Tinklalapio logotipas
Grįžti

Ar poezijos knyga namuose keičia moksleivio matematikos pasiekimus?
event 2017-04-26 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Spaudos apžvalga

Ar poezijos knyga namuose keičia moksleivio matematikos pasiekimus?

KODĖL vienos šalies moksleivių matematikos pasiekimai skiriasi nuo kitos šalies? KODĖL kaimo moksleivių matematikos pasiekimai skiriasi nuo miesto? KODĖL mergaičių pasiekimai skiriasi nuo berniukų?

Ir viena iš pirmųjų minčių – ne vien mokykla moko vaikus, ne tik ji viena atsakinga už moksleivio pasiekimus. Vaikas auga šeimoje, joje praleidžia net daugiau laiko nei mokykloje. Tad šeimos įtaka vaiko vystymuisi labai didelė. Tik kaip įvertinti tą įtaką, kokius pagrindinius veiksnius išskirti? Tradiciškai analizuoti pradedama nuo socialinės-ekonominės šeimos aplinkos, po to analizuojama šeimos edukacinė aplinka, kuri vertinama pagal tėvų išsilavinimą, knygų skaičių namuose ir pan. Apie šias vaiko šeimos aplinkos charakteristikas galima daug kalbėti, sunku jas matuoti ir lyginti, dar sunkiau – įvertinti, kaip jos veikia vaiką. Tarptautinis EBPO PISA tyrimas pateikė moksleiviui daug klausimų apie jo šeimą. Iki šiol beveik neanalizuota kultūrinė šeimos aplinka ir jos įtaka moksleivių pasiekimams. Pamėginkime atidžiau panagrinėti bent vieno šeimos kultūrinės aplinkos aspekto sąsają su Lietuvos penkiolikmečio moksleivio matematikos pasiekimais. PISA tyrimas – tai ne vien matematikos, skaitymo ir gamtos mokslų testai, bet ir moksleivio aplinkos tyrimas. Tyrime dalyvavusiems moksleiviams buvo užduotas klausimas ir apie poeziją.

Saitykite daugiau aitykite daugiau čia: