Tinklalapio logotipas
Grįžti

Švietimo politikos formavimo menas
event 2017-03-23 domain Lyderių laikas label_outline Aktualijos

Švietimo politikos formavimo menas

„Formuojant politiką privalote atsižvelgti į mokytojų profesinio rengimo vientisumą“, – tvirtina Flandrijos švietimo ir mokymo ministerijos politinė patarėja Liesbetha Hens, kalbėdama apie suinteresuotųjų subjektų dalyvavimą švietimo procese ir mokytojų rengimo vientisumą.

„Kaip jūs suprantate savo, kaip politinės patarėjos, vaidmenį?

Klausimas, kaip galėčiau apibrėžti savo, kaip politinės patarėjos, vaidmenį, ko gero yra vienas iš sunkiausių man kada nors užduotų klausimų, nes, mano nuomone, politikas yra tarsi jungiamoji grandis. Tai jungiamoji grandis tarp mokyklų pasaulio, mokyklų atstovų, t. y. tarp mokytojų, mokyklų vadovų ir tėvų, ir politinės šalies valdžios, arba, mano atveju, flamandų bendruomenės valdžios.

Mokyklose besimokantys mokiniai ir jose dirbantys mokytojai yra galutiniai visos mūsų kuriamos švietimo politikos vartotojai, todėl labai svarbu, palaikyti su jais gerus santykius, nes juk politikas negali visko žinoti.

Mokytojai, mokyklų vadovai ir mokiniai mokykloje kasdien praleidžia daug laiko, todėl mums reikia jų patirties, kad galėtume formuoti politiką, ir tikrai žinotume, kokią politiką kuriame.

Tuo pačiu metu tikrai svarbu perduoti politiniu lygmeniu priimtus sprendimus suinteresuotiesiems subjektams: mokiniams, mokytojams ir mokyklų vadovams. Labai svarbu, kad jie žinotų, kokie sprendimai buvo priimti, kodėl jie buvo priimti ir kaip jie buvo pagrįsti.

Kodėl tai ypatingai svarbu formuojant mokytojų rengimo politiką?

Kitas svarbus dalykas yra tai, kad ir politikoje, ir mokytojų rengime daugiau dėmesio reikėtų skirti profesinio mokytojų rengimo vientisumui. Tęstinį mokytojų rengimą sudaro, visų pirma, pirminis mokytojų rengimas, po to, pradėję dirbti mokyklose, jie pereina į susipažinimo etapą ir tęsia profesinį tobulinimąsi per visą savo karjerą.

Jeigu formuojate mokytojų rengimo politiką, turite tuo pat metu atsižvelgti į visas tris šias sritis, o ne į kurią nors vieną.

Pavyzdžiui, jeigu norite daugiau dirbti su mokytojais, susiduriančiais su įvairovės klausimais, nėra prasmės sutelkti dėmesį tik į pirminį mokytojų rengimą arba tik į nuolatinį profesinį tobulinimąsi. Šios dalys sudaro visumą ir yra tarpusavyje susijusios, todėl formuodami politiką turite į mokytojų profesinį tobulėjimą žvelgti kaip į visumą.

Kaip galime padėti labiau įsitraukti suinteresuotiesiems subjektams?

Visų pirma, aš manau, kad bendradarbiavimas su suinteresuotaisiais subjektais turėtų būti daug glaudesnis, negu dabar yra daugelyje šalių. Tikrai svarbu, kad kiekvienas suinteresuotasis subjektas dalyvautų formuojant mokytojų rengimo politiką, kad kiekvienas jų turėtų savo vaidmenį ir galėtų įgyvendinti šį vaidmenį formuojant politiką.

Prieš kelerius metus mes atlikome didelio masto pirminio mokytojų rengimo politinį įvertinimą, ir norėdami panaudoti jo rezultatus arba toliau vystyti, sukūrėme politines grupes.

Politinėse grupėse dalyvavo mokytojų rengėjai, mokytojų profesinių sąjungų atstovai, mokslininkai ir kiti ekspertai, jiems buvo pavesta konsultuoti švietimo ministrą ir faktiškai dirbti kuriant būsimų mokytojų rengimo gaires, kurias jie turėjo pateikti drauge, taigi jiems teko kalbėtis tarpusavyje.

Tarptautinis bendradarbiavimas

Mano nuomone,dirbti su kitais Europos suinteresuotaisiais subjektais: politikais, mokymo srities ekspertais arba universiteto profesoriais yra labai įdomus mano darbo aspektas, nes tai suteikia man informacijos, ir aš taip pat galiu tobulėti profesinėje srityje, išmokti naujų dalykų ir toliau tobulinti mano siūlomą švietimo sistemą.

Informacija, kurią jie man suteikia, mūsų bendradarbiavimas ir bendras mokymasis grupėse, kuriuos remia Europos Komisija, yra labai vertingi ir svarbūs dalykai darbo kokybei užtikrinti."

Interviu su Liesbetha Hens pateikiamas „Education Talks“ portale su subtitrais. (Prašome pasirinkti subtitrus lietuvių kalba paspaudus žvaigždutės formos simbolį „nustatymai“ ekrano apatinės juostos dešiniajame kampe.)