Tinklalapio logotipas
Grįžti

Kaip paskatinti mokinius perteikti mintis?
event 2017-04-04 domain Lyderių laikas

Kaip paskatinti mokinius perteikti mintis?
<div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label" style="display:none">Puslapio turinys</div> <div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content__ControlWrapper_RichHtmlField" class="ms-rtestate-field" style="display:inline" aria-labelledby="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label"> <p class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1">Yra žmonių, kurie turimas mintis, kilusias idėjas sunkiai „dėlioja“ ant popieriaus. Tikriausiai ne kartą teko matyti, kaip gavęs užduotį parašyti rašinį, mokinys jaučiasi tarytum pakliuvęs į spąstus – žiūri į tuščią lapą, rankoje sukioja rašiklį, bet neparašo nė sakinio, nors minčių turi.</p> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1">Kaip padėti tokiam žmogui įveikti kliūtis, trukdančias išdėstyti mintis raštu?</div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1">Džordžo Lukaso (George Lucas) švietimo fondo internetinio leidinyje „edutopia“ publikuotame <a href="https://www.edutopia.org/users/alexandra-parrish-cheshire" target="_blank">Alexandros Parrish Cheshire</a> straipsnyje „3 Strategies to Fire Up Hesitant Writers“ pateikti keli patarimai, kaip paskatinti mokinius reikšti mintis, samprotauti, dalintis idėjomis. Pagrindinis patarimas – leisti jiems kalbėti</div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1">.</div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1">Siūlomi dar <strong>trys veiksmingi metodai</strong>:</div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"><strong>1. Mokinys kalba, o mokytojas rašo. </strong></div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> <strong></strong> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1">• Paprašykite mokinio atsistoti, o patys atsisėskite prie stalo. <br>• Paimkite mokinio rašiklį ir paaiškinkite: „Tu kalbėsi, aš rašysiu.“ <br>• Paprastai tokio pasiūlymo sulaukęs mokinys pasijunta netikėtai užkluptas, todėl jam prireikia šiek tiek laiko, kad suvoktų, jog toks pasiūlymas – reali galimybė.</div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"><strong>2. Padarykite garso įrašą, o po to įrašytą kalbą užrašykite ant popieriaus</strong></div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> <strong></strong> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1">• Išsiaiškinkite, kokiu būdu mokiniai patys galėtų įrašyti savo kalbą, Jie galėtų pasirinkti paprastą ar skaitmeninį diktofoną, kompiuterį su mikrofonu ar garso įrašymo programėlę išmaniajame telefone. <br>• Paduokite mokiniui garso įrašymo aparatą ir paraginkite: „Eik į koridorių ir ten papasakok, naudodamasis šiuo prietaisu, ką rašytumei rašinyje. <br>• Įrašę savo mintis, mokiniai gali perklausyti įrašą ir užrašyti jas ant popieriaus.</div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"><strong>3. Garsą paverskite tekstu </strong></div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> <strong></strong> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1">• Pasirinkite taikomąją programėlę, kuri kalbą paverčia tekstu. Pavyzdžiui, <a href="http://www.lyderiulaikas.smm.lt/Kvie%C4%8Diame%20prad%C4%97ti%20teikti%20dokumentus%20dalyvauti%20atrankoje%20%C4%AF%20projekto%20Formali%C5%B3j%C5%B3%20magistrant%C5%ABros%20studij%C5%B3%20program%C4%85%20%E2%80%9E%C5%A0vietimo%20lyderyst%C4%97%E2%80%9C" target="_blank">PaperPort Note</a>s, <a href="http://www.nuance.com/dragon/index.htm" target="_blank">Dragon NaturallySpeaking</a>, <a href="http://www.deskshare.com/dictation.aspx" target="_blank">Dictation Pro</a>, <a href="https://www.microsoft.com/en-us/store/p/voicetranslator/9wzdncrfj3zq" target="_blank">VoiceTranslator</a> arba tekstą kalba paverčiančias programėles, kurios paprastai randamos išmaniuosiuose telefonuose. Pabandykite pasianuoti jomis telefone, planšetiniame arba kitokiame kompiuteryje. <br>• Paraginkite mokinius: „Pradėkite – papasakokite savo rašinį.“ Pakalbėję mokiniai gali sau atsisiųsti tekstą elektroniniu paštu ir jį redaguoti.</div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> <strong>Svarbiausia – <a title="Išugdytas, išlavintas gabumas, įgudimas atlikti kokį nors veiksmą, darbą. " class="glossarylink" href="http://www.lyderiulaikas.smm.lt/biblioteka/straipsniai/angl-kalba/4188-kaip-paskatinti-mokinius-perteikti-mintis#">gebėjimas</a> perduoti informaciją, komunikuot</strong>i</div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1">Kuo greičiau mokiniai ir mokytojai supras, kad nesvarbu, kokiais būdais ir priemonėmis perduodama informacija, tuo greičiau bus įveiktos kliūtys sėkmingai, trukdžiusios užfiksuoti ir veiksmingai perteikti vertingas mintis aplinkiniams.</div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> </div> <div class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> <strong>Parengė „Lyderių laikas 3“</strong> pagal Džordžo Lukaso (George Lucas) švietimo fondo internetiniame leidinyje „edutopia“ paskelbtą Alexandra Parrish Cheshire straipsnį „3 Strategies to Fire Up Hesitant Writers“ (paskelbtas 2013 m. lapkričio 5 d., atnaujintas 2016 m. spalio 14 d.), (<a href="https://www.edutopia.org/blog/3-strategies-improve-student-writing-ali-parrish?utm_source=facebook&amp;utm_medium=socialflow" target="_blank">originali nuoroda</a>).</div> <span class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1" id="ms-rterangepaste-end"></span><p class="ms-rteFontFace-1 ms-rteFontSize-1"> </p> </div>