Tinklalapio logotipas
Grįžti

Mokyklos priima pokyčių iššūkį – sieks kiekvieno vaiko mokymosi sėkmės
event 2017-06-20 domain Švietimo informacinių technologijų centras

Mokyklos priima pokyčių iššūkį – sieks kiekvieno vaiko mokymosi sėkmės
​Paaiškėjo pirmieji naujojo projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ dalyviai. Nuo rugsėjo į pokyčius įsitrauks 14 mokyklų iš visos Lietuvos ir 15 juose dirbsiančių „Renkuosi mokyti!“ mokytojų. Sutelkus visą mokyklos bendruomenę, bus stiprinama mokinių mokymosi motyvacija, kuriama saugi ir pozityvi emocinė mokyklos aplinka bei skatinama mokyklos vadovų lyderystė.
 
Paraiškas dalyvauti projekte pateikė daugiau kaip 50 mokyklų. Pirmenybė teikta regioninėms, tautinių mažumų mokykloms, susiduriančioms su dar didesniais iššūkiais. Tarp projekto dalyvių – mokyklos iš Viduklės, Šilalės, Raseinių, Jonavos, Rudaminos, Baltosios Vokės, Šiaulių, Panevėžio, Kauno ir Vilniaus.
 
„Susidomėjimas projektu rodo, kad Lietuvos mokyklos supranta pokyčių reikalingumą ir yra atviros jiems. Iš kitų švietimo iniciatyvų išsiskiriame tuo, kad siekiame tvarių, pamatuojamų rezultatų bei apimame elementus, kurie, tikėtina, gali labiausiai paskatinti pažangą mokykloje”, – teigia Eglė Pranckūnienė, projektą įgyvendinančio Mokyklų tobulinimo centro steigėja.
 
Projektas remiasi įtraukiojo ugdymo samprata ir siekia sudaryti sąlygas kiekvienam vaikui patirti mokymosi sėkmę. Šiuo metu vykdomas tyrimas, padėsiantis projekto mokykloms įsivertinti pasirengimą priimti ir ugdyti kiekvieną mokinį nepaisant jo individualių ypatybių, nusistatyti esamas kliūtis ir tobulintinas sritis. Jas identifikavus, mokyklos pokyčio komanda rengs ir įgyvendins pokyčio planą. Tyrimu bus vertinama ir mokyklų per dvejus metus padaryta pažanga.
 
Danutės Janukienės, Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos direktorės, teigimu, dalyvauti projekte mokyklos bendruomenę motyvavo galimybė tobulėti, diegti inovacijas bei sulaukti naujo entuziastingo mokytojo. „Jei yra noro ir bendraminčių, galimybių augti visada bus, šis projektas – viena iš jų. Su mokytojais turime išsikėlę tikslą – daryti viską, kad vaikai, išėję iš mūsų gimnazijos nesakytų, jog mokėsi provincijoje, todėl žino ir gali mažiau“, – sako gimnazijos vadovė.
 
Devintus metus gyvuojančios „Renkuosi mokyti!“ programos mokytojai išlieka svarbi ir naujojo projekto dalis. Paskelbus atranką, sulaukta 300 kandidatų anketų, 15 geriausiųjų pakviesti prisijungti. Tarp jų yra ir užsienio universitetų absolventas, ilgai emigracijoje gyvenusi ir neseniai į Lietuvą grįžusi tautietė, net 6 jaunuoliai gyvenimą Vilniuje iškeis į mokytojavimą projekto mokyklose regionuose.
 
„Išbandyti darbą mokykloje skatina ir tikėjimas, kad švietimas yra sprendimas ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio bėdoms bei noras pabandyti prisidėti prie kokybiško mokyklos gyvenimo kūrimo. Taip pat, bus įdomu pabendrauti ir padiskutuoti su mokiniais“, - pasakoja Linas Tranas, neseniai baigęs filosofijos magistrantūros studijas Kopenhagos universitete, o nuo rugsėjo mokysiantis mokinius etikos Raseinių Šaltinio progimnazijoje. 
 
Įgyvendindamas projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ Mokyklų tobulinimo centras bendradarbiauja su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“. Kaip pagrindinis projekto partneris šis fondas per trejus su puse metų iš viso numato skirti daugiau kaip 700 tūkst. eurų finansavimą. Projekto iniciavimą paskatino įsisenėjusios mokyklų problemos: individualizuoto mokymo stoka, blogėjantis mokinių pasiekimų lygis bei jų pasitenkinimas pačia mokykla, žema mokytojo profesijos reputacija. Planuojama, kad projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ iš viso dalyvaus 30 šalies mokyklų.