Tinklalapio logotipas
Grįžti

Svetainė „Lietuvių kalba 7–8 klasėms“ papildyta nauja tema „Omega, Alfa, Iks ir Fiks“
event 2015-02-03 domain Ugdymo plėtotės centras

Svetainė „Lietuvių kalba 7–8 klasėms“ papildyta nauja tema „Omega, Alfa, Iks ir Fiks“

Svetainėje „Lietuvių kalba 7–8 klasėms“ galima naudotis dešimties temų – „Sustabdyta akimirka“, „Kasdienybės magija“, „Jausmų malūnai“, „Spalvoti vėjai“, „Rimti pokštai“, „Praeities ornamentai“, „Žalias žmogus“, „Savi stogai“, „Laimės formulė“, „Omega, Alfa, Iks ir Fiks“ – mokymosi objektais.

Plačiau pristatome naujausią temą „Omega, Alfa, Iks ir Fiks“.

Temą sudaro 6 veiklos (skaitau, klausau, žiūriu, rašau, žaidžiu, kuriu) ir 20 testo užduočių.

Šioje temoje keliamas klausimas, ar įmanoma įminti visas pasaulio paslaptis.

Atsakymo į šį klausimą ieškoma skaitant Juozo Erlicko eilėraščius „Dalykai, kurių niekada nesuprasiu“. Klausantis rašytojos ir aistringos keliautojos Jurgos Ivanauskaitės knygos „Kelionių alchemija“ ištraukų aiškinamasi, kur galima nukeliauti, ką galima pažinti, o kas yra nepažinu. Žaidžiant žaidimą „Kelionė“ skaitomos knygų ištraukos apie kelionių magiją. Perskaičius, ką kiti pasakoja apie keliones, siūloma kurti komiksą apie žmonių kelionę į kitą galaktiką, istoriją-sapną apie išsvajotą nuotykį. Naudojantis minčių žemėlapiu galima sudaryti diskusinio straipsnio „Dilema: pramoginė ar pažintinė kelionė?“ planą. Susipažinus su kibernetinės fantastikos bruožais, galima rašyti futuristinį dienoraštį. Naudojantis kitais „Kuriu“ veiklos šablonais, galima sukurti naujo ateities daikto (prietaiso) reklamą, samprotaujamąjį rašinį „Kodėl verta skaityti knygas apie keliones?“, parašyti straipsnį „Iš kokių vadovėlių mokysis ateities mokinys?“ Kuriant interviu galima išsiaiškinti, ar verta skaityti fantastinę literatūrą. Žiūrint tris trumpus filmukus apie keistąjį daiktų pasaulį, mokomasi suprasti metaforų reikšmes. Užduočių lapas „Metaforų dirbtuvėlė“ ne tik primins, kas yra metafora, bet ir pakvies jų „pasigaminti“. Rašant įgarsintus diktantus mokomasi rašyti žodžius su nosinėmis balsėmis priešdėlyje, šaknyje, galūnėje ir skirti sudėtinio prijungiamojo sakinio šalutinį dėmenį, o atliekant kalbos žinių taikymo užduotis lavinami sudėtinio sakinio skyrybos įgūdžiai.

Asta Birgelytė

projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro 5–8 klasių mokinių esminių kompetencijų ugdymas" metodininkė