Tinklalapio logotipas
Grįžti

Kvietimas į diskusiją Seime „Mokymosi turinio įtaka mokinių pasiekimams: problemos ir galimybės“
event 2017-04-25 domain Švietimo informacinių technologijų centras

Kvietimas į diskusiją Seime „Mokymosi turinio įtaka mokinių pasiekimams: problemos ir galimybės“
<div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label" style="display:none">Puslapio turinys</div> <div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content__ControlWrapper_RichHtmlField" class="ms-rtestate-field" style="display:inline" aria-labelledby="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label"> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span lang="LT">Belaukiant pokyčių švietimo sistemoje, Seimo nariai ir švietimo institucijų atstovai susirinks aptarti, kokie veiksniai mokyklų praktikoje ir kasdienybėje lemia moksleivių pasiekimus – įgytas žinias, gebėjimus, savijautą pamokoje. Balandžio 26 dieną, trečiadienį, 13:00 LR Seime, Baltijos asamblėjos salėje, vyks diskusija šiuo metu itin aktualia tema: „Mokymosi turinio įtaka mokinių pasiekimams: problemos ir galimybės“. Žinių ekonomikos forumo (ŽEF) bei Švietimo ir mokslo komiteto organizuojama diskusija skirta nušviesti mokymosi turinio problemas, aptarti jų įtaką bei iš praktikų išgirsti, kaip būtų galima pasiekti kokybinių rezultatų. </span></p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span lang="LT">„Švietimas – daug dėmesio susilaukianti tema, bet kartais diskusijose koncentruojamasi į pavienius, neesminius pokyčius. Manome, kad šiandien švietime turime daug labai aktualių temų, apie kurias norime kalbėtis ne tik su svarbiausiais švietimo atstovais, bet ir kitų sričių žinovais bei užsienio ekspertais. Diskusijos tikslas yra įsivertinti esamą situaciją bei paruošti dirvą tikslingiems pokyčiams“, – teigia vienas iš diskusijos iniciatorių, ŽEF direktorius Arminas Varanauskas.</span></p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span lang="LT">Vienas iš aktualių klausimų – apie tai, kaip vertinti mokinių pasiekimus, kuriuos sudaro ne tik akademinės žinios. Kaip rodo kas trejus metus atliekami Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) PISA tyrimai, Lietuvos penkiolikmečių moksleivių skaitymo, matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimo rezultatai – prasčiausi iš visų Baltijos šalių. Visose trijose srityse lietuvių moksleivių rezultatai nusileido tyrime dalyvavusių šalių vidurkiui ir duomenys nerodė teigiamų poslinkių.</span></p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span lang="LT">Ryškiausią pasiekimų šuolį PISA rezultatuose pademonstravo Estija, tad ir diskusijoje viešės viešnia iš Talino – Estijos Švietimo ministerijos ekspertė Triin Norkoiv. Ji kalbės apie tai, kas lėmė estų švietimo sėkmę ir kaip ši šalis sprendžia panašius iššūkius, su kuriais susiduriame ir Lietuvoje.</span></p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span lang="LT">„Estijoje džiaugiamės PISA rezultatais ir jų atvertomis galimybėmis. Tuo pat metu išlieka nemažai iššūkių. Ypatingai svarbu, kad visi moksleiviai mokyklos aplinkoje jaustųsi saugiai, o mokymosi patirtį vertintų kaip prasmingą ir padedančią tobulėti. To siekdami įgyvendiname gausą iniciatyvų. Pasiekėme, kad pokyčius švietime lemtų ne tik mokytojai ir švietimo darbuotojai – aktyviai įtraukiame skirtingas visuomenės grupes – tėvus, visuomenines organizacijas, universitetus, verslo atstovus ir visus, norinčius prisidėti“, – teigia T. Norkoiv.</span></p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span lang="LT">Dalius Misiūnas, „Lietuvos energija“ įmonių grupės valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius, atidžiai sekantis ir besigilinantis į Lietuvos ir užsienio švietimo raidą bei tendencijas, diskusijos dalyviams taip pat kels klausimą apie tai, kokios mokyklos ugdys ateities lyderius.