Tinklalapio logotipas
Grįžti

Aptartas pradinio ugdymo informatikos turinio kūrimas ir išbandymas
event 2017-03-09 domain Ugdymo plėtotės centras

Aptartas pradinio ugdymo informatikos turinio kūrimas ir išbandymas

Kovo 6 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre vyko informacinis renginys, skirtas pradinio ugdymo informatikos turinio kūrimo ir išbandymo temoms. Organizatoriai renginio dalyviams pristatė ir kartu aptarė informatikos turinio kaitos tendencijas, planuojamas pradinio ugdymo informatikos turinio kūrimo ir išbandymo galimybes bei numatomas vykdyti priemones. Dalyvius sveikino Lietuvos mokinių neformaliojo centro direktorius Algirdas Sakevičius, jis džiaugėsi dalyvių gausa ir švietimiečių bendradarbiavimu. Renginyje dalyvavo per 130 mokytojų, verslo atstovų, mokslininkų, mokyklų steigėjų ir švietimo administratorių iš visos Lietuvos.

Vykusio renginio metu buvo pristatytas Švietimo ir mokslo ministerijos bei Ugdymo plėtotės centro rengiamas projektas „Informatika pradiniame ugdyme“, skirtas pradinio ugdymo informatikos turiniui sukurti ir išbandyti.

Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis minėjo, kad rengiamas projektas – tai istorinis įvykis, džiaugsmingas visai švietimo bendruomenei – į Lietuvą ateina užsienyje jau sėkmingai veikianti praktika. Informacinio renginio naudą matė interaktyvioje apklausoje nuomonę išreiškę dalyviai (37) – net 98 proc. teigė, kad renginys buvo naudingas, o 92 proc. gautas žinias ketina pritaikyti savo darbe.

Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento direktorė Žydronė Žukauskaitė-Kasparienė antrino G. Vaideliui, kad ministerijoje jau yra susitarimų, jog turinio kūrimas ir išbandymas vyks bendradarbiaujant su visa švietimo bendruomene. Švietimo ir mokslo ministerijos atstovė priminė, kad net 30 proc. mokinių yra iš sudėtingo socialinio-ekonominio konteksto, ir tai, jog įgalinsime vaikus naudotis IT prasmingai, gali padėti jiems susikurti geresnę ateitį.

Dr. Valentina Dagienė pristatė informatinio mąstymo sąvoką, gerąją Švedijos ir kitų šalių patirtį, įvairaus sudėtingumo lygio skaitmenines priemones ir jų panaudojimo įvairovę. Daktarė trumpai pristatė ir 6 informatikos ugdymo sritis bei tų sričių gebėjimus. Valentina Dagienė_Informatikos ugdymas pradinėse klasėse 2017-03-09

Švietimo informacinių technologijų centro direktorius dr. Vaino Brazdeikis pranešimo metu pristatė skaitmeninių priemonių ir įrangos įvairovę, vykdė interaktyvią apklausą, rinko informaciją apie mokytojų naudojamas skaitmenines priemones ir įrankius, rodė idėjas pamokoms. Tokias naujoves kaip mikrokompiuterius renginio dalyviai galėjo pačiupinėti, o dalomąją medžiagą, parvežtą iš tarptautinės švietimo parodos BETT, pavartyti. Vaino Brazdeikis_Pradinio ugdymo informatikos skaitmeninės priemonės 2017-03-09

Mokytoja ekspertė Rita Adomonienė dalinosi asmenine patirtimi ugdant pradinių klasių mokinių programavimo gebėjimus. Taip pat praktikė dalinosi patirtimi, sukaupta dalyvaujant tarptautiniuose projektuose, susijusiuose su informatinio mąstymo ugdymu, bei akcentavo jų naudą. Rita Adomonienė_Kaip „užnorinti“ Alfa kartos vaikus 2017-03-09

Ugdymo plėtotės centro metodininkė ir pradinio ugdymo informatikos turinio kūrimo ir išbandymo kuratorė Albina Zdanevičienė pristatė numatomas informatikos turinio pradinėse klasėse kūrimo ir išbandymo veiklas bei praktinius mokyklų atrankos proceso aspektus. Albina Zdanevičienė_Mokyklų komandų atranka 2017-03-09

Renginio metu buvo ne tik pristatytos informatikos ugdymo turinio kaitos tendencijos, kitų šalių patirtis, Lietuvoje vykdomi ir planuojami informatikos turinio kūrimo ir išbandymo darbai, bet ir renginio organizatoriai atsakė į praktinius dalyviams kilusius klausimus.

Pasibaigus renginiui, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro direktoriaus pavaduotoja Gitana Viganauskienė dalyvius pakvietė susipažinti su centro edukacinėmis erdvėmis ir vykdomomis veiklomis.

Informacinį renginį organizavo Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras, Švietimo informacinių technologijų centras ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.