Tinklalapio logotipas
Grįžti

bernardinai.lt: Lietuvoje lankysis pasaulinio garso pedagogas Šalva Amonašvilis
event 2015-01-20 domain Švietimo informacinių technologijų centras

bernardinai.lt: Lietuvoje lankysis pasaulinio garso pedagogas Šalva Amonašvilis
Šių metų vasario 2-8 dienomis Lietuvoje viešės pasaulinio garso pedagogas Šalva Amonašvilis - psichologijos mokslų daktaras, profesorius, Rusijos švietimo akademijos akademikas, Pedagogikos ir socialinių mokslų akademijos akademikas, Ukrainos Nacionalinės pedagogikos mokslų akademijos užsienio narys.
 
Š. Amonašvilis yra įsteigęs daugiau kaip 200 Humanistinės pedagokikos centrų ir laboratorijų Gruzijoje, Dagestane, Rusijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje, Kirgizijoje, Kazachstane, Latvijoje, Lietuvoje, Estijoje. Jis yra eksperimentinių mokyklų Maskvoje, Sankt-Peterburge, Tiumenėje, Nižnijvartovske, Surgute ir kt. mokslinis vadovas.
 
Veikia „Šalvos Amonašvilio pedagoginio meistriškumo ir socializacijos akademijos“ distancinio mokymosi tinklapis. Garsus pedagogas nenuilsta dalintis humaniško ugdymo patirtimi - daug metų įvairiose valstybėse, miestuose ir miesteliuose  veda autorinius seminarus.
 
Lietuvoje Š. Amonašvilis ir jo sūnus Paata Amonašvilis, psichologas, rašytojas, vaikų darželio „Basti-Bubu“ mokslinis vadovas, viešės nebe pirmą kartą. Jo mokiniai, bendraminčiai Lietuvoje buriasi į Lietuvos humanistinės pedagogikos asociaciją, organizuojaįvairius renginius pedagogams ir tėvams.
 
Kuo šis vizitas yra svarbus Lietuvos pedagogams, tėvams, švietimo ir visuomenės veikėjams, būsimiems mokytojams?
 
Visų pirma, Š. Amonašvilis ir jo pedagogikos kryptis yra gerai žinomi ne tik Lietuvos pedagogams, bet ir Švietimo sistemos valdininkams, 2009 m. Š. Amonašvilis gavo Švietimo ministro padėką už skleidžiamas idėjas, dauguma kurių buvo integruotos į valstybinę švietimo koncepciją.
 
Šiemet organizuojami net du seminarai Kaune: pirmasis skirtas labiau esamiems ir būsimiems ikimokyklinio ir mokyklinio ugdymo pedagogams, antrasis – būsimiems ir esamiems tėvams, seneliams, auklėms, bet tinka ir pedagogams. Ir abu seminarai skirti visiems, besidomintiems, kaip sparčiai besikeičiančioje švietimo sistemoje išsaugoti vertybes, humanišką pedagogiką ir gebėti vaikus ne tik mokyti, bet juos ir auklėti, stiprinant savo, suaugusiųjų tinkamą autoritetą, pripažįstant aukštesniąją vaiko prigimtį, skatinant savyje siekį skleisti vaiko potencialą nelaužant jo, mokantis mylėti vaiką tokį, koks jis yra, pasirinkti sąmoningesnį motinystės ir tėvystės kelią ugdant save, kaip mokė didieji pedagogikos šviesuoliai.
 
Kuo ypatingi Amonašvilio mokymai?
 
Šalva Amonašvilis užduoda sau ir mums labai svarbius klausimus apie gyvenimą su vaikais, jis pats ieško ir padeda mums ieškoti tinkamos pozicijos vaikų atžvilgiu, kad suaugę taptume tikrais šviesiais autoritetais savo vaikams, kad padėtumėme vaikams siekti aukštesniųjų žmogiškųjų vertybių, kad vaikai jaustųsi mylimi, pasitikėtų savimi, gebėtų puoselėti darnius santykius su bendraamžiais ir vyresniais.
 
Š. ir P. Amonašvilių puoselėjama pedagogika stiprina ir tėvus, ir pedagogus, atstato švietimo situacijose autoritetų darną, moko savistabos bei skatina stebėti vaikus, kaip aktyvius mokymosi dalyvius.
 
Šie praktiniai mokymai suteikia mums sąmoningumo, keičia mūsų klaidingas nuostatas, skatina mus auklėti save tam, kad galėtume auklėti vaikus. Visiems mums primenama meilė kaip didžiausią galią turintis procesas Žemėje. O kur dar tikėjimas savimi, vaiku ir savo prasminga veikla.
 
Š. Amonašvilio mokymai mums primena, kad nudvasinta pedagogika nėra veiksni, ir atveria kelius kaip praturtinti visą pedagogiką, kiekvieną pamoką, kiekvieną akimirką, kurią dovanojame vaikams, dvasingumu. Kad nuolat išlaikytume ryšį su Visata, su Aukščiausiuoju. Nes tik taip pajėgsime išgyventi šiais nelengvais laikais, tik taip turėsime drąsos likti šviesos nešėjais. Vardan tų, kuriuos sutiksime savo kelyje ir mokysime, auklėsime savo asmeniniu pavyzdžiu.
 