</span></p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span lang="LT"><span> </span>„Technologijoms sparčiai vystantis ir tampant neatsiejama gyvenimo dalimi, kompleksiniai įgūdžiai kaip analitinis mąstymas, problemų sprendimas ar kūrybiškumas tampa vis svarbesni. Ateityje tokie gebėjimai bus didesnės vertės kūrimo ekonomikoje pagrindas. Todėl ir švietimo sistemoje neišvengiamai pereisime nuo konkrečių žinių ar įgūdžių suteikimo prie mokymo mokytis, tai yra – gebėjimo nuolat įgyti naujas kompetencijas ugdymo. Tai bus esminis dalykas auginant ateities lyderius”, – teigia D. Misiūnas.</span></p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span lang="LT">Renginio metu pranešimus taip pat skaitys </span><span lang="LT">Panevėžio raj. Velžio gimnazijos direktorius Rimtas Baltušis, išrinktas inovatyviausiu mokyklos vadovu ir Lietuvos leidėjų asociacijos atstovė Jurgita Nacevičienė. Pranešimų metu pristatytos problemos ir siūlymai bus aptarti antroje renginio dalyje vyksiančioje apskritojo stalo diskusijoje, kurioje dalyvaus pranešėjai, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto nariai bei renginio dalyviai – Lietuvos švietimo organizacijų ir bendrojo ugdymo atstovai.</span></p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span lang="LT">Numatoma diskusijos programa:</span></p> <table class="MsoNormalTable ms-rteFontFace-1" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-top:medium none;border-right:medium none;border-collapse:collapse;border-bottom:medium none;border-left:medium none;margin:auto auto auto 5.4pt"><tbody> <tr style="height:37.85pt"> <td width="130" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">13:00 – 13:10 </span></p></td> <td width="541" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininko akad. dr. Eugenijaus Jovaišos sveikinimo žodis</span></p></td> </tr> <tr style="height:35.45pt"> <td width="130" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">13:10 – 13:25 </span></p></td> <td width="541" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">Dalius Misiūnas, „Lietuvos energija“ įmonių grupės valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius: „Kokios mokyklos ugdys ateities lyderius?“</span></p></td> </tr> <tr style="height:34.7pt"> <td width="130" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">13:25 – 13:40 </span></p></td> <td width="541" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">Triin Noorkõiv (Estija), švietimo ekspertė, Estijos Švietimo ministerija:</span><span lang="LT"> „Estijos rezultatų šuolis: kas lėmė sėkmę?“</span></p></td> </tr> <tr style="height:34.45pt"> <td width="130" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">13:40 – 13:55 </span></p></td> <td width="541" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">Rimtas Baltušis, Panevėžio raj. Velžio gimnazijos direktorius, pripažintas Metų inovatyviausiu direktoriumi:</span><span lang="LT"> „Mokyklos vadovo vaidmuo: siekiai ir iššūkiai“</span></p></td> </tr> <tr style="height:34.95pt"> <td width="130" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">13:55 – 14.10</span></p></td> <td width="541" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">Jurgita Nacevičienė, Lietuvos leidėjų asociacijos atstovė:</span><span lang="LT"> „Mokyklų aprūpinimo ugdymo priemonėmis kelias: nuo programos iki moksleivių kuprinių“</span></p></td> </tr> <tr style="height:35.5pt"> <td width="130" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">14:10 – 15:00</span></p></td> <td width="541" valign="top"><p class="ms-rteElement-P"><span lang="LT">Apskritojo stalo diskusija (su pranešėjais, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto nariais, ŠMM atstovais, renginio dalyviais) </span></p></td> </tr> </tbody></table> <span class="ms-rteFontFace-1" id="ms-rterangepaste-end"></span><p> </p> </div>