Tinklalapio logotipas
Grįžti

Kaune ketvirtokai nori žinoti, kurio anglų kalbos mokėjimo lygio jie gali siekti penktoje klasėje
event 2017-06-26 domain Lyderių laikas label_outline Aktualijos

Kaune ketvirtokai nori žinoti, kurio anglų kalbos mokėjimo lygio jie gali siekti penktoje klasėje

Daugumai dabartinių ketvirtokų penktoje klasėje reikia parodyti, kaip gerai jie moka anglų kalbą. Mat dalis mokinių, kurie mokėsi pradinėse mokyklose ar darželiuose, toliau mokosi progimnazijose.

Kita dalis toje pačioje mokykloje iš pradinio ugdymo pakopos patenka į pagrindinio ugdymo pakopą. Dėl šių pokyčių penktokams keičiasi ne tik įprastinė aplinka, bet ir anglų kalbos mokymosi grupė, anglų kalbos mokytojas.

Siekdama užtikrinti sklandų perėjimą iš 4 į 5 klasę, ankstyvojo anglų kalbos mokymo metodinė grupė Kaune inicijavo ketvirtokų testavimą, kuriuo nustatoma, kurio anglų kalbos mokėjimo lygio mokinys gali siekti penktoje klasėje.
 
Mokiniams yra išduodami tarptautiniai sertifikatai, penktoje klasėje juos mokiniai pateikia anglų kalbos mokytojui, o mokytojas, naudodamasis šia informacija, gali planuoti ugdymo procesą taip, kad pateikiama mokomoji medžiaga, mokymosi krūvis atitiktų į 5 klasę atėjusių mokytis mokinių išgales.
Grinius1
 
 
Neretai testavimas ar žinių patikrinimas mokiniams kelia baimę, tačiau šis anglų kalbos testas mokiniams primena smagų žaidimą ar animacinį filmuką. Kauno Prano Mašioto pradinės mokyklos 4b klasės mokinė Ieva Ambrasaitė mano, kad „šis žinių lygio nustatymo testas buvo tikrai įdomus: animaciniai veikėjai supažindino mus su testo užduotimis. Nebuvo jokio jaudulio, labiau panašu į žaidimą. Džiaugiuosi įgijusi kitokios patirties.“
 
Kai kurie anglų kalbos mokytojai, atlydintys mokinius į Oxford University Press testavimo centrą tikisi, kad testo rezultatai atspindės mokinių pasiekimus ir sutaps su mokytojų vertinimu mokykloje, tačiau nusivilia, kad rezultatai skiriasi. Skirtumus lemia tai, kad šis testavimo būdas nematuoja to, ko pradinukai mokosi įvairiose mokyklose ar klasėse, jie parodo, ar mokinys geba tai, ką išmoko per pamokas, pritaikyti kalbinėse situacijose.
 
Testavimo metu yra išvengiama mokytojo ar testuotojo įtakos. Tai užtikrina vertinimo skaidrumą, t. y. visai nepaisoma subjektyvaus vertintojo požiūrio ar kaip mokinio rezultatai atskleidžia jo supratimą ir žinias. Ketvirtokai turi savarankiškai atlikti užduotis virtualiojoje Oxford University Press English Teaching aplinkoje, kuri naudojama visose pasaulio šalyse. Todėl visa informacija pateikiama tik anglų kalba.
 
Kauno mokyklos-darželio „Rūtelė“ anglų kalbos mokytojos metodininkės Asta Kudirkaitė-Petravičė ir Jurgita Tatarūnienė pažymi, kad šiame centre pateiktas anglų kalbos testas, dalyvavusių mokinių nuomone, buvo labai lengvas. Mokiniams patiko, kad testą reikėjo atlikti kompiuteriu. Mokiniai labiausiai džiaugėsi savo rezultatais, nes beveik visų teste dalyvavusių ketvirtokų rezultatai parodė, kad mokiniai penktoje klasėje gali mokytis grupėje, kur siekiama B1 arba B1+ lygio. Kita vertus, viena iš teste dalyvavusių mokinių, prisimena mokytojos, susidūrė su kompiuterinės sistemos trikdžiais, dėl to susijaudino, nusivylė, tačiau vis vien pasiekė aukštus rezultatus.
Grinius2
 
