vertinimo konkursai filmuojami.