Tinklalapio logotipas
Grįžti

Ministrė J. Petrauskienė: švietime numatytos pertvarkos bus nuosekliai įgyvendinamos
event 2017-03-03 domain Švietimo ir mokslo ministerija label_outline Aktualijos

Ministrė J. Petrauskienė: švietime numatytos pertvarkos bus nuosekliai įgyvendinamos
<div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label" style="display:none">Puslapio turinys</div> <div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content__ControlWrapper_RichHtmlField" class="ms-rtestate-field" style="display:inline" aria-labelledby="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label"> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span id="ms-rterangepaste-start"></span>Kovo 3 d. vykusioje tarptautinėje konferencijoje „Projektas – sėkminga Lietuva. Kaip užtikrinti investicijas, tvarų augimą ir socialinę gerovę?“ dalyvavusi švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pabrėžė, kad Vyriausybės numatytos pertvarkos švietime bus nuosekliai įgyvendinamos. </p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">„Yra numatyti žingsniai dėl aukštųjų mokyklų tinklo pertvarkos. Premjeras sudaro darbo grupę ir šių metų antram ketvirtyje ketiname pateikti planą ir nuosekliai įgyvendinti pertvarkas, kurios yra numatytos ir universitetų sektoriuje, ir kolegijų sektoriuje, ir profesinio mokymo sektoriuje”, – sakė ministrė J. Petrauskienė. Vyriausybės programos priemonių plano projekte numatoma, kad sprendimai dėl mokslo ir studijų tinkle optimizavimo bus įgyvendinti iki 2020 m. pabaigos.</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">„Pagrindiniai iššūkiai, ką mini Europos Komisija, su kuo susiduria švietimo sistema ir kas didžiąja dalimi daro įtaką sėkmingai ekonomikos plėtrai, yra darbo rinkos paklausos ir švietimo pasiūlos balansas, taip pat sistemos veiklos efektyvumas, viešųjų finansų panaudojimo efektyvumas. Tai yra svarbūs iššūkiai, į kuriuos turi atliepti visi planuojami Vyriausybės darbai”, – sakė švietimo ir mokslo ministrė.</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">Ministrė pabrėžė būtinybę atlikti finansavimo sistemos pertvarką siekiant orientacijos į rezultatus. „Dabar finansuojame švietimo sistemą pagal tai, kiek į ją ateina mokinių, studentų. Tai neatliepia tos situacijos, ko reikalauja darbo rinka. Jeigu žiūrime į įsidarbinimo situaciją, matome, kad mūsų įsidarbinimo rodikliai pagal kvalifikaciją yra ganėtinai prasti. Šiemet pradės veikti porą metų kurtas instrumentas – žmogiškųjų išteklių stebėsenos sistema. Tai leidžia aiškiai matyti, kokia yra švietimo pasiūla, kokius specialistus mes rengiame, kokiose srityse, kokios kvalifikacijos, taip pat tai leidžia prognozuoti darbo rinkos poreikį. Naudojantis šiuo instrumentu ketiname pertvarkyti studijų programas, švietimo pasiūlą“, – sakė ministrė J. Petrauskienė.</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">Konferencijoje „Projektas – sėkminga Lietuva. Kaip užtikrinti investicijas, tvarų augimą ir socialinę gerovę?“ aptartos pagrindinės Lietuvos ekonominės bei socialinės problemos, sprendimo būdai ir jų įgyvendinimo galimybės.</p> </div>