 
Kauno Dainavos progimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Greta Jonaitienė mano, kad šis testas – puiki galimybė mokiniams ne tik pasitikrinti savo dalykines žinias, bet ir įvertinti gebėjimą dirbti kitoje mokymosi aplinkoje, nes testas atliekamas ne savo mokykloje, o Oksfordo universiteto akredituotame centre virtualiai. Mokytoja sakė, kad jos mokinys Zigmantas Sabaliauskas, surinkęs maksimalų (81) taškų skaičių, teigė, jog jam labai patiko testo atlikimo tvarka, nes kiekvienas mokinys dirba individualiai, o rezultatus galima sužinoti iš karto. Mokiniui testas nepasirodė labai sudėtingas, tačiau įdomus, mokinys įgijo naujos patirties.
 
Kauno Kazio Griniaus progimnazijos ketvirtokai Titas Dapkūnas ir Kajus Čaplikas tvirtina, kad testas buvo lengvas, tik reikėjo susikaupti ir atidžiai klausyti, gebėti pritaikyti turimas žinias. Šių mokinių pradinių klasių mokytoja Rita Aleksandravičienė pabrėžia mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo svarbą. Mokiniui svarbu žinoti savo stipriąsias ir silpnąsias vietas. Anglų kalbos testo rezultatai skirti užfiksuoti pasiekimus, nustatyti savo darbo sėkmę, informuoti mokinių tėvus, penktos klasės anglų kalbos mokytojus, kad jie galėtų numatyti tolesnio ugdymo perspektyvą.
 
Nemažai Kauno mokyklų čia testuoja visus 4 klasių mokinius. Tarp jų yra ir Kauno Prano Mašioto pradinė mokykla.
 
Savo mokinius atlydėjusi anglų kalbos mokytoja ekspertė Rasa Petružienė mano, kad baigiantiems 4 klasę mokiniams pravartu žinoti savo anglų kalbos mokėjimo lygį pagal europinius standartus. „Džiaugiamės, kad mūsų mieste yra toks centras ir čia mokiniai gali pasitikrinti savo anglų kalbos žinias. Tuo labiau kad Oksfordo universiteto parengtas žinių lygio nustatymo testas yra pritaikomas asmeniškai kiekvienam mokiniui: didesnę patirtį turintys mokiniai gauna sunkesnes užduotis, kiti – lengvesnes. Naudinga, kad mano mokiniai turėjo galimybę būtent taip pasitikrinti savo anglų kalbos gebėjimus“, – teigė mokytoja R. Petružienė.
grinius3







Oxford University Press testavimo centras įsikūręs Kauno Kazio Griniaus progimnazijoje. Atvykstančius mokinius, jų tėvus, mokytojus pasitinkantys šios progimnazijos darbuotojai šypsosi ir sako: „Mokytojai tikisi, kad testas bus panašus į rimtą egzaminą ir išgąsdins mokinus. Tačiau taip nėra. Testavimo aplinka suprogramuota taip, kad kiekvienas, neatsižvelgiant į jo gebėjimus, patiria sėkmę. Mat testas automatiškai prisitaiko prie mokinio. Jei mokinys klysta, užduotys lengvinamos, jei atsakinėja teisingai – užduotys sunkėja.“
 
Vieninteliame Baltijos šalyse centre, kuris atsirado iniciatyvių mokytojų dėka, kitais metais numatoma pasirengti nustatyti ir aukštesniųjų klasių mokinių anglų kalbos mokėjimo lygį.
 
Parengė Edita Rabizaitė,
Kauno K. Griniaus progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui,
projekto „Lyderių laikas 2“ Formaliųjų lyderystės studijų ISM Vadybos ir ekonomikos universitete magistrė