Tinklalapio logotipas
Grįžti

Pedagogų laukia iššūkiai: Lietuva atsisakys specialiojo ugdymo mokyklų
event 2017-06-19 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Spaudos apžvalga

Pedagogų laukia iššūkiai: Lietuva atsisakys specialiojo ugdymo mokyklų

​Valdžia ruošiasi uždaryti bene pusę dabar veikiančių specialiojo ugdymo mokyklų, kuriose mokosi specialiųjų poreikių vaikai – šie moksleiviai bus perkeliami į paprastas mokyklas. Taip planuojama atsisakyti sovietmečiu suformuoto skirstymo tarp taip vadinamųjų „normalių“ ir specialių poreikių vaikų, tačiau abejojama, kad tokiai pertvarkai yra pasiruošę patys vaikai, jų tėvai ir mokytojai.

Specializuotose mokyklose mokosi beveik 10 procentų vaikų, kurie turi įgimtų ar įgytų sutrikimų. Tai ir turintys regėjimo, judėjimo, klausos negalią, mokiniai su kai kuriais psichikos sutrikimais. Po kelerių metų tokios mokyklos palaipsniui bus uždaromos, o auklėtiniai turės mokytis eilinėse bendrojo lavinimo mokyklose.
 
„Gera mokykla – tai mokykla gera įvairiems, ne vaikas turi prisitaikyti prie mokyklos, o mokykla prie vaiko. Gal gali likti labai stiprūs poreikiai, dar tam tikru laikų reiktų atskirų mokyklų, bet šiaip Vyriausybės plane yra rodikliai, kurie kalba apie vaikų specialiosiose mokyklose skaičiaus mažėjimą“, – planus aptarė švietimo ir mokslo viceministras Gražvydas Kazakevičius.
 
Pertvarkos turėtų prasidėti jau netrukus, mat Lietuva taip įsipareigojo Jungtinėms Tautoms. Ne tik vaikams ar mokytojams teks gerokai pasistengti, – komentuodamas Švietimo ir mokslo ministerijos planus sako vaikų psichiatras Linas Slušnys. Anot jo, didžiausias pasipriešinimas kils iš mokinių tėvų, bijančių, kad specialių poreikių vaikai nuskriaus ar kitaip pakenks jų sutrikimų neturintiems vaikams.
 
„Jei dauguma nori suvaryt i getus, tai nereikia to daryt. Jei nesuprantam, kaip daryti, pasitikėkime tais, kas supranta, kaip daryti. Mes emigruojam į tas šalis, apie kurias kalbame, kad ten vaikams rojus, bet patys savo šalyje sukurti to nenorime“, – sakė psichologas.
 
Specialiųjų mokyklų pertvarka turėtų prasidėti jau po dvejų metų. Ar iki to laiko bus parengta reikalingų pedagogų, kitų specialistų, neaišku. Lietuva įsipareigojo Jungtinėms Tautoms užtikrinti visiems vienodas mokymosi galimybes iki 2030-ųjų.
 
„Turime įvairias programas – ne tik su mokytojais, bet ir vaikais, tos programos apima ir tėvų nuomones. Tai yra priėmimo ir nepriėmimo klausimas. Mūsų apsisprendimas, ar mes norime gyventi rezervatų kultūrose ir stebėtis, kad kitokių žmonių nematome, ar mes pradedame formuoti, kad visi vienodi ir turi būt tarp mūsų“, – apie tokios reformos naudą kalbėjo G. Kazakevičius.
 
Dabar Lietuvoje veikia 48 specialiojo ugdymo centrai ir specialios mokyklos. Dar šešiuose vaikų socializacijos centruose ugdomi nusikalsti linkę vaikai. Ateityje bus uždaromi ir tokie centrai.