Tinklalapio logotipas
Grįžti

Paroda „Sužinokime. Tobulėkime. Veikime“ Radviliškyje – tarsi švyturys, sužibęs visai švietimo bendruomenei
event 2017-04-26 domain Ugdymo plėtotės centras label_outline Aktualijos

Paroda „Sužinokime. Tobulėkime. Veikime“ Radviliškyje – tarsi švyturys, sužibęs visai švietimo bendruomenei

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija ir Ugdymo plėtotės centras, bendradarbiaudami su Radviliškio rajono savivaldybe, Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centru ir Radviliškio Vinco Kudirkos pagrindine mokykla, balandžio 12–13 d. organizavo švietimo parodą „Sužinokime. Tobulėkime. Veikime“. Renginio šurmulys išsisklaidė klasių koridoriuose, o ryškiausi įspūdžiai dar tebeplevena lankytojų atmintyje. Organizatoriai smalsiai pasklaidė atsiliepimus apie parodą, apibendrino jos rezultatus ir džiaugdamiesi nori jais pasidalyti, kad dar bent trumpam visi sugrįžtume į parodą.

Imdamiesi šios iniciatyvos numanėme, jog šiaurinėje Lietuvos dalyje esančiame regione tokio masto renginys bus patrauklus vietos švietimo bendruomenei. Juk kas gali būti geriau nei į ranka pasiekiamą vietą surinktos naujovės ir švietimo srities aktualijos? Parodos lankytojų susidomėjimas stendais ir aktyvus dalyvavimas renginiuose pranoko mūsų lūkesčius.

Dar gerokai prieš prasidedant parodos atidarymui ir pirmiesiems renginiams, prie registracijos punktų nusidriekė mokytojų ir mokyklų vadovų eilutės. Atvykusieji buvo ne tik radviliškiečiai – sulaukėme svečių iš Klaipėdos, Mažeikių ir net Varėnos. Klasės, kuriose lektoriai skaitė pranešimus, vedė edukacinius užsiėmimus, neretai vos talpino visus norinčiuosius. Porą renginių turėjome perkelti į mokyklos aktų salę ar didesnę klasę. 75 renginiuose, įvykusiuose mokyklos klasėse ir aktų salėje, buvo užpildytos net 2856 vietos (išankstinė prognozė – apie 2500 vietų)! Įspūdingas skaičius, mums parodęs didžiulį mokytojų ir mokyklų vadovų žinių troškulį. Tačiau taip pat įdomu ir tai, kurie renginiai labiausiai patraukė parodos lankytojų dėmesį.

Neretai girdime, jog švietimo bendruomenės nariai itin aktyviai dalyvauja renginiuose, susijusiuose su pedagoginio darbo psichologiniais aspektais. Mūsų surinkta renginių lankomumo statistika tą įsitikinimą patvirtina iš dalies. Iš tiesų, mokytojus labai domino renginiai, kuriuose buvo kalbama apie mokytojo emocinės sveikatos stiprinimą, streso įveikimo teorijų praktinį pritaikymą ar būtinus smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose komponentus. Tačiau sausakimšos klasės buvo ir didaktikai – kasdienei mokytojo palydovei – skirtuose renginiuose. Klausytojai „gaudė“ kiekvieną lektorių žodį apie tai, kokias skaitymo strategijas taikyti ugdant kalbinį ir dalykinį raštingumą arba kaip tikslingai ir saikingai (!) naudoti kompiuterizuotus eksperimentus gamtos mokslų pamokose. Neseniai pradėjus aktyviau diskutuoti apie Geros mokyklos koncepcijoje aktualizuotą asmenybės ūgties sąvoką, nenustebome, jog klasėje, kur vyko renginys apie individualios mokinių pažangos stebėsenos sistemą, akimirksniu neliko vietų. Be abejo, norėtume paminėti ir trečiosios – vadybinės – krypties renginius, kurie patenka į labiausiai lankytų renginių sąrašą. Mokyklų vadovus ir administracijų atstovus labai sudomino diskusija apie du mokyklos strateginio planavimo „kelius“ – nustatytinį ir plėtotinį, o klasių auklėtojus – mažai gvildenama tema, kaip moderuoti auklėjamosios klasės veiklą ir į mokyklos bendruomenės veiklas įtraukti tėvus. 

Aktyvus dalyvavimas renginiuose, plati lankytojų geografija mus, parodos organizatorius, labai džiugina ir suteikia prasmę atliktiems darbams. Rengdami parodą „Sužinokime. Tobulėkime. Veikime“ Radviliškyje svajojome įžiebti ryškesnę liepsnelę regiono švietimo bendruomenei, truputį padrąsinti jos narius, paskleisti ir paskatinti pasidalyti tuo, kas nauja bei aktualu šiandien. Visų parodos organizatorių, lektorių, stendų dalyvių bendrų pastangų dėka liepsnelė virto ryškiai spindinčiu ir toli siekiančiu švyturiu iki Klaipėdos, Mažeikių, Varėnos.

Reikia pripažinti, kad organizuojant parodą susidūrėme su iššūkiais (lankytojų srautai ir ribotas patalpų dydis arba įmonių atsargiai priimami sprendimai dėl dalyvavimo parodoje), tačiau mes juos jau pažinome ir patyrėme, todėl tobulėsime ir kitais metais veiksime. Kiek kitaip. Geriau. Liepsnelę nešime į kitą Lietuvos miestelį ir bandysime ją vėl paversti švyturiu.

Pabaigoje pateikiame keletą lankytojų, lektorių ir stendų dalyvių atsiliepimų:

„Naudinga, aktuali tematika. Mokytojų laisvė rinktis, kas jiems aktualu“

„Man šis renginys – šventė, todėl noriu tik padėkoti už parodą.Teigiamai, puiki proga mokytojams, suinteresuotiems asmenims pasisemti žinių, pasikeisti geraisiais pavyzdžiais“

„Vertinu teigiamai, nes tai didžiulės reikšmės renginys visam regionui ir ypač naudingas kaimo, mažesnių miestelių pedagogams, kuriems sudėtinga pasiekti sostinėje vykstančią kasmetinę parodą“

Ir pasiūlymų, kokių renginių norėtų kitose parodose:

„Daugiau praktinių edukacinių renginių, padedančių atrasti kelią į vaiko motyvaciją mokytis“

„Informacinių technologijų pritaikymo galimybės (ne priemonių demonstravimas, o konkretūs pavyzdžiai, kaip pritaikyti priemones ar programas, kaip įgalinti mokinių mobiliuosius-išmaniuosius įrenginius pamokoje)“

„Mokytojo ir vadovo santykis, psichologinis ir emocinis komfortas bendruomenėje, pedagogų įgalinimas, šiuolaikinė ir skaitmeninė edukacija“

Iki susitikimo kitoje parodoje „Sužinokime. Tobulėkime. Veikime“!