Koks bus pirmasis seminaras?
 
Pirmasis seminaras „Humanistinio individualaus požiūrio į vaikus pagrindai ugdymo procese“. Vyks vasario 2-6 dienomis nuo 13 iki 17 val. Kauno miesto pedagogų kvalifikaciniame centre.  Seminaro dalyviai gaus kvalifikacinius pažymėjimus. Penkis pusdienius seminaro dalyviai turės puikią galimybę pasinerti į Humanistinės pedagogikos pagrindinius postulatus, susipažins su vaiko kaip reiškinio esme, su pagrindinėmis aistromis, kurios skatina vaiką vystytis, pristatys vaikystės svarbą, nagrinės pamokos esmę, pedagogikos tikslus ir mokytojo autoritetą bei jo stiprinimą. Seminaras padės dalyviams ne tik pastiprinti save, bet ir sustiprinti savo pedagogikos vertybinį pagrindą, įkvėps, suteiks atsakymų į daugelį klausimų, su kuriais paprastai ateina dalyviai į tokius seminarus.
 
Š. Amonašvilis savo seminaruose dalinasi asmenine pedagogikos patirtimi, mini kitus klasikus, jų sėkmės istorijas. Jo seminarai prisotinti išminties perlų, todėl bus tikra atgaiva visiems, kurie ieško įkvėpimo gyventi prasmingą gyvenimą su vaikais. Nors seminaras truks penkis pusdienius, rekomenduojame dalyvauti visas dienas, nes tik taip geriausiai pavyks išjausti temą, įsigilinti, patirti, prisisotinti.
 
Paata Amonašvilis šio seminaro metu padės geriau perprasti ikimokyklinio vaiko vystymosi poreikius, tinkamas raidos sąlygas, ugdymo įstaigos reikšmę vaiko gyvenime, skirs dėmesio ikimokyklinio ugdytojo pasaulėžiūros stiprinimui.
 
Organizatoriai tikisi, kad jo vadovaujamo darželio patirtys įkvėps ne vieną Lietuvos pedagogą, visuomenės veikėją, mamą, tėtį. Tėvo ir sūnaus duetas labai praturtina seminaro turinį ir suteikia unikalią galimybę jo dalyviams.
 
Ko galima tikėtis iš antrojo seminaro Kaune?
 
Vasario 7 ir vasario 8 dienomis nuo 10 iki 17 val. seminaro „Mama, Tėtė ir Aš“ dalyviai pasiners į vaiko pasaulį šeimos kontekste. Tačiau šis seminaras gali būti svarbus ne tik būsimiems ir esamiems tėvams. Jis naudingas visiems, kurie vienaip ar kitaip skatina ugdymo įstaigos bei tėvų bendradarbiavimą, ieško būdų susikalbėti tėvams ir pedagogams bei siekia darnoje pasiekti aukščiausiųjų švietimo tikslų. Jei domina, su kokiu kraičiu į šį pasaulį ateina vaikas, kaip galima vaiką auklėti dar negimus, kokius auklėjimo tikslus verta kelti, kaip išmokti būti kantriam vaikui augant, kokie yra pagrindiniai vaiko raidos uždaviniai, kuriuos mes privalome padėti vaikui patenkinti.
 
Ką apie seminarus pasakoja buvę dalyviai?
 
Žmonės, kurie ieško atsakymų į jiems svarbius gyvenimo klausimus, supranta, kad atsakymų reikia ieškoti aktyviai. Todėl dauguma dalyvių pasakoja, jog didieji atsakymai juos pasiekia ne paties seminaro metu, o vėliau, kai informacija užgimsta seminaro dalyvio gyvenime, tampa elgesiu, įpročiais ir gyvenimo būdu.
 
Mokytojai pasakoja, kad Š. Amonašvilio seminarai padeda jiems dar kartą patikėti savo pedagoginės veiklos prasme, jos nauda žmonijai. Nepaisant sudėtingų kasdienių sąlygų, kuriomis tenka nešti šviesą vaikams. Tėvai pasakoja, kad Š. Amonašvilio asmeninė patirtis, praktiniai patarimai labai pastiprina ir padrąsina labiau pasitikėti ne tik vaikais, bet ir savimi.
 
Kodėl naudinga lankyti tokio pobūdžio seminarus?
 
Be prasmingos ir naudingos informacijos, kurią dalyviai neabejotinai gaus seminarų metu, žmonės turės puikią galimybę susipažinti, užmegzti ryšius ir vėliau juos pratęsti. Juk mokytojai ateina ir išeina, mes liekame. Tad čia ne tik bus galima įsigyti vertingų knygų, bet ir susipažinti su bendraminčiais, ieškančiais atsakymų į mums svarbius klausimus.
 
Su Amonašvilių puoselėjama pedagogikos kryptimi galima susipažinti čia: