Tinklalapio logotipas
Grįžti

Kaip paskatinti mokinius perteikti mintis?
event 2017-04-04 domain Lyderių laikas label_outline Aktualijos

Kaip paskatinti mokinius perteikti mintis?

Yra žmonių, kurie turimas mintis, kilusias idėjas sunkiai „dėlioja“ ant popieriaus. Tikriausiai ne kartą teko matyti, kaip gavęs užduotį parašyti rašinį, mokinys jaučiasi tarytum pakliuvęs į spąstus – žiūri į tuščią lapą, rankoje sukioja rašiklį, bet neparašo nė sakinio, nors minčių turi.

Kaip padėti tokiam žmogui įveikti kliūtis, trukdančias išdėstyti mintis raštu?
 
Džordžo Lukaso (George Lucas) švietimo fondo internetinio leidinyje „edutopia“ publikuotame Alexandros Parrish Cheshire straipsnyje „3 Strategies to Fire Up Hesitant Writers“ pateikti keli patarimai, kaip paskatinti mokinius reikšti mintis, samprotauti, dalintis idėjomis. Pagrindinis patarimas – leisti jiems kalbėti
.
Siūlomi dar trys veiksmingi metodai:
 
1. Mokinys kalba, o mokytojas rašo.
 
• Paprašykite mokinio atsistoti, o patys atsisėskite prie stalo.
• Paimkite mokinio rašiklį ir paaiškinkite: „Tu kalbėsi, aš rašysiu.“
• Paprastai tokio pasiūlymo sulaukęs mokinys pasijunta netikėtai užkluptas, todėl jam prireikia šiek tiek laiko, kad suvoktų, jog toks pasiūlymas – reali galimybė.
 
2. Padarykite garso įrašą, o po to įrašytą kalbą užrašykite ant popieriaus
 
• Išsiaiškinkite, kokiu būdu mokiniai patys galėtų įrašyti savo kalbą, Jie galėtų pasirinkti paprastą ar skaitmeninį diktofoną, kompiuterį su mikrofonu ar garso įrašymo programėlę išmaniajame telefone.
• Paduokite mokiniui garso įrašymo aparatą ir paraginkite: „Eik į koridorių ir ten papasakok, naudodamasis šiuo prietaisu, ką rašytumei rašinyje.
• Įrašę savo mintis, mokiniai gali perklausyti įrašą ir užrašyti jas ant popieriaus.
 
3. Garsą paverskite tekstu
 
• Pasirinkite taikomąją programėlę, kuri kalbą paverčia tekstu. Pavyzdžiui, PaperPort Notes, Dragon NaturallySpeaking, Dictation Pro, VoiceTranslator arba tekstą kalba paverčiančias programėles, kurios paprastai randamos išmaniuosiuose telefonuose. Pabandykite pasianuoti jomis telefone, planšetiniame arba kitokiame kompiuteryje.
• Paraginkite mokinius: „Pradėkite – papasakokite savo rašinį.“ Pakalbėję mokiniai gali sau atsisiųsti tekstą elektroniniu paštu ir jį redaguoti.
 
Svarbiausia – gebėjimas perduoti informaciją, komunikuoti
 
Kuo greičiau mokiniai ir mokytojai supras, kad nesvarbu, kokiais būdais ir priemonėmis perduodama informacija, tuo greičiau bus įveiktos kliūtys sėkmingai, trukdžiusios užfiksuoti ir veiksmingai perteikti vertingas mintis aplinkiniams.
 
Parengė „Lyderių laikas 3“ pagal Džordžo Lukaso (George Lucas) švietimo fondo internetiniame leidinyje „edutopia“ paskelbtą Alexandra Parrish Cheshire straipsnį „3 Strategies to Fire Up Hesitant Writers“ (paskelbtas 2013 m. lapkričio 5 d., atnaujintas 2016 m. spalio 14 d.), (originali nuoroda).